پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - 13:51   
 
 
   آخرین اخبار  
  راه آهن پاکستان از راه اندازی قطار سافاری خبر داد
  بخش خصوصی ریلی توان توسعه ندارد
  آمریکا در حال برنامه ریزی برای ساخت شبکه ریلی و قطار فوق پیشرفته بر روی ماه است
  ساخت راه آهن ۵۰۰ کیلومتری ارمنستان توسط پیمانکاران ایرانی
  پروژه دوخطه ریلی اندیمشک-اهواز تا دهه فجر به بهره برداری می رسد ؟!
  فیلم| افتتاح راه‌آهن تبریز-جلفا؛ 100 سال پیش
  راه‌آهن جلفا- تبریز چگونه ساخته شد
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
  نقشه ریلی ارمنستان/جانمایی خط آهن جلفا به ایروان روی نقشه گوگل ارث
  نقشه راه آهن گرجستان
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
  پاشینیان: راه‌آهن ایران-ارمنستان تحولی اساسی برای اقتصاد ایروان است
  دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت راه‌آهن ایران - ارمنستان
  راه آهن رشت آستارا به سرنوشت راه آهن گرگان اینچه برون دچار نشود
  وعده راه اندازی قطار چابهار در سال جاری حقیقت دارد؟
  پشتیبانی رهبران آمریکا و ژاپن از طرح قطار سریع السیر تگزاس
  مشارکت مردم در تولید صنایع ریلی مشروط به چیست؟
  آغاز انبوه‌ سازی قطار ملی در واگن‌ سازی تهران از یک ماه دیگر
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 42244صفحه نخست » متروشنبه، 26 بهمن 1392 - 15:45
تأمین ۵۰ درصد منابع مالی قطار شهری توسط شهرداری مشهد
  
ترابر نیوز:

 ترابر نیوز | مدیر درآمد شهرداری مشهد گفت: ۵۰ درصد از منابع مالی مرتبط با قطار شهری مشهد را شهرداری از منابع داخلی خود تأمین می‌کند.

 محمد آذری ظهر امروز در نشست خبری مدیر درآمد شهرداری با اصحاب رسانه اظهار کرد: شهرداری‌ها از جممله نهادهای عمومی برای خدمت رسانی به مردم شهر هستند که با زندگی مردم سر و کار دارند، هدف اصلی شهرداری‌ها رفاه حداکثری مردم است و ما مردم و شهرداری را یک خانواده می‌بینیم.

 
آذری با بیان این که شهرداری‌ها برای خدمت رسانی به مردم به دنبال کسب سود و منفعت نیستند تصریح کرد: توقعات شهروندان توقعات منطقی و به جایی است و وقتی نهادی مورد مشارکت مردمی قرار گیرد کارایی آن بالاتر رفته و این با مشارکت تک تک شهروندان محقق می‌شود.

 
وی خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها از دهه 60 به بعد به لحاظ تأمین منابع مالی خودگردان شدند و از آن به بعد کمک‌ها مالی مردم روز به روز به این نهاد کمتر شد تا این که شهرداری‌ها مجبور شدند برای تأمین منابع مالی خود به شهروندان مراجعه کنند و این امر چیزی است که در تمام دنیا متداول است.

 
آذری وظایف شهرداری را به قسمت‌های مختلفی تقسیم‌بندی کرد و افزود: در حوزه نگهداری از شهر شهرداری یک سری وظایف جاری و ساری دارد که باید به آنها عمل کند و با توجه به این که رقمی که برای تأمین این هزینه‌ها در سال 92 رقمی معادل 700 میلیارد تومان از مجموع دو هزار میلیارد تومان اعتبار نقدی است.

 
مدیر درآمد شهرداری مشهد مقدس با بیان اینکه کل بودجه نقدی شهرداری دو هزار میلیارد تومان است گفتک از این مبلغ باید حدود 700 میلیارد تومان آن تنها صرف نگهداری شهر و هزینه‌های مرتبط با خدمات نگهداری شهری شود.

 
آذری با تأکید بر این که هزینه‌های شهرداری روز به روز افزایش می‌باید عنوان کرد: امسال مناطق طوس و قرقی به فضای شهری مشهد اضافه شدند و این بدین معناست که پس از این باید خدمات شهری خود را به این مناطق نیز اختصاص دهیم.

 
وی با اشاره به این که روزانه مبلغ دو میلیارد تومان نیاز داریم تا بتوانیم هزینه‌های شهری را پرداخت کنیم تصریح کرد: 50 درصد از منابع مالی مرتبط با قطار شهری مشهد را شهرداری از منابع داخلی خود تأمین می‌کند که این رقم هزینه بسیار بالایی را به شهرداری تحمیل می‌کند در حالی که این پروژه در واقع طرحی ملی و منافع آن متوجه شهروندان مشهدی و زائران می‌شود.

 
آذری اظهار کرد: بر اساس ماده 174 برنامه توسعه کشور شهرداری‌ها باید از شهروندان بابت بهای خدمات شهری مبلغی را دریافت کنند و سوال ما امروز این است که سهم هر شهروند در این میان چقدر است.

 
مدیر درآمد شهرداری مشهد مقدس از وجود 143 هزار واحد صنفی، 640 هزار منزل مسکونی و 800 هزار خودرو در مشهد مقدس خبر داد و خاطرنشان کرد: شهروندانی که از خدمات شهری استفاده مکی‌کنند باید هزینه منطقی آن را پرداخت کنند و طبیعی است که شهروندان باید متناسب با درآمد و استفاده خود از خدمات شهری این مبلغ را بپردازند.

 
آذری با اعلام اینکه برای شهروندای که برای بدهی خود هنوز اقدام نکرده‌اند تخفیفاتی ویژه و البته محدود به زمانی مشخص گذاشته شده است افزود: بر اساس مصوبه‌ای که در بحث تقسیط اقساط داریم تقسیط‌های شش ماهه که از سال 91 عملیاتی شده است هیچ گونه کارمزدی را از شهروندان نمی‌گیرد.

 
وی از وجود 57 میلیارد و 400 میلیونن تومان چک‌های برگشتی شهرداری خبر داد و بیان کرد: از سال 71 تا کنون این مبلغ روی هم جمع شده است و 82 درصد آن مربوط به سررسید سال 91 و 92 است.

 
آذری خاطرنشان کرد: با رایزنی‌هایی که با شهرداری داشتیم مصوبه‌ای به تصویب رسید که بر اساس ان تا تاریخ 17 بهمن ماه معافیت از جریمه بدهکاران به شهرداری تصویب شد.

منبع:تین نیوز

تعداد بازدید: 611 ،    
  
کلیدواژه ها: مترو مشهد


اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار