صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 01:48   
 
 
   آخرین اخبار  
  ساخت راه آهن ۵۰۰ کیلومتری ارمنستان توسط پیمانکاران ایرانی
  پروژه دوخطه ریلی اندیمشک-اهواز تا دهه فجر به بهره برداری می رسد ؟!
  فیلم| افتتاح راه‌آهن تبریز-جلفا؛ 100 سال پیش
  راه‌آهن جلفا- تبریز چگونه ساخته شد
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
  نقشه ریلی ارمنستان/جانمایی خط آهن جلفا به ایروان روی نقشه گوگل ارث
  نقشه راه آهن گرجستان
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
  پاشینیان: راه‌آهن ایران-ارمنستان تحولی اساسی برای اقتصاد ایروان است
  دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت راه‌آهن ایران - ارمنستان
  راه آهن رشت آستارا به سرنوشت راه آهن گرگان اینچه برون دچار نشود
  وعده راه اندازی قطار چابهار در سال جاری حقیقت دارد؟
  پشتیبانی رهبران آمریکا و ژاپن از طرح قطار سریع السیر تگزاس
  مشارکت مردم در تولید صنایع ریلی مشروط به چیست؟
  آغاز انبوه‌ سازی قطار ملی در واگن‌ سازی تهران از یک ماه دیگر
  راهبردهای ایجاد تعادل در توسعه زیرساخت، بهره برداری و عملیات در صنعت ریل
  واردات واگن و انتقال تکنولوژی از چین مطابق برنامه در حال اجرا است ؟!
  گزارش تصویری| خط آهن تبریز – مشهد، به عنوان طولانی ترین مسیر ریلی کشور
  فرصتی در رویکرد چین و اروپا برای تقویت ترانزیت از مسیر دریای خزر
  رئیس جمهور "راه‌ آهن رشت کاسپین" را افتتاح می‌ کند
  توسعه گردشگری ریلی، هدف تازه چین در مسیر کمربند و جاده
  راه آهن نیازمند مدیران متخصص است نه سیاسی
  خصولتی ها در صنعت ریلی جولان می دهند!
  تسریع در اجرای قطار برقی مشهد گلبهار چناران و عقد تفاهم با قرارگاه خاتم الانبیا(ص)
  درخواست لغو افزایش‌ بی‌ سابقه تعرفه بهره‌ برداری از شبکه ریلی
مدیرعامل اسبق راه آهن:
  کاش تمام لوکوموتیوها را واگذار کرده بودم!

  توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  امضای قرارداد ساخت قطعه چهام راه آهن خواف-هرات با شرکت روسی
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 81790صفحه نخست » هوایی2دوشنبه، 8 آبان 1396 - 14:29
وزیر پیشنهادی نیرو: سدهای در حال طراحی و ساخت، بازنگری می شود
ترابر نیوز: وزیر پیشنهادی نیرو گفت: سدهای در حال طراحی و ساخت بر مبنای داده های معتبر هیدرولوژیک، تغییرات اقلیمی، توجیه اقتصادی، ارزیابی آثار زیست محیطی و افزایش ظرفیت آب قابل تنظیم جدید، مورد بازنگری قرار خواهند گرفت.
  
ترابر نیوز:

به گزارش ایرنا، رضا اردکانیان در جلسه رای اعتماد وزیران پیشنهادی نیرو و علوم، تحقیقات و فناوری، در مجلس شورای اسلامی در مورد تدوین برنامه پیشنهادی به مجلس، گفت: وقتی این افتخار را کسب کردم که با جلب نظر رییس جمهوری، دست اندر کار تدوین برنامه پیشنهادی برای تصدی وزارت نیرو شوم، ابتدا به لیست کردن چالش هاپرداختم؛ در بخش آب و پساب، برق و انرژی های تجدیدپذیر، در سرفصل منابع انسانی و همچنین در بخش تامین و مدیریت منابع مالی لیستی آماده کردم.
وزیر پیشنهادی نیرو اضافه کرد: در مقابل این ستون، آنچه به عنوان فرصت ها و ظرفیت ها قابل ذکر است، ظرفیت عظیم منابع انسانی ماست؛ من نه تنها به هیچ وجه ناامید نیستم، بلکه کاملا امیدوار و خوشبین هستم که همانطور که پدران ما در سه هزار سال پیش در این اقلیم خشک و نیمه خشک با طبیعت به سازگاری رسیدند و با عرضه شگفت انگیز ترین پدیده آن زمان که تا امروز نیز به عنوان پایدارترین شیوه استفاده از منابع زیرزمینی آب در دنیا قابل طرح است - یعنی قنات - مسایل خود را حل کردند، ما نیز قادر هستیم با کمک یکدیگر چاره جویی کنیم و در این منطقه همچون سایر بخش ها نمونه باشیم.
اردکانیان گفت: علاوه بر این ظرفیت بزرگ، امروز سطح بالای آگاهی، شناخت و آمادگی برای همکاری در بین نمایندگان مردم، یک نقطه امیدبخش دیگر است.
وی اضافه کرد: در برنامه ای که من تقدیم کرده ام، به طور خاص به موضوع آب پرداخته شده است؛ امروز در دنیا کم کم لفظ فاضلاب در حال ترک کردن ادبیات این بخش است چرا که فاضلاب نیز به عنوان یک منبع شناخته می شود؛ امروز فاضلاب به عنوان آب با رنگی متفاوت شناخته می شود؛ اگر چه تا چندی پیش در وزارت نیرو یکی از کارهای خود را دفع سالم فاضلاب می دانستیم، امروزه باید به این واقعیت بپردازیم که فاضلاب به عنوان یک منبع جدید برای ما قابل طرح است.
وی افزود: در سرفصل مروبط به آب و پساب، اصلی ترین نقطه کار ما تدوین سریع طرح های آمایش سرزمین در مقیاس های مختلف - به گونه ای که بر محور آب تعریف شود - ذکر شده است.
وزیر پیشنهادی نیرو اظهار کرد: ما نیازمند مفاهمه در سطح سازمان دولت در قالب شورای آب به عنوان ساز و کار قانونی هستیم؛ هر چقدر سطح این مفاهمه افزایش یابد، آمادگی برای عملیاتی کردن راهکارها بیشتر خواهد بود.
وی ادامه داد: بحث توسعه شبکه تولید، جمع آوری و پردازش آمار و اطلاعات به عنوان پیش نیاز برنامه های ضروری یکی دیگر از سرفصل های من است؛ ما باید ساختار مدیریت آب کشور را متناسب با اصول و ضرورت های مدیریت توامان عرضه و تقاضا طراحی کنیم.
اردکانیان با اشاره به اینکه بیش از یک دهه قبل در حالی که دست اندر کار احداث سدها و سایر سازه های آبی بودیم، در عین حال این ضرورت که باید هر چه سریعتر به مساله مدیریت تقاضا بپردازیم مد نظر بود، گفت: در سال 83 ، هیات وزیران استراتژی های توسعه مدیریت منابع آب ایران را تدوین و تصوب کرد؛ این مجموعه در قالب برنامه چهارم به تصویب مجلس وقت رسید؛ منتهی به هر تقدیر با تغییر اولویت ها، هنوز متاسفانه بخش های قابل توجهی از این راهکارها نیازمند اقدام و عملیات اجرایی است.
وزیر پیشنهادی نیرو اضافه کرد: در این برنامه تقدیمی، گزارش ملی آب را مبتنی بر داده های قابل اعتماد، چشم انداز آینده و راهکارهای تعدیل مشکلات و حرکات اصلاحی ارایه خواهیم داد؛ سند جامع آب کشور را با مشارکت همه ذی نفعان تدوین به تصویب خواهیم رساند.
اردکانیان گفت: طرح احیا و تعادل بخشی منابع زیرزمینی و کاهش برداشت از این منابع به میزان هشت میلیارد مترمکعب را در دستور کار خواهیم داشت؛ استقرار نظام حسابداری ملی، اصلاح ساختار اقتصاد آب و افزایش سهم بخش های غیردولتی در طرح ها، جزو کارهای و برنامه های اینجانب است.
اولویت بندی خواهیم کرد که ساخت و تکمیل شبکه های آبیاری و زهکشی به ویژه در اراضی پایاب سدهای در حال بهره بردرای به میزان 250 هزار هکتار عملیاتی شود.
وزیر پیشنهادی نیرو اظهار کرد: تامین پایدار آب شرب سالم به ویژه در روستاها و جوامع عشایری به میزان یک هزار و 200 میلیون متر مکعب با اولویت ساخت و تکمیل 550 مجتمع آبرسانی روستایی شامل 13 هزار روستا و جمعیت 6 میلیون نفر مورد توجه قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: به موضوع پساب به عنوان یک منبع دید نگاه خواهیم کرد؛ من این افتخار را داشته ام که در سطح دنیا، پروژه ای را با همکاری سازمان جهانی خواروبار، سازمان جهانی بهداشت و دانشگاه سازمان ملل متحد در ارتباط با استفاده سالم از پساب در کشاورزی راه اندازی کنم؛ این پروژه در نقاط مختلف دنیا در حال اجراست و خوشبختانه این توفیق فراهم بود که از چندی قبل در ایران نیز با همکاری کارشناسان شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور شروع به این کار بکنیم.
اردکانیان گفت: تنوع بخشی به سامانه های تولید و توزیع آب شرب و بهداشتی و بهره برداری از آب های غیرمتفارف، در برنامه تقدیمی است ولی قطعا ما در اولویت به تدوین یک طرح جامع برای همه این برنامه ها خواهیم پرداخت؛ در این طرح جامع، امکانات، فرصت ها و هز ینه های استفاده از آب های متعارف را ارایه خواهیم داد؛ بحث آب شیرین کن ها، آب های ژرف و سایر روش هایی که می تواند به عنوان منبع جدید باشد، مورد توجه قرار خواهد گرفت.
وی افزود: در دوره مدیریت تقاضا، اعتقاد من این نیست که ما با صرف انتقال آب از یک نقطه به نقطه دیگر، در نقطه دوم مسایل خود را حل کرده ایم؛ یا در مبداء مسایل خود را حل کرده باشیم؛ ما مسایل متعددی داریم، بحث تلفات آب داریم؛ این عنصر ذی قیمت در بخش آب کشاورزی را باید مورد توجه قرار دهیم؛ باید بحث کاهش آلاینده ها را به ویژه در مورد منابع زیرزمینی باید مورد توجه قرار دهیم.

**نه انتقال آب چاره ماست و نه عدم انتقال
وی ادامه داد: هم اکنون ناشی از پساب های صنعتی کودهای شیمیایی غیراستاندارد و فاضلاب، در 10 سال گذشته حدود 11 درصد از منابع آبی کشور به دلیل نیتراته شدن از مدار خارج شده اند.
وزیر پیشنهادی نیرو با اشاره به اینکه پرداختن به این مسایل یک ضرورت است، گفت: ما باید آب موجود را درست مصرف کنیم؛ با کم توجهی بی توجهی به نوع مصرف و الگوی مصرف، نه انتقال آب چاره ماست و نه عدم انتقال.
وی ادامه داد: در روزهای گذشته این توفیق را داشتیم که بی واسطه، علاوه بر گزارش ها، از طریق نمایندگان در جریان دغدغه های مردم در عرصه مسایل آب و انرژی قرار بگیرم؛ دغدغه هایی که به طور طبیعی در کشور ما عرصه وسیع و متنوعی را در خود جای می دهد.
اردکانیان گفت: مناطق مرزی ما باید جزو آبادترین نقاط کشور باشد؛ اگر همه مسایل را در همه جا حل کنیم ولی وضعیت آب و منابع زیست محیطی و خاک در استان خوزستان ما این باشد که هست، ما هیچ توفیقی نداشته ایم؛ حتما باید این مسایل هر چه سریعتر و دقیقتر تصوری برداری شود، ما توان حل مساله را داریم.
وزیر پیشنهادی نیرو افزود: در اولویت بازدید ها از استان خوزستان از نزدیک با مسایل روبرو خواهیم شد و سعی می کنیم که بهترین تصمیم ها را در عرصه های مختلف در تامین آب شرب، سامانه های جمع آوری و دفع فاضلاب، سامان دادن کارون و همچنین سایر بحث ها و طرح ها، موضوع پروژه عظیم و ارزشمند 550 هزار هکتار و سایر تعهدات و قول هایی که مقامات کشور داده اند - به ویژه آنچه رییس جمهوری در این مناطق و سایر مناطق در قالب تعهدات دولت دوازدهم طرح کرده اند - می پردازیم.
وی افزود: همانگونه که امروز صبح در اظهارات رییس جمهوری ذکر شد، ما در مقطعی که باید سریعتر طرح های تامین آب را به نتیجه می رساندیم، مرتکب اشتباه هایی نیز شده ایم؛ قطعاً به این اشتباه ها پرداخته خواهد شد؛ نه صرفاً برای درس گیری، بلکه به جهت رسیدگی های قانونی لازم و همچنین برخوردهای قانونی لازم با هر گونه قصور و تقصیری که در این صحنه صورت گرفته است؛ من به طور خاص به پروژه سد گتوند اشاره می کنم که این موضوع به اتکای ظرفیت های ذی صلاح انجام خواهد شد.
وزیر پیشنهادی نیرو اظهار کرد: در ارتباط با توجه نمایندگان به مسایل و تعامل ضروری بین وزارت نیرو و شخص وزیر با نمایندگان، این به عنوان یک سیاست مد نظر خواهد بود؛ فضایی که در این روزها در ارتباط نزدیک بر سر حل و فصل مسایل موجود است، این فضا حفظ خواهد شد؛ من با علاقه زیاد لیست همه تذکرات شفاهی، کتبی و سوالات در فاصله چهار سال گذشته در ارتباط با وزارت نیرو داشته اند را داشتند بررسی کرده ام؛ 75 درصد از حدود 60 سوال مربوط به آب و 85 درصد مجموع 425 تذکر کتبی و شفایی مربوط به بخش آب و بقیه مربوط به برق و سایر امور بوده است؛ به طور جدی این موضوع در دستور کار خواهد بود و همه مدیران صنعت آب و برق موظف خواهند بود در این ارتباط کوچکترین کوتاهی نخواهند داشت؛ همانطور که تاکنون بوده است.

** افزایش پنج هزار مگاواتی انرژی های تجدید پذیر
وی ادامه داد: این بخش از زیر بناهای اصلی ما برای توسعه است، همانگونه که در برنامه ذکر شده، صنعت برق ایران با 77 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی و تکیه بر توانمندی های داخلی در سطح جهان از جایگاه چهاردهم و در منطقه رتبه نخست است، اما در حال حاضر در شرایط خوبی چه از نظر رشد مصرف برق و بالا بودن شدت مصرف انرژی و جه انباشت حجم بدهی ها به تولیدکنندگان بخش خصوصی، پیمانکاران، تولیدکنندگان و بانک ها نیستم.
وزیر پیشنهادی نیرو اضافه کرد: این امر مستلزم اقدامات وسیعی است که حمایت نمایندگان را نیز می طلبد. ظرفیت تجدیدپذیرها در طول برنامه پنج هزار مگاوات افزایش خواهد یافت که چهار هزار مگاوات آن در دولت دوازهم خواهد بود.
اردکانیان، گفت: انرژی های تجدیدپذیر نقشی تعیین کننده در اشتغال خواهند داشت و 500 هزار اشتغال مستقیم و غیرمستقیم حاصل خواهد شد.
وزیر پیشنهادی نیرو گفت: تکلیف قانونی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با کنوانسیون تغییر اقلیم از ناحیه تجدیدپذیرها قابل پیگیری است؛ معادل هشت میلیون تن دی اکسید کربن نتیجه استقرار این صنعت در طول این زمان خواهد بود که در کل 25 درصد از تعهد غیرمشروط ما را در افق 13 سال آینده قرار می دهد.

**آب های مرزی و مشترک و تامین حق آبه ها
اردکانیان گفت: بحث آب های مرزی و مشترک و تامین حق آبه ها موضوع دیگری است که مورد توجه من و همکاران وزارت نیرو بیش از گذشته قرار خواهد گرفت؛ در مدیریت من بود که برای اولین بار بعد از 30 سال موفق شدیم معاهده هیرمند را بین ایران و افغانستان عملیاتی کنیم، موفق شدیم سد دوستی را روی رودخانه هریررود بسازیم؛ توفیق یافتیم سد خداآفرین را روی رودخانه ارس احداث کنیم؛ این همه در حالی بود که هم اکنون در 200 سال گذشته بیش از 2 هزار و 500 معاهده و توافق نامه بر سر آب های مرزی به امضا رسیده و هنوز تعداد پروژه های موفق تعداد کم شماری است.
وی ادامه داد: چنانچه این توفیق را بیابم که امروز با جلب حمایت حداکثری نمایندگان مسوولیت وزارت نیرو را عهده دار شوم، در این مکان مقدس این تعهد را خواهم داشت که همانگونه که ذکر شد به جز منافع ملی و در سطح ملی و اتکا بر داشته های کارشناسی و شایسته گزینی در بکارگیری نیروهایی که در پهنه صنعت آب و برق خدمت خواهند کرد و بجز تعامل سازنده و همانگونه که در کلام رییس جمهوری ذکر شد، تعامل به میزان وسیع و نه معامله گری در سرلوحه کار من باشد.
وزیر پیشنهادی نیرو اظهار امیدواری کرد با همکاری نزدیک با نمایندگان مجلس، به گونه ای عمل کنیم که آنها که خارج از مرزهای ما این بار بر تشتنگی ما چشم دوخته اند تا از آن عاملی برای خدشه و خلل در وحدت ما ایجاد کنند، بگوییم این آرزو برآورده نخواهد شد.
به گزارش ایرنا، پس از آنکه مجلس شورای اسلامی در جلسه بیست و نهم مردادماه به «حبیب الله بیطرف» به عنوان گزینه پیشنهادی دولت دوازدهم برای تصدی وزارت نیرو رای اعتماد نداد، رییس جمهوری دوماه بعد، یعنی در بیست و نهم مهرماه، «رضا اردکانیان» را برای اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی کرد.
وی که در دوره های ریاست جمهوری آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی، مسئولیت هایی همچون قائم مقامی وزیر نیرو، معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو، معاونت امور آب وزارت نیرو و نیز مدیریت شرکت مدیریت منابع آب ایران را بر عهده داشت، در سالهای اخیر حوزه فعالیت خود را به سطوح بین المللی گسترش داده است.
مدیر مرکز منطقه ای مدیریت آب شهری تحت پوشش یونسکو، مدیر برنامه دهه بین االمللی آب، سرپرست معاونت دانشگاه سازمان ملل متحد در اروپا، مدیر انستیتوی مدیریت منابع زیست محیطی دانشگاه سازمان ملل متحد و همچنین عضویت در هیات علمی دانشکده علوم زیست محیطی دانشگاه فنی «درسدن» آلمان از جمله مسوولیت های بین المللی اردکانیان در یک دهه اخیر است.
اردکانیان که دانش آموخته رشته مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی شریف (1362) است و مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی منابع آب (1372) و دکتری خود را در زمینه مدیریت منابع آب (1376) از دانشگاه مک مستر کانادا گرفته است‎، اکنون بعد از کسب تخصص و تجربه های ملی و بین المللی، آمده است تا سکان وزارت نیرو را بر عهده بگیرد.
 

انتهای پیام /*

تعداد بازدید: 573 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  فرصت ها و ظرفیت های تجارت و سرمایه گذاری در گرجستان
  چراغ سبز مراجع تقلید به تعطیل شدن روز شنبه به جای پنج شنبه /۴ روز قطع ارتباط با دنیا به نفع اقتصاد کشور نیست
  بندر پوتی گرجستان یکی از سی بندر بزرگ و پیشرفته جهان
  ارمنستان؛ حلقه مفقوده در کریدور بین المللی شمال ـ جنوب
  معرفی بندرربزرگ و جذاب باتومی گرجستان
  چمران: واگن‌های ملی می‌توانند وارد چرخه شوند / فکر نمی‌کنم اتوبوس برقی داخلی تا پایان سال ساخته شود
  اهمیت و ضرورت‌های راه آهن ایران ارمنستان
  ساخت راه آهن ۵۰۰ کیلومتری ارمنستان توسط پیمانکاران ایرانی
  اتصال ایران به گرجستان و ترکیه از طریق خط آهن ایران ارمنستان
  ثمرات راه اندازی و احیای خط آهن جلفا
  پروژه دوخطه ریلی اندیمشک-اهواز تا دهه فجر به بهره برداری می رسد ؟!
  اصول دین ریشه درخت اسلام است. اصول دین را فدای فروع دین نکنید
  تصاویر: مراسم ترحیم همسر «محسن مهرعلیزاده»
  ده کانال مهم کشتیرانی دنیا
  سازوکار همکاری بین‌المللی برای همزیستی با رودخانه بزرگ کشتیرانی دانوب
  فیلم| افتتاح راه‌آهن تبریز-جلفا؛ 100 سال پیش
  راه‌آهن جلفا- تبریز چگونه ساخته شد
  بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  اتاق بازرگانی ایران: اگر استدلال برخی‌ها برای اصرار به تعطیلی پنج‌شنبه به جای شنبه، تعطیل بودن شنبه در دین یهود است که این دین از ادیان یکتاپرست است؛ ما تضادی با یهودیت نداریم و اگر تضادی هست با صهیونیسم است / ما که نمی‌توانیم دنیا را قانع کنیم خود را با تعطیلات ایران وفق دهند
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
  نقشه ریلی ارمنستان/جانمایی خط آهن جلفا به ایروان روی نقشه گوگل ارث
  نقشه راه آهن گرجستان
  حسین علایی: حمله موشکی و پهپادی موجب احیا قدرت بازدارندگی ایران شد/ راهبرد ایران از «سکوت و خویشتنداری» به «واکنش متقابل» تغییر یافته است
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
  آخوندی: زمان دیپلماسی است، نه جنگ
  ذخیره سدهای آب شرب تهران ۲۰ درصد است
  انقلاب اسلامی خاتمه دهنده به حکومت فردی و موروثی در ایران
  پاشینیان: راه‌آهن ایران-ارمنستان تحولی اساسی برای اقتصاد ایروان است
  تصاویر بندر بزرگ پوتی گرجستان
  نمایشی جذاب شهر و بندر پوتی گرجستان از بزرگترین بنادر جهان
  دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت راه‌آهن ایران - ارمنستان
  گرجستان؛ دروازه تجارت جهانی در دریای سیاه/ضرورت اتصال راه آهن ایران به ارمنستان گرجستان
  سرمایه گذاری قزاقستان در بندر پوتی گرجستان برای تقویت عملکرد کریدور میانی
  «منافع ملی» در کجای معادلات سیاست خارجی ایران قرار دارد؟
  اگر ما پنجشنبه را تعطیل کنیم، عملاً ۳ روز با جهان ارتباط داریم / تعطیلی پنجشنبه نوعی تحریم داخلی است / ۹۰ درصد کشور‌های دنیا تعطیلاتشان شنبه و یکشنبه است، دیگر کشور‌ها جمعه و شنبه؛ تنها کشوری که تعطیلات‌اش پنجشنبه است ما هستیم / مزیت تعطیلی جمعه و شنبه این است که با بازار‌های جهانی همگام می‌شویم
  مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران را شناسایی و مجازات کنید
  اکثریت جمعیت کشور اردن فلسطینی هستند
  حمل و نقل عمومی در ژاپن؛ سریع، دقیق و مطمئن
  پلیس: ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگی‌شان گذشته
  فایننشال تایمز: مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند
  ۵ فوتی و ۱۸ مصدوم در اثر واژگونی اتوبوس در گردنه حیران
  آیا می دانید در این کشور همه وسایل حمل و نقل عمومی رایگان است
  تعطیلی پنجشنبه هزینه ساز وبه زیان کشور است اکثر کشورهای مسلمان جهان جمعه و شنبه تعطیل هستند
  باید از هزینه‌تراشی دولت‌ها بکاهیم
  درخواست ۴۰۰ هزار دستگاه اتوبوس برقی در بازارهای جهانی
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار