پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403 - 01:20   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 42483صفحه نخست » متروچهارشنبه، 30 بهمن 1392 - 19:15
عدم توقف پروژه قطار شهری کرج / ضرورت تسریع در راه‌اندازی خط جدید قطار شهری کرج
  
ترابر نیوز:

ترابر نیوز | مردم استان البرز مدت‌هاست که منتظر بهره برداری از پروژه قطارشهری کرج هستند؛ بنابراین تسریع در تکمیل خطوط این پروژه مهم و ضروری به شمار می‌رود.

 
استاندار البرز با بیان اینکه پروژه قطارشهری کرج نباید متوقف شود، بر ضرورت تسریع در راه اندازی خط جدید این طرح ملی تأکید کرد.

 
سیدطاهر طاهری در نخستین جلسه شورای سازمان قطار شهری کرج، با مهم دانستن نقش قطارشهری در تسهیل ترافیک بین شهری اظهار داشت: مردم استان البرز مدت‌هاست که منتظر بهره برداری از پروژه قطارشهری کرج هستند؛ بنابراین تسریع در تکمیل خطوط این پروژه مهم و ضروری به شمار می‌رود.

 
وی در ادامه گفت: تکمیل خطوط قطارشهری کرج با تعامل بین پیمانکار و کارفرما نتیجه مورد نظر را در پی خواهد داشت؛ بنابراین اگر نگاه بین دو طرف «بُرد بُرد» باشد و هر دو از سود حاصله اطمینان خاطر داشته باشند؛ سال‌ها چشم انتظاری مردم کرج برای روی ریل رفتن این طرح ملی نیز ثمر خواهد داشت.

 
طاهری در ادامه تصریح کرد: به جهت ماهیت ویژه قطار شهری کرج لازم است که به فوریت نسبت به تعیین تکلیف پیمانکار پروژه اقدام شود.

 
وی افزود: حتی یک روز تأخیر در این امر نیز هدر رفت در زمان خواهد بود.

 
طاهری در خصوص تأمین ارز و بودجه قطارشهری نیز تصریح کرد: این موضوع باید به نحوی با تدبیر بین کارفرمای پروژه و پیمانکاران حل شود.

 
استاندار البرز همچنین با تأکید برضرورت مشخص شدن وضعیت خطوط در دست عملیات، گفت: به صورت موازی با بکارگیری پیمانکاری جدید باید احداث خط جدید قطار شهری کلید زده شود.

 
طاهری در ادامه بهره گیری از تجارب استانهای همجوار در راه اندازی خطوط قطار شهری را مؤثردر شتاب گیری این پروژه عظیم ملی دانست.

 
وی همچنین اعضای شورای سازمان را مکلف کرد تا گزارشی از وضعیت پروژه به همراه پیشنهادات و نقطه نظرات، جهت ارسال به شرکت مادر تخصصی قطار شهری و بهره گیری از نظرات به شورا ارائه دهند.

 
تشکیل نشست مشترکی با مدیران ذیربط در سازمان تأمین اجتماعی و بررسی وضعیت پیمانکاران پروژه از دیگر موضوعات طرح شده در این جلسه بود.

 
گفتنی ست، نخستین جلسه شورای سازمان قطار شهری کرج به ریاست سیدطاهرطاهری استاندار البرز و با حضور مجید سریزدی معاونان هماهنگی امور عمرانی و برنامه ریزی و اشتغال استانداری، رییس شورای اسلامی شهر کرج، مدیرعامل قطارشهری و مشاوران پروژه برگزار شد.

تعداد بازدید: 633 ،    
  
کلیدواژه ها: مترو کرج


اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار