صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
جمعه، 14 اردیبهشت 1403 - 18:14   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 89239صفحه نخست » هوایی2پنجشنبه، 9 اسفند 1397 - 10:52
خام فروشی عمده مشکل معرفی نشدن محصولات استراتژیک خراسان جنوبی
ترابر نیوز: رئیس اتاق بازرگانی خراسان جنوبی در اختتامیه اولین رویداد استارتاپی عناب کشور در بیرجند گفت: خام فروشی عمده مشکل در معرفی و صادر نشدن محصولات استراتژیک استان همچون عناب، زرشک و زعفران است.
  
ترابر نیوز:

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، احتشام در این مراسم گفت: برگزاری این رویداد استارتاپی، برای معرفی هرچه بیشتر محصولات اصیل و استراتژیک استان است که سالهاست در این منطقه تولید شده ولی معرفی نشده اند.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از 16 هزار خانوار از تولید و کاشت عناب در استان امرار معاش می کنند، افزود: با کاشت و تولید محصولات زرشک و زعفران در حدود 45 تا 50 هزار خانوار در استان امرار معاش می کنند .

احتشام با بیان اینکه عمده مشکل در زمینه معرفی نشدن این محصولات خام فروشی است، گفت: علم، فناوری و تولید سه اصل لازم و ملزوم یکدیگر است که وقتی محصولات استراتژیک تولید می شود باید علم و فناوری هم برای معرفی و شناخت این محصولات در کنار آن قرار بگیرد.

رئیس شورای ملی زعفران ایران با بیان اینکه متاسفانه در استان ما محصولاتی همچون زعفران تولید ولی در کشورهایی همچون فرانسه، آمریکا، امارات، ایتالیا، چین از این محصولات فرآورده های جدیدی تولید میشود، افزود: علم، فناوری و تولید سه اصل مکمل و جدایی ناپذیرند که علم مهارت ها و منابع را به وجود می آورد و باید بهتر از قبل این سه عامل، ارزش افزوده محصولات را بالا ببرد.

وی با بیان اینکه در استان یک بسته بندی مناسب برای این محصلات استراتژیک نداریم، گفت: سرمایه انسانی فعال، اساسی ترین زیرساختهای اقتصاد دانش بنیان است که خراسان جنوبی با داشتن نیروهای جوان و توانمند در این زمینه و تولید علم و دانش پیشرو است.

رئیس اتاق بازرگانی استان با بیان اینکه از ایده هایی که قابلیت تجاری سازی در سطح بازارهای بین الملی داشته باشد حمایت می کنیم، گفت: از تمامی کسانی که می توانند در این زمینه سرمایه گذاری کنند و محصول را صادر کنند حمایت می شود.

احتشام با بیان اینکه باید به استارتاپها شتاب دهیم تا بتوان محصولات را صادر کرد، افزود: باید سعی شود تا خراسان جنوبی که تولید کننده سه محصول استراتژیک عناب، زرشک و زعفران است به صادرکننده این محصولات به بازارهای بزرگ و بازارهای بین المللی تبدیل شود که برگزاری این رویدادهای استارتاپی می تواند در این زمینه کمک کند.

سرپرست سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران هم در ادامه گفت: وزارت اقتصاد و دارایی آمادگی همه جانبه برای حمایت از ایده های نو را دارد.
جمالی افزود: موفقیت یک استارت آپ نیازمند معرفی درست، تأمین منابع مالی برای حیات و بازاریابی دقیق است. 
وی با بیان اینکه وزارت اقتصاد و دارایی در 4 حوزه به سرمایه گذاران و کارآفرینان کمک می کند، گفت: ارائه خدمات مشاوره ایی، توانمند سازی برای تهیه و تدارک طرح ها، کمک برای بازاریابی های داخلی و بین المللی، تأمین منابع مالی و بیمه کردن طرح ها و ایده ها از جمله این حمایت هاست. 
سرپرست سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران همچنین افزود: در خراسان جنوبی نیز این آمادگی را داریم تا با کمک و همکاری دستگاههای مربوطه نسبت به شکوفایی ایده ها و طرح های این منطقه تلاش کنیم.  
 
تعداد بازدید: 743 ،    
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار