پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 09:08   
 
 
   آخرین اخبار  
  ساخت راه آهن ۵۰۰ کیلومتری ارمنستان توسط پیمانکاران ایرانی
  پروژه دوخطه ریلی اندیمشک-اهواز تا دهه فجر به بهره برداری می رسد ؟!
  فیلم| افتتاح راه‌آهن تبریز-جلفا؛ 100 سال پیش
  راه‌آهن جلفا- تبریز چگونه ساخته شد
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
  نقشه ریلی ارمنستان/جانمایی خط آهن جلفا به ایروان روی نقشه گوگل ارث
  نقشه راه آهن گرجستان
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
  پاشینیان: راه‌آهن ایران-ارمنستان تحولی اساسی برای اقتصاد ایروان است
  دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت راه‌آهن ایران - ارمنستان
  راه آهن رشت آستارا به سرنوشت راه آهن گرگان اینچه برون دچار نشود
  وعده راه اندازی قطار چابهار در سال جاری حقیقت دارد؟
  پشتیبانی رهبران آمریکا و ژاپن از طرح قطار سریع السیر تگزاس
  مشارکت مردم در تولید صنایع ریلی مشروط به چیست؟
  آغاز انبوه‌ سازی قطار ملی در واگن‌ سازی تهران از یک ماه دیگر
  راهبردهای ایجاد تعادل در توسعه زیرساخت، بهره برداری و عملیات در صنعت ریل
  واردات واگن و انتقال تکنولوژی از چین مطابق برنامه در حال اجرا است ؟!
  گزارش تصویری| خط آهن تبریز – مشهد، به عنوان طولانی ترین مسیر ریلی کشور
  فرصتی در رویکرد چین و اروپا برای تقویت ترانزیت از مسیر دریای خزر
  رئیس جمهور "راه‌ آهن رشت کاسپین" را افتتاح می‌ کند
  توسعه گردشگری ریلی، هدف تازه چین در مسیر کمربند و جاده
  راه آهن نیازمند مدیران متخصص است نه سیاسی
  خصولتی ها در صنعت ریلی جولان می دهند!
  تسریع در اجرای قطار برقی مشهد گلبهار چناران و عقد تفاهم با قرارگاه خاتم الانبیا(ص)
  درخواست لغو افزایش‌ بی‌ سابقه تعرفه بهره‌ برداری از شبکه ریلی
مدیرعامل اسبق راه آهن:
  کاش تمام لوکوموتیوها را واگذار کرده بودم!

  توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  امضای قرارداد ساخت قطعه چهام راه آهن خواف-هرات با شرکت روسی
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 79794صفحه نخست » هوایی2پنجشنبه، 25 خرداد 1396 - 16:16
توجه به اقدامات کالبدی در کنار توانمندسازی ساکنان محلات ، یکی از سیاست های اصلی در امر بازآفرینی شهری
ترابر نیوز: عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران تأکید کرد: در مسیر باز آفرینی شهری، توجه به اقدامات کالبدی در کنار توانمندسازی ساکنان محلات یکی ازسیاست‌های بازآفرینی شهری درتوسعه امکانات و خدمات روبنایی و ارتقای زیر ساخت‌های شهری و محله ای است.
  
ترابر نیوز:

مجید روستا

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مجید روستا، عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در نشست چهارم از دفتر چهاردهم سلسله نشست‌های موضوعی با محور "ارتقای قابلیت زیست‌پذیری شهرها و کیفیت زندگی شهروندان با اجرای سیاست بازآفرینی شهری" و موضوع "توسعه امکانات و خدمات روبنایی و ارتقای زیرساخت‌های شهری و محله‌ای" گفت: توجه به اقدامات کالبدی در کنار توانمندسازی ساکنان محلات یکی ازسیاست‌های بازآفرینی شهری درتوسعه امکانات و خدمات روبنایی و ارتقای زیر ساخت‌های شهری و محله ای است.

روستا با اشاره به اینکه اقداماتی که با رویکرد توانمندسازی، بهسازی و نوسازی انجام می شود، از جمله اقدامات کالبدی محسوب می‌شود، گفت: یکی از عرصه‌های رویکرد بازآفرینی شهری مسئله فقر است.

وی در تعریف فقر تصریح کرد: فقر یعنی دسترسی یا عدم دسترسی، برخورداری یا عدم برخورداری از فرصت‌ها و یا خدماتی که در فضای شهری در قالب توزیع عامدانه  بین همه اقشار جامعه به صورت یکسان در دسترس قرار نمی گیرد.

عضو هیئت مدیره شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با بیان اینکه باید به مسئله فقر شهری به صورت جدی توجه شود، افزود: اقدامات کالبدی باید براساس ابعاد فقر ساکنان در دستور کار قرار بگیرد یعنی برای فقر بهداشت، درمانگاه و بیمارستان ، برای مسئله فقر آموزشی، مدرسه، برای فقر امنیت، پاسگاه ساخته شود تا مشکلات مردم حل شود.

وی با اشاره به این که آیا در این راه و در کم کردن مسئله وجودی فقر در محلات هدف توانستیم کاری انجام دهیم گفت: بعداز سال ها کار در محدوده های ناکارآمد شهری باید ببینیم این مداخلات در زندگی چه کسانی تاثیر داشته، چقدر در برگیرنده بوده و چه قدر منجر به سرمایه اجتماعی شده و چه مقدار توانسته مشارکت مردمی در این محلات را افزایش دهد.

در ادامه دکتر روستا چند پرسش پیش رو را برشمرد: آیا توسعه خدمات و امکانات روبنایی و زیر ساخت های شهری و محله‌ای  در فرایند بازآفرینی نقش و تاثیری دارد؟ ملاحظاتی که در «توسعه خدمات و امکانات روبنایی و زیر ساخت های شهری و محله ای» باید در نظر داشت تا منجر به تحقق اهداف بازآفرینی شهری شود، چیست؟ و چه الزاماتی برای تحقق برنامه های فوق الذکر و همچنین پایداری این فرایند ضروری است؟

وی با بیان این‌که آسیب شناسی اقدامات انجام شده با توجه به نگاه به ارتقای کیفیت زندگی به  بحث هویت و بحث توسعه محلی منجر نشده است، ادامه داد: چرا در کشور این اقدامات منجر به توسعه محلی مناسب نشده و بحث‌های مشارکت‌های مردمی و نهاد سازی نتوانسته است گسترش یابد در حالی که این موضوع مهمترین رویکرد بازآفرینی شهری است؟

در ادامه مجید روستا به اقدامات انجام شده در محلات مختلف کشور اشاره کرد و گفت: در شهرهای بابل، اصفهان، کرمانشاه، زاهدان، شیراز، سنندج، گنبدکاووس، بندرعباس، یاسوج توسعه امکانات و خدمات روبنایی با هدف ارتقای زیرساخت های شهری و محله‌ای انجام شده است.

وی به برخی از اقدامات انجام شده در «اوصیا محله» اشاره کرد و تصریح کرد: اقدامات انجام شده در این محله مشتمل بر مرمت خانه اوصیا، مرمت امامزاده، تجهیز عرصه عمومی مرکز محله با کاربری فضای سبز و زمین بازی، مرمت مسجد و تکیه پنج شنبه بازار می باشد. مهمترین بخش از اقدامات پروژه بهره‌گیری از معماری سنتی و باززنده سازی فرم های اصیل معماری بومی بوده است.

روستا همچنین به اقدامات انجام شده در اصفهان اشاره کرد و گفت: ۲۰ محله اسکان غیر رسمی در اصفهان شناسایی شد که محله زنیبیه به عنوان یکی از محلات دارای اولویت انتخاب و پروژه هایی نظیر احداث شبکه های آب و فاضلاب، روشنایی معابر، احداث پارک و فضای سبز، مراکز آموزشی و درمانی در آن محله و سایر محلات شناسایی شده و به اجرا درآمده‌است.

عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی ایران اضافه کرد: برنامه‌های توانمندسازی و بهسازی سکونتگاه‌های غیررسمی در محله های «دولت آباد»، «شاطر آباد» و «جعفرآباد» کرمانشاه ، محله های «شیرآباد»، «کریم آباد» ، «پشت گاراژ»و «کارخانه نمک» در شهر زاهدان، محله های «سهل آباد»، «سعدی» و «مهدی آباد» در شهر شیراز، محله «دولت آباد» شهر یاسوج، محله های «ایسینی» و « دو هزار» در شهر بندرعباس، محله « بدلجه» در شهر گنبدکاووس و محله «عباس آباد» در شهر سنندج انجام شده است.

تعداد بازدید: 966 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
علی توانا
| |    | 1396/3/25 - 17:28 |     0     0     |
چرا اقتصاد ایران اصلاح نمی شود!!

اقتصاد ایران توسط شرکت‌های متعلق به سپ.......مدیریت می شود که صنایع زیربنایی کشور را در اختیار دارند و نه تنها مالیات نمی دهند، بلکه موادی را که از معادن استخراج می‌شوند، بنزین، گازوئیل، تولیدات پتروشیمی، میل گرد، تیرآهن و ... را به قیمت جهانی به مردم و تولید کنندگان می‌فروشند اگرچه این مواد را به قیمت بسیار پائینی تولید می‌کنند. لذا تولید کنندگان کشورمان مواد اولیه را به قیمت بسیار بالایی خریداری می کنند و قیمت محصولاتشان خیلی بالا می رود.

بدین ترتیب تولید کنندگان کشورمان با کاهش فروش مواجه می شوند و ناچار می‌شوند حقوق کمی به گارگرها بپردازند و تعداد کارگرها را به حداقل برسانند و یا کارخانه را تعطیل کنند.

صحیح این است که بر اساس قیمت‌های جهانی دستمزدی را تعیین کنند مثلا هفت میلیون تومان در ماه و مطمئن شوند که کارمندان و کارگران کشورمان دستمزد فوق را دریافت می‌کنند، آنگاه می‌توانند آهن، محصولات پتروشیمی و ... را به قیمت جهانی به مردم بفروشند و قیمت بنزین را بر اساس فوب خلیج فارس تعیین کنند. این کار مثل این است که تولید کنندگان کفش بگویند قیمت کفش در اروپا هفتصد هزار تومان است پس ما هم باید کفش را به قیمت جهانی یعنی حداقل ششصد هزار تومان بفروشیم.

خلاصه ای از شرکت‌های سپ...:

1- شرکت هایی که  سپ..و بس.. در آنها سهام دارند:

شرکت مپنا یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های صنعتی ایران که خود مالک بیش از 30 شرکت صنعتی است و تنها سازنده نیروگاه‌های بزرگ حرارتی در ایران است ، شرکت فراب تنها سازنده نیروگاه‌های بزرگ برق‌آبی ایران ، مؤسسۀ مالی اعتباری انصار، مؤسسۀ مالی و اعتباری مهر، شرکت سرمایه گذاری مهر اقتصاد ایرانیان که یکی از بزرگترین خریداران سهام بورس تهران است که برای سپاه خرید می کند و از سهامداران شماری از شرکت های بزرگ ایرانی است، معدن سرب و روی انگوران در استان زنجان بزرگ ترین معدن سرب و روی خاورمیانه ، شر کت سرمایه گذاری غدیر یکی از بزرگ ترین شرکت های سرمایه گذاری که شامل داروسازی سینا، شرکت فناوران، سیمان سپاهان، سیمان کردستان، بانک پاسارگاد، سیمان شرق، کارخانجات ایران استیل، پتروشیمی زاگرس و صدها شرکت کوچک تر است ، پالایشگاه اصفهان، شرکت صنایع پتروشیمی ایران، شرکت پتروشیمی پارس، شرکت پتروشیمی مارون، صنایع آلومینیوم ایران، شرکت تهیه و تولید روی، شرکت توسعۀ معادن روی ایران، بنیاد تعاون سپاه، شرکت مخابرات ایران، کنسرسیوم توسعۀ اعتماد مبین شامل شرکت های سرمایه گذاری توسعۀ مبین، سرمایه گذاری شهریار مهستان، و گسترش الکترونیک مبین ، سهام بانک های صادرات، ملت و تجارت حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد، شرکت صنایع دریایی صدرا، شرکت سرمایه گذاری صنعتی ایران، شرکت کوثر آذربایجان، شرکت کوشا پایدار، شرکت خدمات بازرگانی آینده نگر مهر، گروه خودرو سازی بهمن، 17 درصد از مجموع سهام شرکت خودرو سازی سایپا، شرکت سرمایه گذاری مسکن و عمران مهر، شرکت مهر اقتصاد ایرانیان، شرکت تدبیرگران آتیه، سرمایه گذاری توسعۀ آذربایجان، شرکت آلومینیوم ایران، شرکت سرمایه گذاری مهر ایرانیان، شرکت سرمایه گذاری بهمن، صنایع جوشکاری ایران، شرکت صنعتی دریایی ایران، شرکت فراوری مواد معدنی ایران، توسعۀ صنعتی ایران، تراکتور سازی ایران، ریخته گری تراکتور سازی ایران، توسعۀ معدن روی، فولاد مبارکۀ اصفهان، داروسازی جابربن حیان، شرکت تاید واتر خاورمیانه در اسکله شهید رجایی بندرعباس این شرکت ۶۰ درصد کل واردات/صادرات ایران را انجام می دهد .، بانک پارسیان، بانک سینا، بانک قوامین، مؤسسه مالی و اعتباری ثامن الائمه، مؤسسه مالی و اعتباری مولی الموحدین، مؤسسه مالی و اعتباری عسگریه، شرکت توسعه شهری توس گستر، شرکت لوله و تجهیزات سدید، شرکت تراکتور سازی تبریز، صنایع ایران مینرال، شرکت حفاری و معادن بافق، شرکت مهندسی تکنوتار، شرکت صنایع کرمان، سرمایه گذاری توس گستر، مؤسسۀ فرهنگی خدماتی ثامن الائمۀ شرکت آلالۀ کبود کویر، شرکت بهاران، گروه بهاران، مهندسی آمادۀ بهینه ساز، مواد غذایی خمیر مایه چهار محال و بختیاری، شرکت جهاد خانه سازی، شرکت مخابرات ایران، شرکت ذوب روی اصفهان، صنایع پتروشیمی کرمانشاه، شرکت کشت و صنعت شاداب خراسان، شرکت بازرگانی و صنعتی ایران اطلس کیش، شرکت بهارستان کیش، مؤسسۀ کوثران، صنایع غذایی مائده، مؤسسۀ میثاق بصیرت، 16 درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری صنعتی بهشهر، شرهواپیمایی پارس، شرکت خودرو سازی بهمن دیزل مونتاژ کامیون های ژاپنی ایسوزو ، شرکت عصر بهمن، صنایع شاسی سازی ایران، شرکت صنایع ارزش آفرینان، شرکت مخابراتی موج نصرگستر، شرکت نوید بهمن، مؤسسه اعتباری نیروهای مسلح، مهندسی افق توسعۀ صابرین، شرکت اندیشه وعمران محیط، شرکت مهندسین مشاور سازه های پیش ساخته سبک، مؤسسۀ خدمات بازرگانی مشاوره ای رحیم کمیل، مجتمع خانه سازی رزمنده، شرکت مجتمع خانه سازی سپاهان، صنایع معدنی شهاب سنگ، شرکت سرمایه گذاری شهریار مهستان، شرکت سرمایه گذاری توسعۀ اعتماد، شرکت پشم بافی بهار یزد، فولاد زاگرس، مؤسسۀ تأمین مسکن بسیج، مؤسسۀ قرض الحسنۀ بسیجیان، مؤسسۀ تأمین اقلام مصرفی بسیجیان، مؤسسۀ فرهنگی هنری رزمندگان اسلام، مؤسسۀ خدمات علمی و آموزشی رزمندگان

مبالغ زیادی از سرمایه های عمومی، پنهان از دید مردم و به شکل یارانه های بی حساب در اختیار شرکت های وابسته به سپاه قرار می گیرد

2- ستاد اجرایی فرمان امام

این ستاد وظیفه مدیریت اموالی که طبق اصل ۴۹ قانون اساسی و دیگر قوانین در اختیار ولی فقیه می‌باشند را بر عهده دارد. گروه توسعه اقتصادی تدبیر بازوی درآمدزایی ستاد اجرایی فرمان امام می‌باشد. زیرمجموعه گروه توسعه اقتصادی تدبیر هولدینگ‌های زیر می‌باشند:

گروه توسعه انرژی تدبیر که سهامدار شرکت‌های زیر است:

شرکت نفت پارس، شرکت بهمن گنو، شرکت توسعه صنعت نفت و گاز پرشیا، شرکت تولیدات پتروشیمی قائد بصیر، شرکت حفاری شمال، شرکت توسعه حفاری تدبیر، شرکت مهندسی ری نیرو، شرکت تولید نیروی برق آبادان، شرکت شیمیایی مدبران شیمی، شرکت پالایش پارسیان تدبیر و شرکت پارس بازرگان

شرکت توسعه اعتماد مبین که سهامدار شرکت‌های زیر است:

شرکت مبین، شرکت مهر اقتصاد مبین، شرکت مخابرات ایران، شرکت ارتباطات سیار ایران، شرکت ایرانیان نت، شرکت آسمان مدیا، شرکت رایمون مدیا، شرکت توسعه مخابراتی آریاسل، شرکت گسترش ارتباطات تالیا، شرکت توسعه ارتباطات جامع مبین، شرکت مبین وان کیش، شرکت ارتباطات رهکام ایرانیان، شرکت فناوران مبین خاور، شرکت توسعه صنعت و معدن تدبیر، شرکت مجتمع فرآورده‌های فسفات کارون، شرکت آبادگران معدن ایرانیان، شرکت آینده گران صنعت و معدن فردا

شرکت سرمایه‌گذاری تدبیر که سهامدار شرکت‌های زیر است:

شرکت سرمایه‌گذاری پردیس، شرکت لیزینگ ایران و شرق، شرکت ایران و شرق، شرکت تولید و صادرات ریشمک، شرکت مدیر کشت توس، شرکت کارگزاری تدبیرگران فردا،

شرکت دارویی برکت که سهامدار شرکت‌های زیر است:

شرکت هربی فارمد، مؤسسه صندوق پژوهش و فناوری پرشین داروی البرز، شهرک صنعتی دارویی برکت، شرکت بیوسان فارمد، شرکت سل تک فارمد، شرکت برکت تل مرکز تلفنی سلامت ، شرکت داروسازی آتی فارمد، شرکت شفا فارمد مرکز تولید مواد اولیه انواع آنتی بیوتیک از سلول زنده و تولید حدود ۱۴درصد کل داروهای ضروری کشور ، شرکت پخش البرز مصادره‌ای ، شرکت داروسازی تولیدارو مصادره‌ای ، شرکت سرمایه‌گذاری اعتلاء البرز، گروه دارویی سبحان، شرکت تولید مواد اولیه البرز بالک، شرکت البرز دارو سرنگ‌های آماده تزریق به نام پریفیلد ، شرکت سبحان دارو مصادره‌ای ، شرکت سبحان انکولوژی کارخانه تولید داروهای ضد سرطان سبحان انکولوژی در شهر رشت ، شرکت ایران دارو مصادره‌ای ، شرکت کی بی سی یکی از غول‌های واردات دارو به ایران و گروه مشاوران مدیریت و مطالعات راهبردی تدبیر

گروه توسعه ساختمان تدبیر که سهامدار شرکت‌های زیر است:

شرکت توسعه و عمران امید، شرکت ساختمانی بهساز کاشانه تهران، شرکت توسعه آینده پارس، شرکت توسعه و عمران نوآوران تدبیر، شرکت رنج هاسپیتالیتی امید کیش، شرکت ساخت و عمران تدبیر و شرکت رویال ساختمان آریا

3 - بنیاد مستضعفان و آستان قدس رضوی

بنیاد مستضعفان و آستان قدس رضوی خارج از سیستم دولتی و تحت کنترل .. اداره می‌شوند و بخش بزرگی از اقتصاد ایران را در اختیار دارند.

بنیاد مستضعفان مالک تعداد زیادی از مجتمع های دامپروری و کشاورزی دامپروری شیر و گوشت پارس، کشاورزی و باغداری فردوس تهران، کشت و صنعت پیوند خاوران، کشاورزی فجر اصفهان و ... ، چندین شرکت‌ تولید کننده آهن، فولاد، سیمان و قطعات پیش ساخته معدنی دماوند، آلومینیوم کاوه خوزستان، فولاد شرق کاوه، فولاد کاوه جنوب کیش، سیمان لوشان و ... ، صنایع چوبی تولیدی و صنعتی ایران چوب، صنعت چوب شمال، تخته فشاری و فورمیکاسازی بنیاد، نئوپان خلخال و ... ، ریسندگی و بافندگی ریسندگی و بافندگی سلکباف، نساجی حجاب شهرکرد، ریسندگی و بافندگی میهن باف و ... ، پیمانکاری پروژه های ساختمانی، راه، پل، شهر سازی، سد سازی عمران شهرسازی شمیران نو، شرکت عمران دشت نو، توسعه لویزان، رامان، ملی ساختمان، تولید مسکن خاور، عمران و مسکن شمال، عمران و مسکن شرق ایران و ... ، صنایع برق و انرژی شرکت نیروگاهی ایران- سنا، برق و انرژی پیوند گستر پارس، تولیدی و گسترش برق و انرژی صبا و ... ، چرم باختر، شیشه مینا، صنایع کاشی و سرامیک سینا، تولیدی و صنعتی ایران ابزار، تولیدی پمپ پارس، کارخانه چینی ایران، ایران تایر، نفت بهران، پترو خزر، حفاری واکتشاف انرژی گسترپارس، بانک سینا، بیمه سینا، لیزینگ جامع سینا، کارگزاری بورس بهگزین، چندین هتل و مجتمع ورزشی تفریحی، گروه پزشکی برزویه، گروه پزشکی اراک، گسترش الکترونیک ایران، تولید نوشابه زمزم که در 12 شهر شعبه دارد، بهنوش ایران، دوغ آبعلی، لبنیات پاستوریزه پاک ، گوشتیران، صنایع غذایی مهرشهر، پاکدیس، گلوکوزان و ... می‌باشد. همچنین اختیار فروش نفت بدون هر گونه محدودیت به بنیاد داده شده.

آستان قدس رضوی مالک بیش از ....درصد از زمینهای شهر مشهد و زمین‌های قابل کشت در اطراف مشهد و سایر شهرهای ایران نظیر تهران، قزوین، اصفهان، دامغان، سمنان، یزد، کرمان و... است. این بنیاد بزرگترین کارفرما در استان خراسان است که مجری حدود 50 شرکت و موسسه اقتصادی نظیر کارخانجات صنایع چوب، داروسازی ثامن، نان قدس رضوی، کارخانه آرد، موسسه دامپروری قدس رضوی با بیش از 13000 راس گاو، چندین کشت و صنعت و کارخانه قند، مسکن و عمران قدس رضوی، فراورده‌های غذایی رضوی و موسسه منطقه ویژه اقتصادی سرخس است و فعالیت خود را با خرید سهام شهاب خودرو و کمباین سازی اراک به حوزه" خودروسازی نیز گسترش داده است.




ترابر نیوز: اطلاعات این پیام توسط سایت قابل تایید نیست و تایید آنها نیاز به بررسی دقیق دارد اینکه درصد سهام چه میزان است نیز باید دقیق بررسی شود


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  فرصت ها و ظرفیت های تجارت و سرمایه گذاری در گرجستان
  چراغ سبز مراجع تقلید به تعطیل شدن روز شنبه به جای پنج شنبه /۴ روز قطع ارتباط با دنیا به نفع اقتصاد کشور نیست
  بندر پوتی گرجستان یکی از سی بندر بزرگ و پیشرفته جهان
  ارمنستان؛ حلقه مفقوده در کریدور بین المللی شمال ـ جنوب
  معرفی بندرربزرگ و جذاب باتومی گرجستان
  چمران: واگن‌های ملی می‌توانند وارد چرخه شوند / فکر نمی‌کنم اتوبوس برقی داخلی تا پایان سال ساخته شود
  اهمیت و ضرورت‌های راه آهن ایران ارمنستان
  ساخت راه آهن ۵۰۰ کیلومتری ارمنستان توسط پیمانکاران ایرانی
  اتصال ایران به گرجستان و ترکیه از طریق خط آهن ایران ارمنستان
  ثمرات راه اندازی و احیای خط آهن جلفا
  پروژه دوخطه ریلی اندیمشک-اهواز تا دهه فجر به بهره برداری می رسد ؟!
  اصول دین ریشه درخت اسلام است. اصول دین را فدای فروع دین نکنید
  تصاویر: مراسم ترحیم همسر «محسن مهرعلیزاده»
  ده کانال مهم کشتیرانی دنیا
  سازوکار همکاری بین‌المللی برای همزیستی با رودخانه بزرگ کشتیرانی دانوب
  فیلم| افتتاح راه‌آهن تبریز-جلفا؛ 100 سال پیش
  راه‌آهن جلفا- تبریز چگونه ساخته شد
  بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  اتاق بازرگانی ایران: اگر استدلال برخی‌ها برای اصرار به تعطیلی پنج‌شنبه به جای شنبه، تعطیل بودن شنبه در دین یهود است که این دین از ادیان یکتاپرست است؛ ما تضادی با یهودیت نداریم و اگر تضادی هست با صهیونیسم است / ما که نمی‌توانیم دنیا را قانع کنیم خود را با تعطیلات ایران وفق دهند
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
  نقشه ریلی ارمنستان/جانمایی خط آهن جلفا به ایروان روی نقشه گوگل ارث
  نقشه راه آهن گرجستان
  حسین علایی: حمله موشکی و پهپادی موجب احیا قدرت بازدارندگی ایران شد/ راهبرد ایران از «سکوت و خویشتنداری» به «واکنش متقابل» تغییر یافته است
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
  آخوندی: زمان دیپلماسی است، نه جنگ
  ذخیره سدهای آب شرب تهران ۲۰ درصد است
  انقلاب اسلامی خاتمه دهنده به حکومت فردی و موروثی در ایران
  پاشینیان: راه‌آهن ایران-ارمنستان تحولی اساسی برای اقتصاد ایروان است
  تصاویر بندر بزرگ پوتی گرجستان
  نمایشی جذاب شهر و بندر پوتی گرجستان از بزرگترین بنادر جهان
  دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت راه‌آهن ایران - ارمنستان
  گرجستان؛ دروازه تجارت جهانی در دریای سیاه/ضرورت اتصال راه آهن ایران به ارمنستان گرجستان
  سرمایه گذاری قزاقستان در بندر پوتی گرجستان برای تقویت عملکرد کریدور میانی
  «منافع ملی» در کجای معادلات سیاست خارجی ایران قرار دارد؟
  اگر ما پنجشنبه را تعطیل کنیم، عملاً ۳ روز با جهان ارتباط داریم / تعطیلی پنجشنبه نوعی تحریم داخلی است / ۹۰ درصد کشور‌های دنیا تعطیلاتشان شنبه و یکشنبه است، دیگر کشور‌ها جمعه و شنبه؛ تنها کشوری که تعطیلات‌اش پنجشنبه است ما هستیم / مزیت تعطیلی جمعه و شنبه این است که با بازار‌های جهانی همگام می‌شویم
  مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران را شناسایی و مجازات کنید
  اکثریت جمعیت کشور اردن فلسطینی هستند
  حمل و نقل عمومی در ژاپن؛ سریع، دقیق و مطمئن
  پلیس: ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگی‌شان گذشته
  فایننشال تایمز: مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند
  ۵ فوتی و ۱۸ مصدوم در اثر واژگونی اتوبوس در گردنه حیران
  آیا می دانید در این کشور همه وسایل حمل و نقل عمومی رایگان است
  تعطیلی پنجشنبه هزینه ساز وبه زیان کشور است اکثر کشورهای مسلمان جهان جمعه و شنبه تعطیل هستند
  باید از هزینه‌تراشی دولت‌ها بکاهیم
  درخواست ۴۰۰ هزار دستگاه اتوبوس برقی در بازارهای جهانی
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار