پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403 - 01:39   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 99776صفحه نخست » ریلی 2پنجشنبه، 18 خرداد 1402 - 13:58
وزیر حمل و نقل سوریه: در تلاش برای اتصال خط راه آهن سوریه به ایران هستیم
  
ترابر نیوز:

وزیر حمل و نقل سوریه: در تلاش برای اتصال خط راه آهن سوریه به ایران هستیم

وزیر حمل و نقل سوریه: در تلاش برای اتصال خط راه آهن سوریه به ایران هستیم

وزیر حمل و نقل سوریه از گسترش همکاری های مشترک کشورش با ایران در زمینه های تجاری و حمل و نقل خبر داد و افزود: در تلاش برای اتصال خط راه آهن سوریه به ایران از طریق عراق هستیم.

 

العالم ـ سوریه

« زهیر خزیم» در حاشیه برگزاری یک سمینار سوری- ایرانی در گفت وگو با الوطن تاکید کرد که تمام رویکردها درخصوص تقویت همکاری ها میان دو کشور بررسی خواهد شد که مهم ترین آن ها اتصال شبکه راه آهن سوریه با خط آهن ایران و عراق و فعالسازی انتقال کالا و ترانزیت است.

وی افزود که کشورش آماده تاسیس شرکت حمل و نقل مشترک است که با همکاری طرف های ذیربط درآمدهای اقتصادی زیادی برای دو کشور به همراه خواهد داشت.

خزیم با اشاره به آمادگی دمشق برای گسترش مبادلات تجاری با تهران، روابط ایران و سوریه در زمینه حمل و نقل را قوی و ریشه دار توصیف و اضافه کرد که با توجه به اراده مشترک این روابط روز به روز قوی تر می شود.

وزیر حمل و نقل سوریه ادامه داد: موضوعات مشترک زیادی در زمینه حمل و نقل وجود دارد که مهم ترین آن ها حمل و نقل هوایی، همکاری میان تیم های فنی، انتقال تجربه ها و متصل کردن خطوط راه آهن شلمچه و بصره به خط آهن سوریه است.

وی همچنین به وجود همکاری میان کشورش با ایران در زمینه حمل و نقل زمینی و دریایی اشاره کرد.

به گزارش ایرنا، مهرداد بذر پاش وزیر راه و شهرسازی و رییس کمیسیون مشترک ایران و سوریه، روز سه‌شنبه ۵ اردیبهشت در راس هیاتی بلندپایه برای مذاکرات اقتصادی دو روزه وارد سوریه شد.

وی درباره این سفر گفت مهم‌ترین موضوعاتی که قرار است در کمیسیون مشترک دنبال می‌کنیم شامل اقتصاد دریامحور است، همچنین در بخش ریلی نیز اتحاد بین ایران، عراق و سوریه و احیا و توسعه خطوط ریلی در حوزه‌های ترانزیت باری و مسافری مدنظر می‌باشد.

بذرپاش اضافه کرد: این مسیر در گذشته بین سه کشور بوده اما در طول سالیان قبل، به دلیل جنگ‌ها و مشکلاتی که بر سوریه تحمیل شده، برخی از بخش‌های خطوط ریلی از بین رفته که نیاز به ترمیم و بهسازی مجدد دارد و یکی از موضوعات جدی مورد بحث در این سفر است.

تعداد بازدید: 135 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار