پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - 00:08   
 
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47880صفحه نخست » دریایی2جمعه، 20 تیر 1393 - 11:45
قرارداد احتمالی ۳۲۲ میلیون دلاری ایران برای خرید ۱۰ کشتی از چین
  
ترابر نیوز:

یک پایگاه خبری از قرارداد ۳۲۲ میلیون دلاری صندوقی متعلق به بخش خصوصی خاورمیانه با شرکتی چینی برای خرید ۱۰ فروند کشتی باری خبر داد و نوشت احتمالا ایران طرف خریدار در این قرارداد است.


به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اینترنتی ترید ویندوز نیوز، قرارداد احتمالی 322 میلیون دلاری برای خرید کشتی های باری با ظرفیت 82 هزار تن با یک صندوق متعلق به بخش خصوصی در خاورمیانه ممکن است به معنای سرمایه گذاری مجدد ایران در خرید کشتی های جدید باشد.
شرکت کشتی سازی یانگ زیجیانگ چین در آستانه دریافت یک سفارش ساخت 10 کشتی باری به ارزش 322 میلیون دلار از یک صندوق بخش خصوصی در خاورمیانه است که هویت آن فاش نشده است. این می تواند نشانه ای از بازگشت ایران به سرمایه گذاری در زمینه کشتی های جدید باشد.
منابع صنعتی می گویند، مذاکرات برای دریافت سفارش ساخت کشتی های جدید در مراحل نهایی قرار دارد. این قرارداد احتمالی شامل 10 کشتی با ظرفیت 82 هزار تن می باشد. زمان تحویل این کشتی های باری بین نیمه دوم سال 2016 و سه ماهه اول سال 2017 برنامه ریزی شده است. قیمت هر یک از این کشتی ها بین 31 تا 33 میلیون دلار برآورد شده است.
اطلاعات منابع صنعتی نشان می دهد که این سفارش مرتبط با ایران است. اکثر این منابع معتقدند که خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران استفاده کننده نهایی این کشتی ها خواهد بود. به گفته برخی منابع، یک مدیر ارشد سابق خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در این پروژه نقش فعالی ایفا می کند.
ظاهرا مقامات شرکت چینی نیز تمایلی به افشای هویت طرف قرارداد خود ندارند و در پاسخ به سوال خبرنگاران به شرایط محرمانه ماندن هویت طرف قرارداد اشاره می کنند.
اگر گمانه زنی ها در مورد نقش خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یا یکی از شرکت های تابعه در این سفارش درست باشد، این اولین باری خواهد بود که این شرکت یا یکی از شرکت های تابعه اش پس از مواجهه با تحریم ها در چند سال قبل، سفارش ساخت کشتی می دهد.
پس از آنکه در سال های اخیر چندین سفارش ساخت کشتی به دلیل مشکلات بانکی ناشی از تحریم ها لغو شد، خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای حمل محموله های بزرگ نظیر سنگ آهن، سنگ گچ و مس نیاز زیادی به کشتی های باری جدید دارد
.

تعداد بازدید: 760 ،    
  
کلیدواژه ها: قرارداد - ایران - کشتی - چین


اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار