پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 23:52   
 
 
   آخرین اخبار  
  ساخت راه آهن ۵۰۰ کیلومتری ارمنستان توسط پیمانکاران ایرانی
  پروژه دوخطه ریلی اندیمشک-اهواز تا دهه فجر به بهره برداری می رسد ؟!
  فیلم| افتتاح راه‌آهن تبریز-جلفا؛ 100 سال پیش
  راه‌آهن جلفا- تبریز چگونه ساخته شد
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
  نقشه ریلی ارمنستان/جانمایی خط آهن جلفا به ایروان روی نقشه گوگل ارث
  نقشه راه آهن گرجستان
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
  پاشینیان: راه‌آهن ایران-ارمنستان تحولی اساسی برای اقتصاد ایروان است
  دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت راه‌آهن ایران - ارمنستان
  راه آهن رشت آستارا به سرنوشت راه آهن گرگان اینچه برون دچار نشود
  وعده راه اندازی قطار چابهار در سال جاری حقیقت دارد؟
  پشتیبانی رهبران آمریکا و ژاپن از طرح قطار سریع السیر تگزاس
  مشارکت مردم در تولید صنایع ریلی مشروط به چیست؟
  آغاز انبوه‌ سازی قطار ملی در واگن‌ سازی تهران از یک ماه دیگر
  راهبردهای ایجاد تعادل در توسعه زیرساخت، بهره برداری و عملیات در صنعت ریل
  واردات واگن و انتقال تکنولوژی از چین مطابق برنامه در حال اجرا است ؟!
  گزارش تصویری| خط آهن تبریز – مشهد، به عنوان طولانی ترین مسیر ریلی کشور
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 74811صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلیکشنبه، 7 شهریور 1395 - 16:34
تشکیل شرکت قطارهای حومه‌‌ منتظر تأیید مجلس/ خرید ۵۰ هزار تن ریل با فاینانس ۱۲ ساله از هند
ترابر نیوز: معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به خرید ۵۰ هزار تن ریل از کشور هند با تسهیلات ۱۲ ساله، گفت: همچنین مقرر شده است ۴۰ هزار تن ریل تولید داخل از ذوب‌آهن خریداری شود.
  
ترابر نیوز:

خبرگزاری فارس: تشکیل شرکت قطارهای حومه‌‌ منتظر تأیید مجلس/ خرید ۵۰ هزار تن ریل با فاینانس ۱۲ ساله از هند/ کاهش زمان سیر تهران تا مشهد به ۱۰ساعت‌

به گزارش خبرگزاری فارس، محسن پورسیدآقایی امروز در نشست خبری اظهار داشت: سال 86 مقرر شد وزارت راه 100 هزار تن ریل از کشور اسپانیا خریداری کند، اما در آن زمان موضوع در وزارت اقتصاد مصوب نشد، چون اعلام کردند که ریل تولید داخل ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: از آن زمان تاکنون هنوز ریل تولید داخل ساخته نشده است و ما هم نمی‌توانیم اجرای پروژه‌ها را در این باره متوقف کنیم، اما برای آنکه به تولید داخل هم صدمه‌ای وارد نشود، تلاش کرده‌ایم در کنار خریدهای خارجی، نگاهی هم به تولید داخل داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امروز 50 هزار تن ریل از محل فاینانس و تسهیلات 12 ساله با پیش پرداخت 20 میلیارد تومان از کشور هند خریداری شده که اگر می‌خواستیم همین میزان ریل را از داخل به صورت نقد تهیه کنیم 400 میلیارد تومان اعتبار می‌خواست.

پورسید آقایی گفت: به موازات آن خرید ریل از داخل را در دستور کار قرار داده‌ایم؛ راه آهن 200 میلیارد تومان بابت حمل بارهای ذوب آهن از آنها طلب دارد، اما ما به پیشنهاد شرکت ذوب آهن مطالبات خود را دریافت نکردیم، تا در احداث خط ریل سازی در ذوب آهن هزینه شود.

وی بیان کرد: قرار بود تیرماه امسال ریل ملی ساخته شود اما فعلا به مهرماه امسال موکول شده است.

به گفته پورسیدآقایی‌ فعلا مجوز خرید 40 هزار تن ریل تولید داخل را از سازمان مدیریت اخذ کرده‌ایم که البته قیمت آنها 30 یورو از نرخ‌های اروپایی بیشتر است و در مقایسه با نرخ‌های چینی این ریل‌ها 30 درصد گران تر است، اما تلاش می‌کنیم، از تولید داخل حمایت کنیم.

* بومی‌سازی دانش احداث ایستگاه مجازی در راه‌آهن و ATC 

مدیرعامل راه‌اهن بیان کرد: از ابتدای انقلاب تا سال 92 میزان 1500 کیلومتر راه آهن دو خطه در کشور احداث شد که شامل 900 کیلومتر خط آهن تهران - مشهد  و 600 کیلومتر خط آهن بافق - بندرعباس بود، همچنین 2000 کیلومتر راه آهن دو خطه را در دستور کار داریم که 830 کیلومتر آن تا پایان امسال تمام می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین 700 کیلومتر خط‌آهن حومه‌ای در کشور احداث شد که‌ خط حومه‌ای تهران - گرمسار (4 خط) ، خط حومه‌ای تهران - کرج (4 خط) خط حومه‌ای اهواز - سربندر و مسیر قزوین برخی از این خطوط حومه‌ای هستند که در حال تکمیلند.

پورسیدآقایی با بیان اینکه شاخص کیفیت زندگی در کلانشهرهای ما بسیار پایین است، گفت: به عنوان مثال شاخص کیفیت زندگی در تهران بسیار پایین‌تر از سطح جهانی است و علت آن آلودگی هوا‌، ترافیک و ساختار شهرسازی است که ‌آرامش را از ساکنان این شهرها گرفته است در حالی که با توسعه حمل و نقل حومه‌ای آرامش به کلانشهرها برمی‌گردد و مردم نیز انتظار دارد که در حومه کلانشهرها در خانه‌هایی بزرگتر و آب و هوایی سالم تر زندگی کنند و از طریق قطار حومه به داخل شهر تردد داشته باشند. 

مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به اینکه راه آهن در سیستم علائم و ارتباطات فعالیت‌های خاصی را انجام داد،گفت: همه شبکه ریلی به سیستم کنترل اتوماتیک ورود ایستگاه‌ها در حال تجهیز هستند که به سیستم ATC معروف است. 

وی ادامه داد: این سیستم خطای انسانی را کاهش داده و مانع افزایش سرعت می‌شود و اگر اتفاقی برای لکوموتیوران رخ دهد قطار متوقف خواهد شد.

به گفته مدیرعامل راه‌آهن در حال حاضر 113 ایستگاه به این سیستم مجهز شده‌اند و بقیه نیز تا پایان امسال به این سیستم تجهیز خواهند شد، این سیستم موجب بهره وری بیشتر از خطوط شده و احداث ایستگاه مجازی بین دو ایستگاه واقعی را نشان می‌دهد. 

وی گفت: اجرای همین سیستم موجب شده است که ظرفیت خط آهن تهران - مشهد امروز به اعزام 200 قطار در روز افزایش یابد و هر 7 دقیقه یک قطار از تهران به مشهد و مشهد به تهران داریم. 

مدیرعامل راه‌آهن ادامه داد: این سیستم توسط متخصصان داخلی طراحی و بومی سازی شد و ما جزو 8 کشور دنیا هستیم که این دانش را طراحی کرده و بومی سازی کردیم. 

وی همچنین از احداث ایستگاه جدید و مدرن زنجان تا هفته آ‌ینده خبر داد و گفت: 27 نمازخانه جدید در شبکه ریلی کشور احداث خواهد شد.

* افزایش سهم راه‌آهن در جابه‌جایی‌ بار

مدیرعامل راه‌آهن اظهار داشت: در دو سال اخیر رشد سیستم ریلی در جا‌به‌جایی کالا بودیم،امسال تا امروز حمل و نقل ریلی در حمل بار 8 درصد رشد داشته است و این نسبت به رشد 4 درصدی سیستم جاده‌ای بیشتر بوده است. 

وی گفت: همچنین ترانزیت ریلی که در سال 92 به رقم 500 هزار تن رسید در پایان سال 94 به یک و نیم میلیون تن افزایش یافت.

* کاهش زمان قطار در مسیر تهران به مشهد به 10 ساعت

مدیرعامل راه‌آهن اظهار داشت: امروز سیر قطار در مسیر تهران - مشهد به 10 ساعت کاهش یافته و سرعت قطارها در این مسیر کمتر از 140 کیلومتر در ساعت نیست، همچنین تعداد ایستگاه های فیزیکی و مجازی در این مسیر به 150 ایستگاه افزایش یافته است. 

* تشکیل شرکت قطارهای حومه‌ای منتظر تائید مجلس

وی گفت: دولت لایحه تشکیل شرکت قطارهای حومه‌ای را در برنامه ششم به مجلس ارائه کرد و منتظر تأیید مجلس در این باره هستیم که امیدواریم ظرف یک ماه گذشته این برنامه به تصویب برسد.

مدیرعامل راه‌آهن گفت: تشکیل شرکت‌‌ جدید در اختیار دولت نیست اما با حمایت نمایندگان از بخش ریلی امیدواریم این هدف محقق شود.

* خروج 350 دستگاه واگن فرسوده از ناوگان تا آذرماه امسال

وی بیان کرد: از ابتدای زمستان امسال 350 دستگاه واگن بالای 45 سال از رده خارج می‌شود.

مدیرعامل راه‌آهن ادامه داد: تا پایان امسال 235 دستگاه وارد ناوگان می‌شود و شامل واگن‌های نو و دست دو خواهد بود و البته مجوز واگن‌های دسته دوم از دولت قبل صادر شده است.

* سرمایه‌گذاری 12 میلیون یورویی شرکت اتریشی در کیترینگ قطار با جذب نیروی کار ایرانی

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر دلیل جذب سرمایه‌گذار اتریشی در کیترینگ برای راه اندازی سیستم نوین کیترینگ قطارها توضیح داد: جذب سرمایه گذاری خارجی حتی با یک دلار هم مفید است؛ در موضوع کیترینگ، شرکت ایرانی با همکاری شرکت اتریشی و سرمایه‌گذاری 12 میلیون یورویی شرکت اتریشی سیستم کیترینگ نوینی در داخل کشور راه‌اندازی کردند..

پورسید آقایی افزود: این سرمایه گذاری از جنس تجهیزات و امکانات و ساختمان است و دو نفر اتریشی و 110 نفر ایرانی در این شرکت مشغول کار شدند و حتی مدیرعامل شرکت نیز ایرانی است. 

* تکمیل راه‌آهن چابهار - زاهدان پس از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار

مدیرعامل راه‌آهن بیان کرد: راه‌آهن آستارای ایران -‌ آستارای آذربایجان برای تکمیل 550 میلیون دلار اعتبار لازم دارد که تملک اراضی نیز در این عرصه مهم است.

وی همچنین درباره راه‌آهن چابهار - زاهدان گفت: این مسیر پس از توسعه بندر شهید بهشتی چابهار تکمیل خواهد شد طی بخشنامه سازمان بنادر هر ترمینالی در بنادر ساخته می‌شود باید به خطوط ریلی متصل شود.

پور سید آقایی با تاکید بر اینکه حمل بار در بندر شهید رجایی توسط راه‌آهن سه برابر افزایش یافته است گفت: فعلا سهم ریل در جا به جایی بار بندر شهید رجایی 15 درصد است و برنامه ریزی کردیم این رقم در کل بنادر کشور به 30 درصد افزایش یابد.

* هدف‌گذاری انتقال ایستگاه راه‌آهن شیراز به مرکز شهر

وی ضمن انتقاد از سیاست‌های گذشت وزارت راه در ایستگاه های راه آهن در خارج از شهرها گفت: راه آهن اصفهان - شیراز با 1000 میلیارد تومان اعتبار ساخته شد و اما کارایی مناسبی ندارد چون ایستگاه خارج از شهر ساخته شده و مردم تمایلی به استفاده ندارند.

وی افزود: فعلا در حال مطالعه برای انتقال‌ ایستگاه راه آهن شیراز از محل فعلی به مرکز شهر شیراز هستیم البته موضوع قطارهای حومه‌ای را در شیراز دنبال می‌کنیم که مقرر شد ایستگاه فعلی راه‌آهن شیراز به ایستگاه قطار حومه اختصاص یابد و سپس با تملک اراضی در داخل شهر شیراز ایستگاه جدید را آنجا بسازیم.

وی افزود: در این دولت سیاست‌های جانمایی ایستگاه راه‌آهن، اصلاح شد مثلا ایستگاه شهر همدان را به داخل شهر منتقل کردیم چون 12 کیلومتر خارج شهر بود.

مدیرعامل راه‌آهن گفت: در وزارت راه و شهرسازی کمیته مرکب از راه آهن،‌ معاونت شهرسازی وزارت راه و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تشکیل شده است تا در ایستگاه‌های راه‌آهن جدید در داخل شهرها اعمال نظر کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: فعلا در حال خرید اراضی برای انتقال ایستگاه ر اه آهن همدان به داخل شهر هستیم همچنین در شهر رشت نیز ایستگاه راه آهن در میدان گیل این شهر ساخته می‌شود. 

وی تاکید کرد: هر خط ‌آهنی که این دولت می‌سازد باید ایستگاه راه آهن آن در داخل شهر باشد و اگر استانی مخالف با این امر بود آن خط آهن را نمی‌سازیم زیرا توجیه علمی و منطقی ندارد.

مدیرعامل راه‌آهن تاکید کرد: لازم است در کلانشهرها بیش از یک ایستگاه راه‌آهن داشته باشیم این فقط در ایران است که پایتخت کشور یک ایستگاه راه‌آهن دارد‌ در حالی که در همه دنیا پایتخت‌ها حداقل دو ایستگاه دارند.

وی تاکید کرد: انتقال ایستگاه راه‌آهن به خارج از شهرها فقط به بروز مشکلات برای مسافران و افزایش ترافیک می‌انجامد.

انتهای پیام/

 

تعداد بازدید: 1644 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  فرصت ها و ظرفیت های تجارت و سرمایه گذاری در گرجستان
  چراغ سبز مراجع تقلید به تعطیل شدن روز شنبه به جای پنج شنبه /۴ روز قطع ارتباط با دنیا به نفع اقتصاد کشور نیست
  بندر پوتی گرجستان یکی از سی بندر بزرگ و پیشرفته جهان
  ارمنستان؛ حلقه مفقوده در کریدور بین المللی شمال ـ جنوب
  معرفی بندرربزرگ و جذاب باتومی گرجستان
  چمران: واگن‌های ملی می‌توانند وارد چرخه شوند / فکر نمی‌کنم اتوبوس برقی داخلی تا پایان سال ساخته شود
  اهمیت و ضرورت‌های راه آهن ایران ارمنستان
  ساخت راه آهن ۵۰۰ کیلومتری ارمنستان توسط پیمانکاران ایرانی
  اتصال ایران به گرجستان و ترکیه از طریق خط آهن ایران ارمنستان
  ثمرات راه اندازی و احیای خط آهن جلفا
  پروژه دوخطه ریلی اندیمشک-اهواز تا دهه فجر به بهره برداری می رسد ؟!
  اصول دین ریشه درخت اسلام است. اصول دین را فدای فروع دین نکنید
  تصاویر: مراسم ترحیم همسر «محسن مهرعلیزاده»
  ده کانال مهم کشتیرانی دنیا
  سازوکار همکاری بین‌المللی برای همزیستی با رودخانه بزرگ کشتیرانی دانوب
  فیلم| افتتاح راه‌آهن تبریز-جلفا؛ 100 سال پیش
  راه‌آهن جلفا- تبریز چگونه ساخته شد
  بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  اتاق بازرگانی ایران: اگر استدلال برخی‌ها برای اصرار به تعطیلی پنج‌شنبه به جای شنبه، تعطیل بودن شنبه در دین یهود است که این دین از ادیان یکتاپرست است؛ ما تضادی با یهودیت نداریم و اگر تضادی هست با صهیونیسم است / ما که نمی‌توانیم دنیا را قانع کنیم خود را با تعطیلات ایران وفق دهند
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
  نقشه ریلی ارمنستان/جانمایی خط آهن جلفا به ایروان روی نقشه گوگل ارث
  نقشه راه آهن گرجستان
  حسین علایی: حمله موشکی و پهپادی موجب احیا قدرت بازدارندگی ایران شد/ راهبرد ایران از «سکوت و خویشتنداری» به «واکنش متقابل» تغییر یافته است
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
  آخوندی: زمان دیپلماسی است، نه جنگ
  ذخیره سدهای آب شرب تهران ۲۰ درصد است
  انقلاب اسلامی خاتمه دهنده به حکومت فردی و موروثی در ایران
  پاشینیان: راه‌آهن ایران-ارمنستان تحولی اساسی برای اقتصاد ایروان است
  تصاویر بندر بزرگ پوتی گرجستان
  نمایشی جذاب شهر و بندر پوتی گرجستان از بزرگترین بنادر جهان
  دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت راه‌آهن ایران - ارمنستان
  گرجستان؛ دروازه تجارت جهانی در دریای سیاه/ضرورت اتصال راه آهن ایران به ارمنستان گرجستان
  سرمایه گذاری قزاقستان در بندر پوتی گرجستان برای تقویت عملکرد کریدور میانی
  «منافع ملی» در کجای معادلات سیاست خارجی ایران قرار دارد؟
  اگر ما پنجشنبه را تعطیل کنیم، عملاً ۳ روز با جهان ارتباط داریم / تعطیلی پنجشنبه نوعی تحریم داخلی است / ۹۰ درصد کشور‌های دنیا تعطیلاتشان شنبه و یکشنبه است، دیگر کشور‌ها جمعه و شنبه؛ تنها کشوری که تعطیلات‌اش پنجشنبه است ما هستیم / مزیت تعطیلی جمعه و شنبه این است که با بازار‌های جهانی همگام می‌شویم
  مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران را شناسایی و مجازات کنید
  اکثریت جمعیت کشور اردن فلسطینی هستند
  حمل و نقل عمومی در ژاپن؛ سریع، دقیق و مطمئن
  پلیس: ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگی‌شان گذشته
  فایننشال تایمز: مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند
  ۵ فوتی و ۱۸ مصدوم در اثر واژگونی اتوبوس در گردنه حیران
  آیا می دانید در این کشور همه وسایل حمل و نقل عمومی رایگان است
  تعطیلی پنجشنبه هزینه ساز وبه زیان کشور است اکثر کشورهای مسلمان جهان جمعه و شنبه تعطیل هستند
  باید از هزینه‌تراشی دولت‌ها بکاهیم
  درخواست ۴۰۰ هزار دستگاه اتوبوس برقی در بازارهای جهانی
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار