دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - 19:58   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34037صفحه نخست » دریایی2چهارشنبه، 16 مرداد 1392 - 13:45
ترانزیت 20 میلیون تنی کالا در بنادر کشور
  

 

تین نیوز | رییس سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حال حاضر سالانه حدود 20 میلیون تن کالا در بنادر کشور ترانزیت می‌شود که تا پایان برنامه پنجم این ظرفیت باید به 50 میلیون تن افزایش یابد.
سید عطاءالله صدر- معاون وزی راه و شهرسازی اظهار کرد: با توجه به موقعیت ویژه و ممتاز جغرافیایی کشورمان در منطقه خاورمیانه و عبور دو کریدور مهم حمل ونقل شمال به جنوب و شرق به غرب، کشورمان از قابلیت و پتانسیل بالایی برای ترانزیت کالا برخوردارست؛ بنابراین توسعه ترانزیت از اقدامات مهمی است که می‌تواند درآمدهای غیر نفتی کشور را افزایش دهد.
وی با بیان این‌که طرح توسعه بندر نوشهر در حال انجام است، افزود: با استفاده از آزاد‌راه تهران - شمال، بندر نوشهر به عنوان بندر اصلی پشتیبان استان تهران، کرج، قم، اراک و استان‌های مجاور خواهد بود و ظرفیت مسافری را نیز توسعه می‌دهیم.
صدر با بیان اینکه در بندرانزلی اسکله مسافری و ترمینال مسافری مجهزی ایجاد شده است، اظهار کرد: در بندر فریدون‌کنار، ظرفیت جدید مسافرتی - تفریحی و گردشگری ایجاد خواهیم کرد که به تمام مجتمع توریستی شمال کشور سرویس‌دهی می‌کند. از سوی دیگر با توسعه بندر انزلی ظرفیت این بندر نیز از هشت میلیون تن به 16 میلیون افزایش می‌یابد.
معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش بیش از پنج درصدی ظرفیت بنادر در سال جاری خبر داد و گفت: توسعه بنادر در سال جاری و در ادامه بحث توسعه تجارت از راه‌های آبی کشور با جدیت پیگیری می‌شود.
وی با تاکید بر نقش اساسی بنادر در رونق اقتصادی کشور گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر باید به 210 میلیون تن در سال افزایش یابد.
رییس سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اجرای فاز اول طرح توسعه در بندر امیرآباد نیز گفت: فاز دوم طرح توسعه این بندر با حدود 130 میلیون دلار سرمایه‌گذاری در حال اجراست که ظرفیت این بندر را از پنج میلیون تن به 10 میلیون تن می‌رساند.
 
 
تعداد بازدید: 814 ،    
  
کلیدواژه ها: ترانزیت کالا - بنادر


اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار