پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403 - 01:29   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46649صفحه نخست » متروسه شنبه، 20 خرداد 1393 - 17:45
شمارش معکوس برای بهره‌برداری از قطارشهری شیراز
  
ترابر نیوز:
 با نزدیک‌شدن زمان آغاز بهره‌برداری از فاز اول خط یک قطار شهری شیراز و سرعت گرفتن آماده‌سازی ایستگاه‌ها، تست سرد و گرم واگن و خط و برطرف کردن مشکلات احتمالی، زمینه برای امکان استفاده از تلفن‌های همراه در تونل‌های این زیرساخت حمل و نقل درون‌شهری نیز در دستور کار قرار گرفته است.

 
معاون ناوگان و تجهیزات سازمان قطار شهری شیراز عصر سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری گفت: با همکاری سه شرکت ارائه دهنده خدمات مخابراتی در زمینه تلفن همراه، پیش‌بینی‌های لازم برای آنتن‌دهی خطوط همراه اول، ایرانسل و رایتل در تونل‌های مترو، فراهم خواهد شد.

 
جلیل درودچی خاطرنشان کرد: همزمان به آغاز بهره‌برداری از قطار شهری شیراز، امکان استفاده از تلفن‌های همراه نیز در مسیر حدفاصل ایستگاه‌های احسان – نمازی، فراهم خواهد بود.

 
این مقام مسئول با اشاره به اهمیت بسیار زیاد این مرحله از اقدامات آماده‌سازی، تأمین و نصب تجهیزات در متروی شیراز، گفت: تجهیزات مترو شامل آسانسور، پله‌های برقی، سیستم تهویه، سیستم سیگنالینگ، سیستم برق بالاسری، سیستم مخابراتی، سیستم رادیویی، سیستم جمع‌آوری بلیط‌، اعلام و اطفای حریق، پست‌های " ال. پی. اس " و کشش، نصب شده و مرحله تست راه‌اندازی را طی می‌کند.

 
درودچی گفت: سیستم سیگنالینگ نقش مهمی در کنترل وحرکت قطار دارد. هم‌اکنون با بهره‌گیری از این سیستم در اتاق کنترل مرکزی فاز یک متروی شیراز، امکان دنبال کردن مسیرقطار برروی مانیتورها به صورت 24 ساعته وجود دارد.

 
وی با بیان اینکه سیستم‌های مخابراتی عامل حیاتی و تاثیرگذار در سیستم‌های قطار شهری است، گفت: سیستم‌های مخابراتی مانند زیرساخت شبکه، تلفن اضطراری، ساعت مرکزی، دوربین‌های مدار بسته، سیستم صوتی و سیستم‌های نمایشگر تا 90 درصد در فاز یک تامین، نصب و راه‌اندازی شده است.

 
معاون ناوگان و تجهیزات سازمان قطار شهری شیراز با یادآوری اینکه، یک سوم هزینه‌های بهره‌برداری، تعمیر و نگهداری سیستم‌ها در قطار شهری تهران و مشهد از طریق اعتبارات دولتی، یک سوم از طریق اعتبارات شهرداری و یک سوم از طریق فروش بلیط تامین می‌شود، گفت: با هدف پائین نگه داشتن قیمت بلیط و ایجاد انگیزه برای مردم جهت استفاده از مترو، در شیراز نیز این روش دنبال خواهد شد.

 
درودچی با یادآوری اینکه استفاده از مترو زمینه‌ساز کاهش آلودگی هوا، صرفه جوئی در مصرف سوخت‌های فسیلی و مهمتر از همه کاهش ترافیک و صرفه‌جویی در وقت و هزینه خواهد بود، گفت: با توجه به انجام مراحل مقدماتی تست سرد و گرم رام اول واگن‌های قطار مترو در شیراز، این زمان برای تست رام دوم و سوم خریداری شده کاهش خواهد یافت.

 
تاکنون 2 رام قطار شامل 10 واگن 20 متری، با ترخیص از گمرک بندرعباس به شیراز منتقل شده است.
 
 
منبع:تین نیوز
تعداد بازدید: 768 ،    
  
کلیدواژه ها: مترو شیراز


اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار