پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - 12:43   
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46229صفحه نخست » دریایی2یکشنبه، 11 خرداد 1393 - 11:45
شرکت‌های کشتیرانی از همکاری با ایران طفره می‌روند
  
ترابر نیوز:

رویترز طی گزارشی نوشت به رغم انعقاد توافق هسته ای ژنو، شرکت های کشتیرانی بین المللی به نحو فزاینده ای از پذیرش محموله های به مقصد ایران خودداری می کنند.

 در حالی که طرف غربی در توافق هسته ای ژنو قبول کرده است محدودیت ها در زمینه ارائه خدمات بیمه ای و کشتیرانی به ایران را بردارد، شرکت های کشتیرانی بین المللی به نحو فزاینده ای از پذیرش محموله های به مقصد ایران خودداری می کنند.

بر اساس گزارش رویترز ایران قبلا برای واردات بخش عمده ای از کالاهای مورد نیاز خود به کشتی های خارجی وابسته بود، اما این کشور در حال حاضر بیشتر به مسیرهای زمینی و ناوگان تجاری دریایی خود متکی است.

بر اساس تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا، ایران هیچگاه از خرید مواد غذایی و دیگر کالاهای بشردوستانه محروم نبوده است، اما محدودیت های بانکی و بیمه ای، موجب دشواری واردات این نوع کالاها نیز شده است.

دوگ ماگ، کارشناس مسائل حقوقی در این باره گفت: «قاعده کلی تحریم ها علیه  شرکت های غیرآمریکایی آن است که آنها ممکن است از دسترسی به سیستم بانکی آمریکا محروم شوند و نتوانند به دلار آمریکا تجارت کنند.» وی افزود: «این یک پی آمد بسیار واقعی و منفی است.»

هزینه های حمل و نقل دریایی کالا به دلار پرداخت می شود و این بدان معناست که همکاری با ایران می تواند شرکت های کشتیرانی را در معرض ریسک محروم شدن از سیستم مالی آمریکا قرار دهد.

بررسی ها نشان می دهد که به رغم اجرای توافق ژنو از ماه ژانویه، گروه صهیونیستی اتحاد علیه ایران هسته ای، همچنان به فشار خود بر شرکت های کشتیرانی اروپایی در زمینه همکاری با ایران ادامه می دهد.

مارک والاس، عضو این گروه طرفدار تحریم ایران گفت: «ریسک همکاری با ایران همچنان آنقدر زیاد است که ارزش بازگشت به آن را ندارد. هنوز خیلی زود است.»

شرکت کشتیرانی افپولیای یونان اخیرا در نامه ای به این گروه نوشته است: «مالکان (شرکت) چنین مسائلی را دست کم نمی گیرند...و شرط های مفصلی را به اجرا گذاشته اند تا اطمینان یابند که چنین اعمال تجاری ای، قانونی است.»

 

منبع:تین نیوز
 

تعداد بازدید: 685 ،    
  
کلیدواژه ها: کشتیرانی - همکاری - ایران


اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  به اندازه دور کره زمین در ایران لوله کشی گاز انجام دادیم!
  چرا آمریکا روند گازکشیِ ایالات خود را متوقف کرد؟
  انتقاد نرجس سلیمانی عضو شورای شهر از توافق زاکانی با چین: به اندازه هزینه‌های انجام شده مسئولین در سفر به چین وسایل حمل و نقل عمومی به تهران اضافه نشده / موضوع خرید واگن از چینی‌ها مانند مَثَلِ معروف «دوغ کردن دریا با یک کاسه ماست» است
  «دنیای اقتصاد» از ضرورت جایگزینی برق با گاز گزارش می دهد: نیروگاه ‏‏ ها بهینه‏‏ تر از خانه‏‏ ها
  راه آهن پاکستان از راه اندازی قطار سافاری خبر داد
  لغو توافق مخفیانه روسیه و اوکراین در خصوص دریای سیاه
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار