پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 07:15   
 
 
   آخرین اخبار  
  ساخت راه آهن ۵۰۰ کیلومتری ارمنستان توسط پیمانکاران ایرانی
  پروژه دوخطه ریلی اندیمشک-اهواز تا دهه فجر به بهره برداری می رسد ؟!
  فیلم| افتتاح راه‌آهن تبریز-جلفا؛ 100 سال پیش
  راه‌آهن جلفا- تبریز چگونه ساخته شد
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
  نقشه ریلی ارمنستان/جانمایی خط آهن جلفا به ایروان روی نقشه گوگل ارث
  نقشه راه آهن گرجستان
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
  پاشینیان: راه‌آهن ایران-ارمنستان تحولی اساسی برای اقتصاد ایروان است
  دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت راه‌آهن ایران - ارمنستان
  راه آهن رشت آستارا به سرنوشت راه آهن گرگان اینچه برون دچار نشود
  وعده راه اندازی قطار چابهار در سال جاری حقیقت دارد؟
  پشتیبانی رهبران آمریکا و ژاپن از طرح قطار سریع السیر تگزاس
  مشارکت مردم در تولید صنایع ریلی مشروط به چیست؟
  آغاز انبوه‌ سازی قطار ملی در واگن‌ سازی تهران از یک ماه دیگر
  راهبردهای ایجاد تعادل در توسعه زیرساخت، بهره برداری و عملیات در صنعت ریل
  واردات واگن و انتقال تکنولوژی از چین مطابق برنامه در حال اجرا است ؟!
  گزارش تصویری| خط آهن تبریز – مشهد، به عنوان طولانی ترین مسیر ریلی کشور
  فرصتی در رویکرد چین و اروپا برای تقویت ترانزیت از مسیر دریای خزر
  رئیس جمهور "راه‌ آهن رشت کاسپین" را افتتاح می‌ کند
  توسعه گردشگری ریلی، هدف تازه چین در مسیر کمربند و جاده
  راه آهن نیازمند مدیران متخصص است نه سیاسی
  خصولتی ها در صنعت ریلی جولان می دهند!
  تسریع در اجرای قطار برقی مشهد گلبهار چناران و عقد تفاهم با قرارگاه خاتم الانبیا(ص)
  درخواست لغو افزایش‌ بی‌ سابقه تعرفه بهره‌ برداری از شبکه ریلی
مدیرعامل اسبق راه آهن:
  کاش تمام لوکوموتیوها را واگذار کرده بودم!

  توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  امضای قرارداد ساخت قطعه چهام راه آهن خواف-هرات با شرکت روسی
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 85738صفحه نخست » اقتصاد- انرژِییکشنبه، 3 تیر 1397 - 08:10
واردات قطعات خودرو به قیمت بیکار شدن قطعه‌سازان ایرانی
  
ترابر نیوز:
واردات قطعات خودرو به قیمت بیکار شدن قطعه‌سازان ایرانی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی معتقدند که واردات قطعات بی کیفیت خودرو از کشورهایی همچون چین اگرچه برای واردکننده ارزان تمام می شود،اما ارزش بی کار شدن قطعه سازان داخلی را ندارد.

به گزارش عیارآنلاین، بی سرو سامانی و آشفته بازار لوازم یدکی خودرو به قدری است که انواع قطعات اصلی، تقلبی، استوک و دست دوم در این بازار یافت می شود.

در تهران دو مرکز عمده برای عرضه لوازم یدکی خودرو وجود دارد که یکی از آنها در خیابان ملت واقع شده و بیشتر قطعات یدکی خودروهایی مانند تویوتا، مزدا و نیسان در آنجا عرضه می‌شود. در خیابان اکباتان نزدیک میدان امام خمینی (ره) نیز بیشتر قطعات تندر ۹۰ و ماکسیما فروخته می‌شود. اغلب فروشندگان لوازم یدکی گرانی قیمت محصولات شرکت های ایرانی را عامل عرضه محصولات بی کیفیت چینی عنوان می کنند.

هرچند خودروسازان همواره اعلام می کنند که هیچ قطعه چینی در خط تولید شان استفاده نمی شود و قطعه سازان نیز مجاز به استفاده از قطعات چینی نیستند و معتقدند تاکنون موردی در این زمینه مشاهده نشده است و اگر قطعه سازی که با این شرکت طرف قرارداد است اقدام به واردات قطعات چینی کند قطعا به مراجع قانونی برای رسیدگی تحویل داده خواهد شد .

از سوی دیگر به خطر افتادن چرخه تولید داخلی با وارادت قطعات بی کیفیت خودرو نیز موضوعی بود که نماینده مردم گلپایگان در صحن علنی مجلس درباره آن به وزیر صنعت، معدن و تجارت تذکر داده و خواستار جلوگیری از از واردات قطعات خودروهایی که در داخل تولید می‌شوند، شد.

در همین حال، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت نظارت بر واردات، کاهش هزینه تولید و افزایش کیفیت قطعات از سوی قطعه سازان داخلی را راه های مقابله با عرضه قطعات بی کیفیت چینی در بازار عنوان کردند.

 مشروح این گفت و گوها را در زیر بخوانید:

مهدی مقدسی

 

مقدسی: واردات قطعات خودروهای ساخت داخل در راستای منافع ملی نیست

سیدمهدی مقدسی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت با اشاره به واردات قطعات خودرو برای خودروهای ساخت کشور گفت: یکی از بندهای ۲۴ گانه سیاست های اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، توجه به ساخت و تولید داخلی است.

نماینده مردم اراک،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضرتعداد زیادی قطعه ساز داخلی در شرکت های خودروسازی داریم که در بسیاری از موارد قابلیت های آن ها به اثبات رسیده و حرکت رو به رشدی نیز داشته اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خرید  خارجی قطعاتی که امکان ساخت آن ها در کشور وجود دارد، در راستای منافع ملی نیست، مگر قطعه ای که هنوز امکان ساخت آن در ایران وجود نداشته باشد.

قطعه سازان به افزایش کیفیت و کاهش قیمت توجه کنند

وی با بیان اینکه برای محدود کردن واردات قطعات خودرو ، قطعه سازان داخلی باید برای ایمنی سرنشینان خودرو کیفیت تولید قطعه را افزایش داده و قیمت تمام شده قطعه ساخت شده را نیز کاهش دهند.

مقدسی تاکید کرد:از سوی دیگر،خودروسازان نیز باید بدانند تا مادامی که امکان ساخت قطعه در کشور وجود دارد، خرید خارجی آن باعث بیکاری و نابودی واحدهای تولیدی قطعه ساز می شود.

دبیر فراکسیون اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی خطاب به خودروسازان گفت: اگر حمایت مجلس را می خواهید باید بخش تحقیق و توسعه را هم در خودروسازی به طور کلان و هم در قطعه سازی لحاظ کرده و روز به روز همراه با نوآوری به کیفیت قطعات تولیدی خود بیفزایند.

با قطعه استاندارد می شود خودروی باکیفیت و ایمن داشت

نماینده مردم اراک،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: با قطعه استاندارد می شود خودروی باکیفیت و ایمن داشت.

وی ادامه داد: خودروسازها باید برای نظارت بر قطعه سازان تیم نظارتی قوی تشکیل داده و با نظارت دقیق و تشویق همزمان قطعه سازها را مجاب به تولید قطعات باکیفیت و استاندارد کنند تا برای خرید قطعه خارجی بهانه دست کسی ندهند.

وی تصریح کرد: در مجلس آن چه مطرح  می شود این است که هر کالایی که در داخل کشور امکان ساخت آن وجود دارد، نباید از خارج وارد کرد مگر اینکه مازاد نیازوجود داشته و میزان تولید ما کمتر از نیاز واقعی باشد.

مقدسی خاطرنشان کرد: در قراردادهایی که با سه شرکت خارجی سیتروئن، پژو و رنو منعقد شده ؛ ایران ۵۰ درصد شراکت دارد به طوری که سهم داخل در تولید قطعات مرتبط با این سه شرکت خودروسازی ی بزرگ در سال اول ۴۰ درصد و در سال سوم ۷۰ درصد خواهد بود.

سهم ۳۰ درصدی برای صادرات خودروهای ملی

وی در ادامه با بیان اینکه این روند باعث افزایش روز به روز سهم داخلی و انتقال تکنولوژی و دانش فنی می شود افزود: چون در اهدافی که برای قراردادهای خودروسازی آمده حداقل ۳۰ درصد صادرات است، بنابراین اگر می خواهیم مدعی صادرات خودرو باشیم، باید خودروی استاندارد، ایمن با کیفیت بالا بسازیم که ساخت خودروی باکیفیت نیازمند قطعات استاندارد است

بررسی فروش قطعات چینی با لِیبل ایرانی در مجلس

در پاسخ به سئوالی درباره عرضه قطعات چینی با لیبل و مارک ایرانی از سوی برخی شرکت های خودروسازی داخلی گفت: وظیفه نظارتی ما در مجلس ایجاب می کند کهبا در دست داشتن مستنداتی در این زمینه  قطعا این موضوع را در کمیسیون صنایع پیگیری کنیم.

ورود کالای چینی با مارک ایرانی مصداق قاچاق است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر کالای چینی با مارک ایرانی وارد کشور شود، مصداق واردات قانونی ندارد و قاچاق محسوب می شود بنابراین اگر در این زمینه مستنداتی وجود داشته باشد حتما آن را بررسی کرده و از طریق ابزارهایی که در اختیار داریم، برخورد قانونی نیز با آن صورت خواهد گرفت.

حمیدرضا فولادگر

 

فولادگر: عرضه قطعات چینی خودرو با نشان ایرانی تقلب است

حمیدرضا فولادگر درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با اشاره به عرضه قطعات چینی با لِیبل و مارک ایرانی از سوی برخی شرکت های خودروسازی گفت: این اقدام در درجه اول نوعی ضربه زدن به تولید داخل است؛چراکه ظرفیت بسیاری در قطعه سازی در کشور وجود دارد که ورود قطعات خارجی کیفیت،بی کار شدن بسیاری از شرکت های قطعه ساز را به دنبال دارد.

نماینده مردم اصفهان درمجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه اشکال دیگری که بر این کار وارد است،تدلیس،کلاهبرداری و تقلب است که جنس خارجی بی کیفیت را با لِیبل ایرانی وارد بازار کنند.

وی افزود:زمانی کالای خارجی با لِیبل خودش و به روال قانونی و عادی وارد کشور می شود که البته باید در این مورد نیز نظارت صورت گیرد که این کالا کالایی باشد که ظرفیت و توان ساخت آن در کشور وجود نداشته تا ضربه ای به تولید کننده داخلی وارد نشود؛اما اینکه لیبل ایرانی روی کالای بی کیفیت خارجی و چینی نصب کرده و دربازار توزیع شود، این اقدام علاوه بر ضربه به تولبد داخلی، نوعی تقلب است.

وزارت صنعت و سازمان استاندارد نظارت کنند

فولادگر تاکید کرد: باید خودروسازان،دستگاههای نظارتی هم‌چون سازمان استاندارد،موسسه بازرسی کیفیت و وزارت صنعت،معدن و تجارت نظارت لازم را بر وورد این کالاها انجام دهند.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:سازمان استاندارد باید طبق قانون ارتقای کیفی خودرو،کیفیت قطعاتی را که وارد کشور می‌شوند بررسی و تأئید کند تا برخی واسطه ها به دلیل قیمت پایین و منفعت طلبی اقدام به واردات کالاهای بی کیفیت نکنند.

 

رامین نورقلی پور

 

نورقلی پور: قیمت تمام شده تولید قطعات خودرو در ایران بالا است

رامین نورقلی پور درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت با اشاره به واردات قطعات  برای خودروهای داخلی با لِیبل ایرانی گفت: یکی از نقاط قوت قراردادهای جدید که باخودروسازان خارجی منعقد شده انتقال تکنولوژی است.

درنظرگرفتن انتقال تکنولوژی در قراردادهای جدید خودرویی

نماینده مردم کردکوی،بندرترکمن،بندرگز وگمیشان درمجلس شورای اسلامی، تاکید کرد:مواردی از خودروها را سراغ داریم که قطعات شان به سفارش برخی قطعه سازان، در خارج از کشور و عمدتا در چین تولید شده و  وارد کشورمان شده است و ممکن است روی این قطعات لیبل داخلی نیز نصب شود.

دستیابی به خودکفایی در تولید قطعات پس از انتقال تکنولوژی

وی خاطرنشان کرد: البته در قراردادهای جدید این مسئله به گونه ای است که با توجه به مدل خودروهایی که قرار است وارد و یا در داخل تولید شوند؛بعد از مدتی ما به درصدی از خودکفایی در امر تولید قطعات دست پیدا کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ممکن است در ابتدا قطعات این خودروها در کشور تولیدکننده یا کشور مبدأ ساخته شود،اما کم کم می توانیم با توجه به مفاد قرارداد، تکنولوژی تولید را در داخل ایجاد کنیم،البته ما از گذشته تجربه تولید قطعات خودروهای قدیمی تر را داشته ایم.

قیمت تمام شده تولید قطعه گران است

نورقلی پور خاطرنشان کرد: از آنجاکه در داخل کشور قیمت تمام شده تولید قطعه گران است،بخشی از قطعه سازان دنبال این هستند که بتوانند این محصول را با هزینه بسیار کمتری در کشورهایی تولید کنند که هزینه تولید در آن ها کم است و با وجود اینکه کیفیت آن ها  به نسبت پائین تر است؛ولی محصول خود را به کشورهایی همچون چین سفارش داده و مجددا وارد کشور می کنند.

باید به سمت ارزان شدن هزینه تولید حرکت کنیم

نماینده مردم کردکوی،بندرترکمن،بندرگز وگمیشان درمجلس شورای اسلامی، در خصوص ضرورت نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت بر واردات قطعات بی کیفیت تصریح کرد: قطعا نظارت باید صورت بگیرد،اما زمانی که ما کاری کنیم که قیمت تمام شده تولید ارزان تر شود، دیگر نیازی به نظارت وجود ندارد؛چراکه قطعه ساز ناگزیر است دنبال این باشد که قطعه او ارزان تر تولید شود و سود بیشتری را از تولید بدست آورد از این رو، باید بتوانیم بازاری را ایجاد کنیم که در آن قیمت تولید کاهش پیدا کند.

بخش خصوصی رقیب دولت نیست

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر به دلیل گران بودن هزینه تولید شاهد افزایش قیمت تمام شده خودرو هستیم، افزود: باید دست تولید کننده را بگیریم و این دیدگاه راکه تولیدکننده بخش خصوصی رقیبی برای بخش دولتی است،تغییر دهیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حمایت از تولید کننده تنها به معنای تزریق پول به بازار نیست ،بلکه همین که بتوان، یارانه هایی را به صورت بسیار هدفمند به تولید اختصاص دهیم به گونه ای که باعث تورم نشده و اشتغال زا باشد، به افزایش تولید و کاهش قیمت تمام شده کالا کمک کرده ایم.

علی بختیار

 

بختیار مطرح کرد:لزوم حمایت از قطعه سازان ایرانی برای مقابله با قطعات وارداتی چینی خودرو

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از واردات ۴ میلیون دلاری بلبرینگ به کشور تاکید کرد: کارخانجات قطعه سازی گلپایگان با کیفیت ترین بلبرینگ را تولید می کنند.

علی بختیار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تذکر کتبی خود در خصوص واردات قطعات خودرو برای خودروهای ساخت داخل کشور گفت: در حال حاضر در شهرک صنعتی گلپایگان، کارخانجات متعددی وابسته به گروه سایپا و مگاموتور و همچنین کارخانجاتی در بخش خصوصی فعالیت می کنند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه هرچند  توان و ظرفیت تولید محصولات  با کیفیت بالاتر و قیمت پائین تر از چینی ها را داریم اما متاسفانه باز هم شاهد واردات قطعا بی کیفیت چینی از جمله بلبرینگ هستیم.

واردات ۴ میلیون دلاری بلبرینگ با وجود توانایی ساخت در کشور

بختیار با اشاره به اینکه امروز باکیفیت ترین بلبرینگ در گلپایگان و با قیمت رقابتی نسبت به چینی ها تولید می شود، تصریح کرد: متاسفانه همچنان حدود ۴ میلیون دلار وارد بلبرینگ انجام می شود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: یکی دیگر از قطعاتی که در گلپایگان با کیفیت تولید می شود صنعت پلیمر گلپایگان است که به عنوان یک برند(نشان تجاری) شناخته شده و قابل توسعه کمی و کیفی محسوب می شود.

باید جلوی واردات محصول غیرکیفی را گرفت

وی تاکید کرد: باید جلوی واردات قطعات خودرو از چین و کشورهای دیگر که قطعات غیر کیفی تولید می کنند، گرفته شود تا بتوانیم وضعیت شرکت های داخلی را با ایجاد ظرفیت بالاتر تغییر دهیم.

افزایش تولید به ۹۰ درصد ظرفیت

این نماینده مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: برخی از کارخانجات قطعه سازی کشور با ظرفیت ۲۰ تا ۳۰ درصد در حال فعالیت هستند و اگر بتوانیم  این ظرفیت را به ۸۰ تا ۹۰ درصد برسانیم،هم در جهت سودآوری شرکت ها و هم در جهت اشتغال پایدار گام موثری را برداشته ایم.

وی همچنین درباره عرضه قطعات چینی خودرو با لیبل ایرانی در بازار گفت: بسیاری از این قطعات چنین وضعیتی دارند و البته آن ها از مبادی رسمی و از گمرکات وارد کشور می شوند و آمار  ورود آن ها در دسترس است.

دولت ایران همچون دولت چین از تولید حمایت کند

وی با باین اینکه امروز شرکت های ما به این حد از توانایی رسیده اند که با چین نیز رقابت کنند، افزود: باید از این شرکت ها را تقویت کرد و در جهت توانمندسازی آن ها همانطور که دولت چین از  شرکت های خود حمایت می کند، دولت ما نیز از شرکت های داخلی حمایت کند.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر مسائلی همچون پرداخت مالیات،عوارض و بیمه کارگران مسائلی است که تولید کننده را تحت فشار قرار می دهد در حالی که باید این  فشارها را  از روی دوش تولیدکنندگان برداشت.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تاکید کرد: در صورت کم شدن فشارها به تولیدکنندگان به مراتب هم از نظر کیفیت و هم قیمت می توانیم با چین و کشورهای دیگر رقابت کرده و به بازارهای منطقه ای و بین المللی قطعات خود را عرضه کنیم.

منبع: خانه ملت

 

تعداد بازدید: 1317 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  چراغ سبز مراجع تقلید به تعطیل شدن روز شنبه به جای پنج شنبه /۴ روز قطع ارتباط با دنیا به نفع اقتصاد کشور نیست
  بندر پوتی گرجستان یکی از سی بندر بزرگ و پیشرفته جهان
  ارمنستان؛ حلقه مفقوده در کریدور بین المللی شمال ـ جنوب
  معرفی بندرربزرگ و جذاب باتومی گرجستان
  چمران: واگن‌های ملی می‌توانند وارد چرخه شوند / فکر نمی‌کنم اتوبوس برقی داخلی تا پایان سال ساخته شود
  اهمیت و ضرورت‌های راه آهن ایران ارمنستان
  ساخت راه آهن ۵۰۰ کیلومتری ارمنستان توسط پیمانکاران ایرانی
  اتصال ایران به گرجستان و ترکیه از طریق خط آهن ایران ارمنستان
  ثمرات راه اندازی و احیای خط آهن جلفا
  پروژه دوخطه ریلی اندیمشک-اهواز تا دهه فجر به بهره برداری می رسد ؟!
  اصول دین ریشه درخت اسلام است. اصول دین را فدای فروع دین نکنید
  تصاویر: مراسم ترحیم همسر «محسن مهرعلیزاده»
  ده کانال مهم کشتیرانی دنیا
  سازوکار همکاری بین‌المللی برای همزیستی با رودخانه بزرگ کشتیرانی دانوب
  فیلم| افتتاح راه‌آهن تبریز-جلفا؛ 100 سال پیش
  راه‌آهن جلفا- تبریز چگونه ساخته شد
  بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  اتاق بازرگانی ایران: اگر استدلال برخی‌ها برای اصرار به تعطیلی پنج‌شنبه به جای شنبه، تعطیل بودن شنبه در دین یهود است که این دین از ادیان یکتاپرست است؛ ما تضادی با یهودیت نداریم و اگر تضادی هست با صهیونیسم است / ما که نمی‌توانیم دنیا را قانع کنیم خود را با تعطیلات ایران وفق دهند
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
  نقشه ریلی ارمنستان/جانمایی خط آهن جلفا به ایروان روی نقشه گوگل ارث
  نقشه راه آهن گرجستان
  حسین علایی: حمله موشکی و پهپادی موجب احیا قدرت بازدارندگی ایران شد/ راهبرد ایران از «سکوت و خویشتنداری» به «واکنش متقابل» تغییر یافته است
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
  آخوندی: زمان دیپلماسی است، نه جنگ
  ذخیره سدهای آب شرب تهران ۲۰ درصد است
  انقلاب اسلامی خاتمه دهنده به حکومت فردی و موروثی در ایران
  پاشینیان: راه‌آهن ایران-ارمنستان تحولی اساسی برای اقتصاد ایروان است
  تصاویر بندر بزرگ پوتی گرجستان
  نمایشی جذاب شهر و بندر پوتی گرجستان از بزرگترین بنادر جهان
  دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت راه‌آهن ایران - ارمنستان
  گرجستان؛ دروازه تجارت جهانی در دریای سیاه/ضرورت اتصال راه آهن ایران به ارمنستان گرجستان
  سرمایه گذاری قزاقستان در بندر پوتی گرجستان برای تقویت عملکرد کریدور میانی
  «منافع ملی» در کجای معادلات سیاست خارجی ایران قرار دارد؟
  اگر ما پنجشنبه را تعطیل کنیم، عملاً ۳ روز با جهان ارتباط داریم / تعطیلی پنجشنبه نوعی تحریم داخلی است / ۹۰ درصد کشور‌های دنیا تعطیلاتشان شنبه و یکشنبه است، دیگر کشور‌ها جمعه و شنبه؛ تنها کشوری که تعطیلات‌اش پنجشنبه است ما هستیم / مزیت تعطیلی جمعه و شنبه این است که با بازار‌های جهانی همگام می‌شویم
  مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران را شناسایی و مجازات کنید
  اکثریت جمعیت کشور اردن فلسطینی هستند
  حمل و نقل عمومی در ژاپن؛ سریع، دقیق و مطمئن
  پلیس: ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگی‌شان گذشته
  فایننشال تایمز: مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند
  ۵ فوتی و ۱۸ مصدوم در اثر واژگونی اتوبوس در گردنه حیران
  آیا می دانید در این کشور همه وسایل حمل و نقل عمومی رایگان است
  تعطیلی پنجشنبه هزینه ساز وبه زیان کشور است اکثر کشورهای مسلمان جهان جمعه و شنبه تعطیل هستند
  باید از هزینه‌تراشی دولت‌ها بکاهیم
  درخواست ۴۰۰ هزار دستگاه اتوبوس برقی در بازارهای جهانی
  غیر از ایران کدام کشورها اسرائیل را به رسمیت نمی شناسند؟ (+ اینفوگرافیک)
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار