پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 09:14   
 
 
   آخرین اخبار  
  ساخت راه آهن ۵۰۰ کیلومتری ارمنستان توسط پیمانکاران ایرانی
  پروژه دوخطه ریلی اندیمشک-اهواز تا دهه فجر به بهره برداری می رسد ؟!
  فیلم| افتتاح راه‌آهن تبریز-جلفا؛ 100 سال پیش
  راه‌آهن جلفا- تبریز چگونه ساخته شد
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
  نقشه ریلی ارمنستان/جانمایی خط آهن جلفا به ایروان روی نقشه گوگل ارث
  نقشه راه آهن گرجستان
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
  پاشینیان: راه‌آهن ایران-ارمنستان تحولی اساسی برای اقتصاد ایروان است
  دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت راه‌آهن ایران - ارمنستان
  راه آهن رشت آستارا به سرنوشت راه آهن گرگان اینچه برون دچار نشود
  وعده راه اندازی قطار چابهار در سال جاری حقیقت دارد؟
  پشتیبانی رهبران آمریکا و ژاپن از طرح قطار سریع السیر تگزاس
  مشارکت مردم در تولید صنایع ریلی مشروط به چیست؟
  آغاز انبوه‌ سازی قطار ملی در واگن‌ سازی تهران از یک ماه دیگر
  راهبردهای ایجاد تعادل در توسعه زیرساخت، بهره برداری و عملیات در صنعت ریل
  واردات واگن و انتقال تکنولوژی از چین مطابق برنامه در حال اجرا است ؟!
  گزارش تصویری| خط آهن تبریز – مشهد، به عنوان طولانی ترین مسیر ریلی کشور
  فرصتی در رویکرد چین و اروپا برای تقویت ترانزیت از مسیر دریای خزر
  رئیس جمهور "راه‌ آهن رشت کاسپین" را افتتاح می‌ کند
  توسعه گردشگری ریلی، هدف تازه چین در مسیر کمربند و جاده
  راه آهن نیازمند مدیران متخصص است نه سیاسی
  خصولتی ها در صنعت ریلی جولان می دهند!
  تسریع در اجرای قطار برقی مشهد گلبهار چناران و عقد تفاهم با قرارگاه خاتم الانبیا(ص)
  درخواست لغو افزایش‌ بی‌ سابقه تعرفه بهره‌ برداری از شبکه ریلی
مدیرعامل اسبق راه آهن:
  کاش تمام لوکوموتیوها را واگذار کرده بودم!

  توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  امضای قرارداد ساخت قطعه چهام راه آهن خواف-هرات با شرکت روسی
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44264صفحه نخست » ریلی 2پنجشنبه، 28 فروردین 1393 - 20:00
قطار تهران مشهد تا پایان دولت یازدهم برقی می شود/ ایرلاین‌ها آماده آزادسازی قیمت‌ها
  
ترابر نیوز:

ترابر نیوز | فروش ۲۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها، احتمال توقف تولید اسکانیا، اظهارات مدیرعامل راه‌آهن در خصوص برقی شدن قطار تهران مشهد، اعلام خبر بهره‌برداری از خط اینچه برون - گرگان در اکتبر 2014، تخفیف 15 درصدی بلیت قطارهای نور، آمادگی ایرلاین‌ها برای آزادسازی قیمت‌ها، پیگیری برقراری پرواز مستقیم ایران و آمریکا از طریق وزارت خارجه، احتمال آزادسازی قیمت بلیت هواپیما در نیمه اول امسال، راه اندازی خط مسافری دریایی خرمشهر – بصره و راه‌اندازی خط مستقیم کشتیرانی بین بندرعباس ایران و بندر دالیان از مهمتزین خبرهای حمل و نقلی هفته است که در گزارش زیر به طور خلاصه بازنشر شده است.

بخش جاده ای

1- فروش ۲۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها
 عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تصویب هیأت وزیران مبنی بر فروش سهام دولتی برای توسعه راه‌های کشور گفت: فروش ۲۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها در سال ۹۳ پیش‌بینی شد که روند انجام آن در حال نهایی شدن است. 

2- احتمال توقف تولید اسکانیا
نیره پیروز بخت رییس سازمان ملی استاندارد ایران درباره آتش‌سوزی اتوبوس‌های اسکانیا گفت: اگر علل حوادث به وقوع پیوسته برای اتوبوس‌های اسکانیا مشخص نشود و شرکت تولیدی این اتوبوس، اقداماتی برای رفع مشکل انجام ندهد با هماهنگی وزارت صنعت قصد داریم تا مدتی تولید این اتوبوس را متوقف کنیم. 

 3- عوارض  آزادراه پل زال - خرم آباد زیاد است
جمعی از رانندگان باری با بیان اینکه مبلغ عوارض اخذشده در مسیر آزادراه پل زال - خرم آباد زیاد است، از این موضوع ابراز نگرانی کردند. به نظر آنها اگرچه افتتاح این آزادراه موجب کاهش زمان سفر، مصرف سوخت و استهلاک وسایل نقلیه می شود اما با این وجود اخذ عوارض 18 هزار تومانی زیاد است. 

4- شاید روزی افسوس از دست دادن راه‌های ساخته شده را بخوریم
 علی آزاد دبیر انجمن شرکت های راه سازی ایران تصریح کرد: دولت باید از یارانه بنزین و عوارض بارنامه به ازای هر تن کیلومتر مبلغی را کسر و به وزارت راه در جهت ساخت راه و نگهداری آن پرداخت کند.
دبیر انجمن راه سازی ایران خاطرنشان کرد: تامین مخارج نگهداری از این سرمایه عظیم ملی از ساخت آن مهم‌تر است و اگر مراقبت لازم انجام نشود، شاید روزی افسوس از دست دادن آن را بخوریم. 

5- دولت به دنبال جذب سه فاینانسر برای آزادراه تهران شمال
 یک مقام مسئول گفت: به دلیل افزایش هزینه ساخت آزادراه تهران-شمال به 12 هزار میلیارد تومان، دولت در حال رایزنی است تا با جذب سه فاینانسر 4000 میلیارد تومانی جمعاً به مبلغ 12 هزار میلیارد تومان، قطعات 2 و 3 این آزادراه را سه ساله تکمیل کند. به گفته وی این فاینانسرها احتمالاً از کشور چین خواهند بود.

بخش ریلی

1- قطار تهران مشهد تا پایان دولت یازدهم برقی می شود

مدیرعامل راه‌آهن گفت: با امضای قرارداد فاینانس برقی شدن محور تهران-مشهد، سعی می‌کنیم تا پایان دولت پروژه به اتمام برسد.
پورسیدآقایی با بیان اینکه اجرای قطار سریع‌السیر تهران-اصفهان توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در حال پیگیری است، اضافه کرد: نهایی شدن قرارداد فاینانس و عملیاتی شدن پروژه قطار سریع‌السیر تهران ـ‌ اصفهان در اولویت طرح‌های ریلی وزارت راه و شهرسازی است و امیدواریم طی سه ماهه اول امسال‌ فاینانس آن اجرایی شود.

2- جوپار هم رئیس قطار استخدام می‌کند
بعد از اعلام نیاز شرکت رجا، شرکت جوپار نیز برای تأمین نیروی انسانی خود از بین افراد بومی تهران و کرمان دارای مدرک کارشناسی در رشته‌های مورد نیاز، رئیس قطار انتخاب می‌کند. داوطلبان برای ثبت نام می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت جوپار http://www.joopar.com تا تاریخ 11 اردیبهشت اقدام به تکمیل فرم ثبت نام نمایند. 

3- بهره‌برداری از خط اینچه برون - گرگان در اکتبر 2014 
 عباس نظری مدیر کل امور بین‌الملل راه آهن تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک قطارهای برنامه‌ای آلماآتی-استانبول-بندرعباس و استانبول-تهران- اسلام آباد راه اندازی خواهد شد.وی همچنین از بهره‌برداری خط اینچه برون - گرگان خبر داد و افزود: این خط در اکتبر 2014 به بهره برداری می‌رسد و بعد از افتتاح قطارهای برنامه‌‌ای در این مسیر نیز راه اندازی خواهد شد. 

4- عملیات احداث راه آهن اردبیل توسط قرارگاه خاتم الانبیا اجرا می شود
 نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات احداث راه آهن اردبیل با یک میلیارد دلار فاینانس چینی توسط قرارگاه خاتم الانبیا اجرا می شود. 
مصطفی افضلی فرد اظهار کرد: اعتبار عملیات احداث راه آهن اردبیل 70 میلیارد تومان بود که با این اعتبار این راه آهن به اتمام نمی رسد.

5- تخفیف 15 درصدی بلیت قطارهای نور در محورهای تهران- مشهد و اصفهان- مشهد و بالعکس
 بلیت قطارهای نور در محورهای تهران- مشهد و اصفهان- مشهد و بالعکس از تخفیف 15 درصدی برخوردار است. شرکت حمل‌ونقل ریلی نورالرضا به منظور جلب رضایت متقاضیان سفر، این تخفیف را از 20 فروردین تا 15 اردیبهشت ارائه کرده است.

بخش هوایی

1-ایرلاین‌ها آماده آزادسازی قیمت‌ها 
حمید غوابش دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: آزادسازی قیمت بلیت هواپیما هنوز به‌صورت رسمی به ما ابلاغ نشده، اما ایرلاین‌ها آمادگی آزادسازی قیمت‌ها را دارند. 
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تاکید کرد: آزادسازی در جهت کاهش موانع انجام می‌شود و به معنای کم کردن قوانین دست‌و پاگیر برای ایرلاین‌های داخلی است.

2- برقراری پرواز مستقیم ایران و آمریکا که از طریق وزارت خارجه در حال پیگیری است
رئیس سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه برقراری پرواز مستقیم ایران و آمریکا که از طریق وزارت خارجه در حال پیگیری است، گفت: در رابطه با کشور آمریکا طبق ضوابط بین اللمللی باید توافقنامه‌هایی بین دو کشور منعقد شود که از طریق وزارت خارجه در حال پیگیری است.

3- ایرلاین‌ها بدهکارتر شدند
سید ناصر سجادی قائم مقام شرکت ملی پخش فراورده های نفتی با اشاره به بدهی شرکت های هواپیمایی به شرکت ملی پالایش و پخش در خصوص سوخت دریافتی خود، گفت: متاسفانه هیچ یک از این شرکت ها اقدام به تسویه بدهی خود نکرده و حتی رقم بدهی این شرکت ها نیز افزایش پیدا کرده است.

4- فراهم‌سازی امکان توسعه سریع‌تر مناطق توسعه‌نیافته با ساخت فرودگاه
اسماعیل تبادار، مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور گفت: وجود فرودگاه به عنوان اولین بستر ایجاد حمل و نقل هوایی در هر منطقه، موجب اثر افزایشی در تمامی فعالیت های تجاری، فرهنگی، دانشگاهی و... می شود.
وی ادامه داد: همچنین با استقرار فرودگاه، ارتباط این گونه مناطق با مرکز و سایر نقاط کشور، به آسانی برقرار می شود و بدین ترتیب، امکان توسعه سریع‌تر مناطق توسعه‌نیافته فراهم می‌شود.

5- آزادسازی قیمت بلیت هواپیما در نیمه اول امسال
علیرضا جهانگیریان رییس سازمان هواپیمایی کشور گفت:  طبق گفته وزیر راه و شهرسازی آزادسازی قیمت بلیت در نیمه اول امسال باید اجرا شود.
جهانگیریان تصریح کرد: همزمان با اجرای طرح آزادسازی، نرخ بلیت هواپیما متنوع می‌شود و یک قیمت ثابت نیست بلکه قیمت بلیت هواپیما متناسب با زمان سفر متغیر است به طوری که ممکن است نرخ یک مسیر در یک بازه زمانی بیشتر و نرخ همان مسیر در بازه زمانی دیگر کمتر باشد.

بخش دریایی

1- رشد در بخش های مختلف دریایی جزیره‌ای است

محمد سیف دبیر ستاد توسعه فناوری ها و صنایع دریایی با بیان اینکه متاسفانه یکی از مشکلات گذشته جزیره‌ای بودن رشد در بخش های مختلف دریایی بوده و کشور نتوانسته است از هم افزایی بخش های مختلف دریایی استفاده و رشد همه جانبه کشور را در حوزه صنایع دریایی رقم بزند، اظهار داشت: مشکل دیگر نقص در زنجیره تامین خدمات و تجهیزات است. پروژه های دریایی مستلزم همکاری بخش های مختلف مهندسی، ساخت مواد و تجهیزات، بازرسی، خدمات فنی، مونتاژ و غیره است و باید گلوگاه ها و کمبودها شناسایی و در جهت رفع آنها برنامه های مناسب تدوین و به اجرا گذاشته شود. 

2- راه‌اندازی خط مستقیم کشتیرانی بین بندرعباس ایران و بندر دالیان
مدیرعامل شرکت حمل کانتینری کشتیرانی از راه‌اندازی خط مستقیم کشتیرانی برای حمل مستقیم کالا بین بندرعباس ایران و بندر دالیان چین خبر داد.
حمزه کشاورز افزود: پیش از این محمولات کانتینری کشتیرانی در بندر شانگهای چین تخلیه و به صورت محمولات فیدری به بندر دالیان ترانشیپ می شد که حتی خطوط خارجی مجددا در دبی ترانشیپ می کردند و این امر موجب اضافه شدن زمان ترانزیت، خواب سرمایه برای صاحبان کالا و افزایش هزینه حمل فیدر به محمولات می شد.

3- لزوم پیش‌بینی راهکارهایی برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی
مسعود پُل‌مِه نایب رئیس انجمن کشتیرانی درباره تاثیر هدفمندی بر حمل و نقل دریایی گفت: با افزایش نرخ سوخت که بعد از اجرای هدفمندی صورت می گیرد و با توجه به این که بخش اعظمی از هزینه های سفر شناور و حمل بار، مربوط به سوخت است، طبیعتا افزایش قابل توجهی در کرایه های حمل و نقل دریایی خواهیم داشت که امیدوارم با توجه به شرایط اقتصادی که در پیش داریم، سوءاستفاده از این فضا به وجود نیاید.

4- راه اندازی خط مسافری دریایی خرمشهر – بصره
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از راه اندازی خط مسافری دریایی خرمشهر – بصره خبر داد.
عادل دریس گفت: اولین کشتی همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) (اول اردیبهشت) بندر خرمشهر را به مقصد بندر بصره عراق ترک خواهد کرد.
مسافرین و زائرین عتبات عالیات می‏توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‏های 06324220730 و 06324227701 شرکت کشتیرانی هوپاد دریا (شعبه خرمشهر) تماس حاصل نمایند.

 

منبع:تین نیوز

تعداد بازدید: 562 ،    
  
کلیدواژه ها: ایرلاین ها - آزاد سازی - قیمت ها - قطار تهران مشهد


اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  فرصت ها و ظرفیت های تجارت و سرمایه گذاری در گرجستان
  چراغ سبز مراجع تقلید به تعطیل شدن روز شنبه به جای پنج شنبه /۴ روز قطع ارتباط با دنیا به نفع اقتصاد کشور نیست
  بندر پوتی گرجستان یکی از سی بندر بزرگ و پیشرفته جهان
  ارمنستان؛ حلقه مفقوده در کریدور بین المللی شمال ـ جنوب
  معرفی بندرربزرگ و جذاب باتومی گرجستان
  چمران: واگن‌های ملی می‌توانند وارد چرخه شوند / فکر نمی‌کنم اتوبوس برقی داخلی تا پایان سال ساخته شود
  اهمیت و ضرورت‌های راه آهن ایران ارمنستان
  ساخت راه آهن ۵۰۰ کیلومتری ارمنستان توسط پیمانکاران ایرانی
  اتصال ایران به گرجستان و ترکیه از طریق خط آهن ایران ارمنستان
  ثمرات راه اندازی و احیای خط آهن جلفا
  پروژه دوخطه ریلی اندیمشک-اهواز تا دهه فجر به بهره برداری می رسد ؟!
  اصول دین ریشه درخت اسلام است. اصول دین را فدای فروع دین نکنید
  تصاویر: مراسم ترحیم همسر «محسن مهرعلیزاده»
  ده کانال مهم کشتیرانی دنیا
  سازوکار همکاری بین‌المللی برای همزیستی با رودخانه بزرگ کشتیرانی دانوب
  فیلم| افتتاح راه‌آهن تبریز-جلفا؛ 100 سال پیش
  راه‌آهن جلفا- تبریز چگونه ساخته شد
  بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  اتاق بازرگانی ایران: اگر استدلال برخی‌ها برای اصرار به تعطیلی پنج‌شنبه به جای شنبه، تعطیل بودن شنبه در دین یهود است که این دین از ادیان یکتاپرست است؛ ما تضادی با یهودیت نداریم و اگر تضادی هست با صهیونیسم است / ما که نمی‌توانیم دنیا را قانع کنیم خود را با تعطیلات ایران وفق دهند
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
  نقشه ریلی ارمنستان/جانمایی خط آهن جلفا به ایروان روی نقشه گوگل ارث
  نقشه راه آهن گرجستان
  حسین علایی: حمله موشکی و پهپادی موجب احیا قدرت بازدارندگی ایران شد/ راهبرد ایران از «سکوت و خویشتنداری» به «واکنش متقابل» تغییر یافته است
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
  آخوندی: زمان دیپلماسی است، نه جنگ
  ذخیره سدهای آب شرب تهران ۲۰ درصد است
  انقلاب اسلامی خاتمه دهنده به حکومت فردی و موروثی در ایران
  پاشینیان: راه‌آهن ایران-ارمنستان تحولی اساسی برای اقتصاد ایروان است
  تصاویر بندر بزرگ پوتی گرجستان
  نمایشی جذاب شهر و بندر پوتی گرجستان از بزرگترین بنادر جهان
  دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت راه‌آهن ایران - ارمنستان
  گرجستان؛ دروازه تجارت جهانی در دریای سیاه/ضرورت اتصال راه آهن ایران به ارمنستان گرجستان
  سرمایه گذاری قزاقستان در بندر پوتی گرجستان برای تقویت عملکرد کریدور میانی
  «منافع ملی» در کجای معادلات سیاست خارجی ایران قرار دارد؟
  اگر ما پنجشنبه را تعطیل کنیم، عملاً ۳ روز با جهان ارتباط داریم / تعطیلی پنجشنبه نوعی تحریم داخلی است / ۹۰ درصد کشور‌های دنیا تعطیلاتشان شنبه و یکشنبه است، دیگر کشور‌ها جمعه و شنبه؛ تنها کشوری که تعطیلات‌اش پنجشنبه است ما هستیم / مزیت تعطیلی جمعه و شنبه این است که با بازار‌های جهانی همگام می‌شویم
  مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران را شناسایی و مجازات کنید
  اکثریت جمعیت کشور اردن فلسطینی هستند
  حمل و نقل عمومی در ژاپن؛ سریع، دقیق و مطمئن
  پلیس: ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگی‌شان گذشته
  فایننشال تایمز: مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند
  ۵ فوتی و ۱۸ مصدوم در اثر واژگونی اتوبوس در گردنه حیران
  آیا می دانید در این کشور همه وسایل حمل و نقل عمومی رایگان است
  تعطیلی پنجشنبه هزینه ساز وبه زیان کشور است اکثر کشورهای مسلمان جهان جمعه و شنبه تعطیل هستند
  باید از هزینه‌تراشی دولت‌ها بکاهیم
  درخواست ۴۰۰ هزار دستگاه اتوبوس برقی در بازارهای جهانی
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار