چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403 - 19:20   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46366صفحه نخست » دریایی2سه شنبه، 13 خرداد 1393 - 08:00
وزیر راه خواستار سرمایه گذاری سنگاپور در بخش بنادر ایران شد
  
ترابر نیوز:

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران خواستار سرمایه گذاری سنگاپور در بخش حمل و نقل و بنادر و کشتیرانی ایران شد.

به گزارش شفقنا(پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه)، به نقل از ایرنا، وزیر راه و شهرسازی که برای شرکت در دهمین اجلاس وزرای زیرساخت آسیا-اقیانوسیه به سنگاپور سفر کرده بود روز دوشنبه در نشستی با تعدادی از سرمایه گذاران سنگاپور به تشریح وضعیت بنادر و موقعیت ایران پرداخت و خواستار حضور سرمایه گذاران سنگاپور در این بخش حمل و نقل ایران شد.

این نشست به دعوت فدراسیون تجارت سنگاپور برگزار شد.

جواد انصاری سفیر جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا ، گفت که در این نشست مدیران شرکت های علاقه مند به سرمایه گذاری در بخش بنادر، فرودگاه، حمل و نقل و طرح های بزرگ شرکت داشتند.

وزیر راه در این نشست گزارشی از وضعیت بنادر، فرودگاه ها و تجارت دریایی ایران ارایه کرد و به سوالات شرکت کنندگان در نشست در زمینه امکانات و فرصت های سرمایه گذاری در ایران پاسخ داد.

وی گفت دولت ایران با همه قدرت از شرکت های سرمایه گذار سنگاپور در صنعت حمل و نقل و بنادر ایران در بخش های مختلف از جمله چابهار و منطقه مستعدی مانند جاسک حمایت می کند.

آخوندی با تاکید بر این که ایران هم اکنون به توسعه بنادر نیازمند است، گفت ایران امکانات و سواحل خوبی برای توسعه و ساخت بنادر جدید دارد و آماده استقبال از شرکت های سرمایه گذار سنگاپوری است.

وی گفت تنگه هرمز و سواحل دریای عمان بدون ورود به خلیج فارس می تواند منطقه ای برای سرمایه گذاری و ساخت بنادر جدید باشد.

سفیر ایران که دستاوردهای سفر وزیر راه به سنگاپور را تشریح می کرد در ادامه با اشاره به برگزاری دهمین اجلاس وزرای زیرساخت آسیا-اقیانوسیه، گفت که وزیر راه به دعوت خاو بون وان وزیر توسعه ملی سنگاپور در این اجلاس دو روزه که دهم خرداد گشایش یافت، شرکت کرد.

وزیر راه و شهرسازی را در این سفر محمدسعید ایزدی مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و محمد سعیدنژاد معاون وزیر و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی همراهی می کردند.

انصاری گفت که وزیر راه و هیات همراه در سفر به سنگاپور با ˈخاو بون وانˈ وزیر توسعه ملی و ˈ لی یی شیان ˈ وزیر صنعت و تجارت سنگاپور نیز دیدار و راه های گسترش همکاری های ایران و این دولت – شهر را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با ˈلوی توک یوˈ وزیر حمل و نقل سنگاپور دیدار کرد و دو طرف خواستار گسترش همکاری دو کشور در بخش راه، بنادر و هواپیمایی شدند.

در این دیدار مقرر شد هیاتی از ایران محورهای همکاری را مشخص کند و سپس هیات هایی از سنگاپور برای همکاری در این بخش به ایران سفر کنند.

وزیر حمل و نقل سنگاپور نیز در این دیدار با اشاره به وسعت و موقعیت جغرافیایی ایران و گستردگی شبکه حمل و نقل کشورمان، خواستار استفاده از تجربیات ایران در این زمینه شد.

سفیر ایران در سنگاپور اعلام کرد که وزیر راه در سفر به این دولت – شهر از بندر و ترمینال کانتینری سنگاپور که دومین بندر از نظر حجمی و سرعت تخلیه پس از هنگ کنگ است، بازدید کرد.

بازدید از طرح مسکن اچ.دی.بی که طرح خانه دارکردن شهروندان سنگاپوری با وام است،بازدید از ایستگاه مترو و قطار شهری، نمایشگاه دهمین اجلاس وزرای زیرساخت آسیا-اقیانوسیه، بازسازی بافت های فرسوده و ایجاد شهر سبز از برنامه های وزیر راه در سنگاپور بود.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی شب گذشته سنگاپور را به مقصد تهران ترک کردند.

تعداد بازدید: 551 ،    
  
کلیدواژه ها: وزیر راه - بنادر ایران - سرمایه گذاری - سنگاپور


اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار