زمان پایان بزرگترین پروژه ریلی کشور اعلام شد

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه راه‌سازی ۲هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی در استان‌های جنوبی کشور از جمله سیستان وبلوچستان در حال اجرا است و عملا این استان تبدیل به کارگاه راه‌سازی شده و از این میزان ۸۵۰ کیلومتر تحویل داده شده است و مابقی به سرعت به اتمام خواهد رسید.

خبر مرتبط
آغاز عملیات اجرایی پنج پروژه سرمایه‌گذاری در بندر چابهار با ۴۰‌هزار میلیارد ریال اعتبار

عملیات اجرایی پنج پروژه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با اعتبار ۴۰‌هزار میلیارد ریال در بندر شهید بهشتی چابهار با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان سیستان و بلوچستان، ضمن بازدید از زیرساخت‌‌‌ها، تجهیزات بندری و دریایی و پروژه‌‌‌های لجستیکی بندر چابهار، دستور آغاز عملیات اجرایی پنج پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با اعتبار ۴۰‌هزار میلیارد ریال در بندر چابهار را صادر کرد. بر اساس این گزارش، در ادامه اقدامات توسعه‌‌‌ای و عمرانی دولت سیزدهم در سواحل و بنادر بازرگانی، عملیات اجرایی پنج پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر چابهار، با اعتبار ۴۰‌هزار میلیارد ریال، با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.احداث فاز دوم سیلوی ۱۰۰‌هزار تنی غلات با سرمایه‌گذاری ۲۰‌هزار میلیارد ریال؛ احداث نیروگاه ۲۵ مگاواتی و تولید ۵‌هزار مترمکعب آب شیرین و احداث انبار نگهداری کالا با ظرفیت سالانه ۷۳۴‌هزار تن با سرمایه‌گذاری ۸۸۰ میلیارد ریال، از جمله پروژه‌‌‌هایی است که عملیات اجرایی آنها با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شده است.

به گفته وی ۹۶ کیلومتر راه اصلی روز گذشته به بهره برداری رسید که از این میزان ۵۸ کیلومتر در راستای کریدور ساحلی و ۳۸ کیلومتر در راستای کریدور شمال - جنوب بوده است.

خبر مرتبط
احتمال کاهش نرخ سود وام مسکن ملی

وزیر راه و شهرسازی از تلاش برای کاهش نرخ سود ۱۸ درصدی تسهیلات نهضت ملی مسکن خبر داده است.

او می‌گوید: ارزش روز این مسیر‌ها ۳ هزار میلیارد تومان است و در مرحله بعدی راه اصلی را تحویل مردم خواهیم داد که البته این راه‌ها به جز راه‌های روستایی بوده است.

بذرپاش بیان کرد: راه آهن چابهار - زاهدان به عنوان بزرگترین پروژه ریلی کشور به شمار می‌رود که ۳۹ رشته به طول ۱۷ کیلومتر آن تکمیل شده و امیدواریم این پروژه که مهم‌ترین و بزرگترین راه آهن کشور است و نقش اصلی کریدوری دارد را بتوانیم تا پایان سال آینده تکمیل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به بازدید از بندر شهید بهشتی هم اشاره کرد و گفت:فاز اول این بندر به اتمام رسیده و بخش خصوصی در هفته گذشته ۵۵ هزار میلیارد تومان توافقنامه و تفاهم‌نامه امضاء کرد. همچنین ۸۱۰۰ میلیارد تومان از این توافقنامه‌ها مربوط به بندر چابهار بود که عملیات اجرایی آن آغاز شد و حدود ۴۰ میلیارد تومان پروژه نیز روز گذشته به بهره برداری رسید.

 

بذرپاش اظهار کرد: عملیات کانتینری در بندر شهید بهشتی رشد ۱۴۰ درصدی داشته که بیانگر رشد و توسعه فعالیت‌های بندری است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به فاز دوم توسعه بندر شهید بهشتی گفت: فاز ۲ این بندر نیازمند توسعه عظیمی در سطح ۴۰ هکتار است که مقرر شد، شرکت‌های کشتیرانی و حمل و نقل داخلی با ایجاد کنسرسیوم، نسبت به توسعه فاز ۲ این بندر اقدام کنند.

 

او گفت: با اتصال بندر شهید بهشتی به راه آهن چابهار - زاهدان ارزش این بندر بیش از پیش افزایش می‌یابد و از طرفی نقش راه آهن چابهار نیز پر رنگ‌تر می‌شود.