دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - 17:57   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37150صفحه نخست » دریایی2پنجشنبه، 11 مهر 1392 - 13:00
تجارت و اقتصاد کشور به فعالیت‌ بنادر وابسته است
  
ترابر نیوز:

تین نیوز | مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان ظرفیت سالیانه بندر انزلی را 5.4 میلیون تن اعلام کرد و گفت: تجارت و اقتصاد کشور به فعالیت‌ های بنادر وابسته است

 
فرهاد منتصر کوهساری در جمع مدیران استان ضمن بیان ظرفیت های موجود در این بندر از قبیل میزان بالای کارآیی ها، پیشرو بودن بندر در امور محوله و رتبه آن در بین بنادر ممتاز کشور به ارائه آمار مقایسه ای پرداخت و ظرفیت سالیانه این بندر را 5.4 میلیون تن اعلام کرد.

 
وی همچنین به طرح موضوعاتی از قبیل میزان اشتغالزایی، میزان در آمدهای دولتی، ایمن سازی و لایروبی اسکله ها، احداث موج شکن، ساخت بنادر اضطراری در دیگر سواحل دریای خزر و توجه به امر بهره گیری از فناوری های الکترونیکی روز و غیره اشاره کرد و اظهارداشت: تجارت و اقتصاد کشور به فعالیت‌ های بنادر وابسته است.

 
مدیرکل بنادر گیلان بنادر تجاری را نبض اقتصادی کشور برشمرد و  اظهارداشت: بنادر از جمله عوامل تسریع در فرآیند توسعه اقتصاد ملی و منطقه‌ای و یکی از حلقه‌های اصلی حمل و نقل دریایی و مبادی ورود و خروج کالا به شمار می‌ روند.

 
وی افزود: بنادر کارآمد و فعال علاوه بر تنوع در صادرات و خروج از اقتصاد تک محصولی، نقش ارزشمندی در کاهش بهای تمام شده کالاها دارند و با توجه به گستردگی سواحل دریایی کشور، این زیرساخت‌ ها می‌ توانند جریان سرمایه‌گذاری را به درون فضای ملی هدایت کنند.

 
کوهساری تصریح کرد: افزون بر 90 درصد از تجارت جهانی از طریق حمل و نقل دریایی انجام می‌ شود زیرا این نوع حمل و نقل دارای مزایای بسیاری همچون قیمت ارزان، انتقال حجم و وزن انبوه کالا، انتقال سریع و بی‌خطر کالاهاست و این مزایا موجب شده تا حمل و نقل دریایی و راه های آبی از توجه ویژه‌ای برخوردار شوند.

تعداد بازدید: 864 ،    
  
کلیدواژه ها: تجارت - اقتصاد - بنادر


اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار