پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - 12:19   
 
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 95233صفحه نخست » اخبار رسانه هاپنجشنبه، 16 دی 1400 - 07:46
بیشترین قربانیان قطع نخاع در تصادفات جوانان هستند
  
ترابر نیوز:

دبیر انجمن آسیب شناسی ایران با بیان اینکه بیشترین قربانیان قطع نخاع در تصادفات جوانان هستند، گفت: برخی ها به دلیل عدم اگاهی و با هدف خیرخوانه و قصد کمک به مصدومان تصادفات گاهی سبب آسیب جدی به فرد می شوند.

بیشترین قربانیان قطع نخاع در تصادفات جوانان هستند
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

مهین عباسی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین » با بیان اینکه انسان، خودرو و جاده سه عامل اصلی تصادفات هستند، اظهار کرد: انسان بخاطر عدم توجه به نکات هشداردهنده، خواب آ لودگی و اصرار به رانندگی حالات تندخویی وگاها دعواهایی که بین سرنشینان خودرو اتفاق می‌افتد که باعث عصبی شدن و تندخویی راننده شده که همین موضوع زمینه ساز بروز حوادث و سوانح رانندگی که گاهی نیز جبران ناپذیر هستند، می‌شود.

وی افزود: استفاده از تلفن همراه، صدای زیاد موسیقی، خوردن تنقلات ونوشیدن چای در هنگام رانندگی، عدم توجه به جلو و سرعت بالا از عوامل دیگر در بروز تصادفات است که رانندگان با رعایت آنها می‌توانند آرامش سفر را برای خود و دیگران فراهم سازند.

عباسی اذعان داشت: در سرعت بالا میزان هوشیاری کم می شود وقدرت تصمیم گیری مناسب کاهش پیدا می‌کند بنابراین راننده باید نسبت به نکات مهم و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی که به نفع همگان است دقت و توجه بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر خودرو توسط فرد قبل از سفر چک و تنظیم نشود می‌تواند عامل و سبب بروز تصادف شده و جان همه را به مخاطره بیاندازد، افزود: عدم دسترسی به جادهای امن وایمن هم یکی از عوامل که بی تاثیر نیست اما بهانه ای برای عدم رعایت قوانین و مقررات نبوده و رانندگان در هر مرحله ای از سفر به دقت و هوشیاری لازم و کافی نیازمند هستند.

دبیر انجمن آ سیب شناسی ایران گفت: بیشترین آسیب‌ها در تصادفات جانی وجسمی هستند و همه نسبت به این نکته توجه کنند که مال قابل جبران بوده و دوباره بدست می‌آید اما از دست دادن جان و نقص عضو سرنشینان جبران ناپذیر هرگز قابل جبران نبوده و بیشترین آسیب روحی روانی را برای بازماندگان بجای می‌گذارد.

وی ادامه داد: در عین حال که تصادفات رانندگی از لحاظ مالی هم آ سیب وارد می‌کند همچنین بر آرامش و آسایش خانواده نیز تاثیر می گذارد و آسیب‌های باقی مانده از تصادفات گاها اجتماع را هم متاثر می‌کنند و هم آ‌سیب فردی و هم آسیب جمعی را به همراه دارد.

عباسی به اهمیت آگاهی و دانش در خصوص نحوه برخورد با مصدومان در تصادفات اشاره کرد و گفت: متاسفانه اطلاع رسانی در زمینه نحوه برخورد با مصدومین در صحنه تصادفات و حوادث رانندگی بسیار ضعیف است و همین موضوع باعث اتفاقات جبران ناپذیری برای فرد مصدوم می‌شود.

وی اذعان داشت: مردم خیلی موارد بخاطر عدم آگاهی و اطلاع رسانی به آسیب دیدگان در تصادف کمک نمی‌کنند چرا که نگران هستند مبادا مجرم شناخته شوند و چون حوصله دردسر و گرفتارشدن در راهروهای مراجع قانونی و قضایی را ندارند در بسیاری از مواقع از صحنه تصادف عبور می‌کنند که شاید ماندنشان جان انسانی را نجات بدهد.

دبیر انجمن آسیب شناسی ایران گفت: رسانه‌های جمعی باید به مردم آگاهی بدهند که اصولی و اساسی در مواقع ضروری بتوانند تا به همنوعان خود کمک کنند.

وی ادامه داد: رسانه ها باید اطلاع رسانی در حوزه قوانین حقوقی را به مردم داشته باشند تا آنها در خصوص کمک رسانی به مصدومین تصادفات نگرانی و دغدغه ای نداشته باشند چرا که در بسیاری از مواقع کمک به موقع سبب نجات جان انسانی می‌شود.

عباسی اظهار کرد: سالانه تعداد بسیاربالایی درکشور دچار سوانح ترافیکی شده و جان خود رو از دست می دهند که بیشتر آنان دچار عوارض قطع نخاع و آسیب‌های جدی جسمی می‌شوند که زندگی اجتماعی و روانیشان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و متاسفانه بیشتر این قربانیان نسل جوان و مولد جامعه ما هستند که بسی جای تاسف دارد.

وی تاکید کرد: مردم گاهی بخاطر عدم آموزش صحیح در نحوه برخورد با مصدومین تصادفات از روی دلسوزی کمک می‌کنند که بجای خیر موجب آسیب جدی به فرد مصدوم می‌شوند.

عباسی اظهار کرد: افردی که قصد کمک به مصدومین را دارند باید نسبت به اصول کمک های اولیه آشنایی داشته باشند و در صورتی که دانشی در این زمینه نداشتند نباید سلامتی افراد را به مخاطره بیندازند و در این حالت بدون درنگ و فوری با اورژانس تماس بگیرند و با آرامش شرح حال مصدومین و شرایط عمومی و فعلی آنها به اورژانس اطلاع دهند و همچنین شرح مختصری از نحوه تصادف وتعداد سرنشینان را اعلام کنند.

دبیر انجمن آسیب شناسی ایران در پایان گفت: امیدوارم تمام هموطنانم سالی پراز برکت و عاری از تصادف و غم واضطراب داشته باشند و با رعایت ایمنی در رانندگی گل لبخند بر روی لب خانواده‌هایشان بنشانند و از سفرشان لذت ببرند و در کمال آرامش وبا ذکر خداوند سالی قانونمدارتر را شروع کنند.

تعداد بازدید: 516 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  به اندازه دور کره زمین در ایران لوله کشی گاز انجام دادیم!
  چرا آمریکا روند گازکشیِ ایالات خود را متوقف کرد؟
  انتقاد نرجس سلیمانی عضو شورای شهر از توافق زاکانی با چین: به اندازه هزینه‌های انجام شده مسئولین در سفر به چین وسایل حمل و نقل عمومی به تهران اضافه نشده / موضوع خرید واگن از چینی‌ها مانند مَثَلِ معروف «دوغ کردن دریا با یک کاسه ماست» است
  «دنیای اقتصاد» از ضرورت جایگزینی برق با گاز گزارش می دهد: نیروگاه ‏‏ ها بهینه‏‏ تر از خانه‏‏ ها
  راه آهن پاکستان از راه اندازی قطار سافاری خبر داد
  لغو توافق مخفیانه روسیه و اوکراین در خصوص دریای سیاه
  بخش خصوصی ریلی توان توسعه ندارد
  آمریکا در حال برنامه ریزی برای ساخت شبکه ریلی و قطار فوق پیشرفته بر روی ماه است
  مافیای خودرو تلاش می کند مانع از ورود خودروهای برقی به کشور شود
  آقای وزیر آیا مدیران بابت تصمیمات مدیریتی خسارت‌بار به شرکت، مسوول هستند؟
  خسارت مدیران نالایق با بررسی سخنان شهید چمران
  دولت واردات خودرو‌های دست دوم را آزاد کرد، اما انجام نداد، چون به نفع مردم و به ضرر خودروساز بود
  کارکنان راه‌آهن در اقدامی عجیب لکوموتیو را از قطار جدا کرده و آن را با خود بردند
  طرح ازبکستان برای اتصال از افغانستان به آسیای مرکزی
  فرصت ها و ظرفیت های تجارت و سرمایه گذاری در گرجستان
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار