پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 13:53   
 
 
   آخرین اخبار  
  ساخت راه آهن ۵۰۰ کیلومتری ارمنستان توسط پیمانکاران ایرانی
  پروژه دوخطه ریلی اندیمشک-اهواز تا دهه فجر به بهره برداری می رسد ؟!
  فیلم| افتتاح راه‌آهن تبریز-جلفا؛ 100 سال پیش
  راه‌آهن جلفا- تبریز چگونه ساخته شد
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
  نقشه ریلی ارمنستان/جانمایی خط آهن جلفا به ایروان روی نقشه گوگل ارث
  نقشه راه آهن گرجستان
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
  پاشینیان: راه‌آهن ایران-ارمنستان تحولی اساسی برای اقتصاد ایروان است
  دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت راه‌آهن ایران - ارمنستان
  راه آهن رشت آستارا به سرنوشت راه آهن گرگان اینچه برون دچار نشود
  وعده راه اندازی قطار چابهار در سال جاری حقیقت دارد؟
  پشتیبانی رهبران آمریکا و ژاپن از طرح قطار سریع السیر تگزاس
  مشارکت مردم در تولید صنایع ریلی مشروط به چیست؟
  آغاز انبوه‌ سازی قطار ملی در واگن‌ سازی تهران از یک ماه دیگر
  راهبردهای ایجاد تعادل در توسعه زیرساخت، بهره برداری و عملیات در صنعت ریل
  واردات واگن و انتقال تکنولوژی از چین مطابق برنامه در حال اجرا است ؟!
  گزارش تصویری| خط آهن تبریز – مشهد، به عنوان طولانی ترین مسیر ریلی کشور
  فرصتی در رویکرد چین و اروپا برای تقویت ترانزیت از مسیر دریای خزر
  رئیس جمهور "راه‌ آهن رشت کاسپین" را افتتاح می‌ کند
  توسعه گردشگری ریلی، هدف تازه چین در مسیر کمربند و جاده
  راه آهن نیازمند مدیران متخصص است نه سیاسی
  خصولتی ها در صنعت ریلی جولان می دهند!
  تسریع در اجرای قطار برقی مشهد گلبهار چناران و عقد تفاهم با قرارگاه خاتم الانبیا(ص)
  درخواست لغو افزایش‌ بی‌ سابقه تعرفه بهره‌ برداری از شبکه ریلی
مدیرعامل اسبق راه آهن:
  کاش تمام لوکوموتیوها را واگذار کرده بودم!

  توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  امضای قرارداد ساخت قطعه چهام راه آهن خواف-هرات با شرکت روسی
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 42018صفحه نخست » ریلی 2شنبه، 19 بهمن 1392 - 22:30
چشم انتظاری مردم ارومیه برای شندین سوت قطار
  
ترابر نیوز:

ترابر نیوز |  عملیات اجرایی طرح ملی راه آهن مراغه - ارومیه به طول 184 کیلومتر که در سال 80 آغاز شده،‌ با عبور از مشکلات پیمانکاری و معارضان ملکی هم اکنون پشت ایستگاه بی پولی و کمبود اعتبار متوقف مانده است.

 
طرح ملی راه آهن ارومیه - مراغه به طول 184 کیلومتر در پنج قطعه بنا به دستور علی اکبر محرابیان دستیار ویژه رئیس جمهور در جریان سفر به آذربایجان غربی تا سال 92 باید به اتمام می رسید، ولی تاکنون بعد از گذشت 12 سال از آغاز عملیات اجرایی، تنها قطعه اول و دوم راه آهن از مراغه تا مهاباد به بهره برداری رسیده است.

 
این در حالیست که طرح بعنوان فاز یک پروژه ملی راه آهن مراغه به ارومیه بر اساس وعده های محققق نشده مسئولان باید در سال 88 به اتمام می رسید. ولی با گذشت 4 سال از وعده اتمام کلی طرح، مردم شاهد محقق شدن وعده افتتاح ایستگاه میاندوآب شدند، قطعات دیگر این طرح از جمله ایستگاه مهاباد نیز که مقرر بود هفته دولت امسال افتتاح شود آماده بهره برداری نشد، تا بار دیگر وعده های مسئولان در خصوص این طرح رنگ واقعیت نگیرد.

 
کمبود اعتبار و همکاری نکردن برخی سازمانها در اجرای پروژه راه آهن مراغه - ارومیه در تملک و آزادسازی اراضی طی سالهای گذشته و هزاران مسایل و مشکلات موجه و غیر موجه پیش روی این طرح قرار دارد که با وجود اولتیماتوم های مسئولان وزارت راه و شهرسازی مبنی بر خلع ید از پیمانکاران کم کار و بازدیدهای دوره ای مرتب از قطعات مختلف طرح نیز نتوانسته به اجرای آن شتاب دهد.

 
صادقی: بهره برداری از قطعه سوم راه آهن تا پایان سال 91

 احمد صادقی معاون وقت وزیر راه وشهرسازی 18 شهریور ماه سال گذشته در بازدید از مراحل اجرای طرح راه آهن مراغه – ارومیه در حوزه شهرستان نقده با انتقاد از عقب ماندن مراحل اجرایی این طرح در مسیر مهاباد - نقده از برنامه زمانبندی گفت: لازم است پیمانکار طرح با افزایش ماشین آلات و مدیریت صحیح زمان در تسریع اتمام این مسیر 45 کیلومتری بکوشد.

 
وی با اشاره به قرار گرفتن طرح راه آهن مراغه – ارومیه در جرگه طرح های مهر ماندگار گفت بود،‌ عملیات اجرایی این طرح در مسیر مهاباد - نقده باید تا پایان سال به اتمام برسد وی سال 92 هم در حال اتمام بوده ولی خبری از اتمام ایستگاه راه آهن نقده نیست.

 
همکاری نکردن برخی سازمانها در اجرای پروژه راه آهن مراغه - ارومیه در تملک و آزادسازی اراضی طی سالهای گذشته و هزاران مسایل و مشکلات موجه و غیر موجه زیادی پیش روی در حالی مطرح می شود که خلف وعده ها برای سرانجام رسیدن این طرح ملی همچنان ادامه دارد.

 
در تازه ترین اظهار نظر مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: ایستگاه نقده در صورت تامین اعتبار تا پایان سال و ایستگاه ارومیه نیز سه ماهه اول سال 93 آماده بهره برداری می شود این در حالی است که رئیس حوزه ساخت و توسعه شبکه حمل و نقل آذربایجان غربی با انتقاد از روند تخصیص اعتبارات تحقق این وعده را غیرممکن می داند.

 
نکته قابل تامل اینکه علاوه بر مشکل اعتباری و تاخیر در روند اجرای طرح ملی راه آهن مراغه – ارومیه علاوه بر تناقض در روند اجرای این طرح وعده هایی است از سوی مقامات کشوری و استانی که هر سال تمدید می شود.

 
بی توجهی برخی مسئولان به ضرورت توسعه راه های استان به ویژه خط راه آهن مراغه – ارومیه  و نیز اتمام طرح های نیمه تمام این حوزه از سالهای گذشته تاکنون نه تنها موجب عقب ماندگی در اقتصاد استان می شود بلکه سبب مشکلات فراوانی برای شهروندان از جمله سلب آسایش و تصادفات و ... نیز می شود.

 
تخصیص کند اعتبار روند اجرای راه آهن مراغه – ارومیه را با مشکل مواجه کرده

 رئیس حوزه ساخت و توسعه شبکه حمل و نقل آذربایجان غربی کمبود اعتبار به همراه حل مشکل معارض ملکی در برخی از قطعات را از عوامل اصلی تاخیر در روند اجرای طرح ملی راه آهن مراغه ارومیه اعلام کرد.

 
هوشنگ آقا محمدی  با بیان اینکه با وجود ترزیق کم اعتبارات طرح در حال اجراست اظهار داشت: طرح ملی راه آهن مراغه – ارومیه هم اکنون در حالت کلی از 76.5 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

 
وی با اشاره به قدمت بالای آغاز به کار این طرح ملی گفت: این طرح در سال 80 کلنگ زنی شده ولی تا سال 85 الی 86 اعتبار مناسبی برای آن تزریق نشده بود و روند کار تقریبا تعطیل بود ولی از سال 86 به بعد با پیگیری مسئولان و اختصاص اعتبار روند آن به صورت مشخص آغاز شده است.

 
آقامحمدی عدم تزریق به موقع و کم بودن اعتبار به همراه عدم همکاری برخی از اهالی منطقه برای آزاد سازی را مهمترین دلیل خلف وعده و تاخیر در روند اجرای پروژه دانست و افزود: این در حالی است که به دلیل مشکل کمبود اعتبار هم اکنون نزدیک 40 میلیارد ریال از این پروژه به اهالی منطقه بدهکار هستیم.

 
وی با اشاره به رایزنی با وزارت راه و شهرسازی برای پرداخت هر چه سریعتر این بدهی به مردم گفت: پرداخت کامل و به موقع این بدهی مردم کاری زمانبر است ولی متاسفانه مردم در این زمینه تعجیل داشته و همکاری لازم را ندارند.

 
افتتاح ایستگاه ارومیه رونق ایستگاههای 5 گانه را بدنبال خواهد داشت

 این اظهارات در حالی مطرح می شود که مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به روند مناسب اجرای طرح گفت: در صورت تامین اعتبار ایستگاه نقده تا پایان سال و ایستگاه ارومیه نیز در سه ماهه سال 93 آماده بهره برداری می شود.

 
اظهاراتی که آقامحمدی آن را رد کرده و می گوید با توجه به روند تخصیص این اعتبارات این وعده ها عملی نخواهد شد،‌موضوعی که با توجه به قرار گرفتن در ماههای پایانی سال 92 هنوز محقق نشده و مسئولان تنها حدود یک ماه برای تحقق وعده های خود زمان دارند.

 
تعطیلی ایستگاه میاندوآب به دلیل کمبود مسافر و عدم استقبال مردم از سفر در این ایستگاه موضوعی است که هنوز سایه سنگین آن از سر این ایستگاه و ایستگاه مهاباد کنار نرفته و تا عدم افتتاح و بهره برداری از ایستگاه ارومیه این نگرانی همیشه وجود خواهد داشت.

 
اعتبار لازم برای تکمیل طرح راه آهن ارومیه_مراغه وجود ندارد


 معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی در آخرین نشست خبری خود با اعلام اینکه برای تکمیل احداث راه آهن ارومیه- مراغه اعتبار کافی نداریم،‌ افزود:‌ طرح راه آهن ارومیه- مراغه تا مهاباد تکمیل و ریل گذاری شده و چند ایستگاه نیز برای این پروژه احداث شده ولی متاسفانه اعتبار مناسبی برای تکمیل این پروژه وجود ندارد.

 
هادی بهادری با بیان اینکه این طرح به عنوان یکی از طرح های زیر بنایی حمل و نقل ریلی در شمال غرب کشور به شمار می رود،  اظهار داشت: با توجه به مرزی بودن آذربایجان غربی و اینکه دروازه ای به سوی اروپا محسوب می شود  و از قابلیت های صادراتی بی نظیری برخوردار است، تکمیل پروژه راه آهن از ضروریات توسعه منطقه و کشور به شمار می رود.

 
توزیع ناعادلانه اعتبارات در وزارت راه و شهرسازی


 نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز با انتقاد از توزیع ناعادلانه اعتبارات در وزارت راه و شهرسازی، گفت: توزیع ناعادلانه اعتبارات عمرانی و سوءمدیریت‌ها سبب شده است که پروژه راه‌آهن ارومیه - مراغه ناتمام بماند.

 
نادر قاضی پور در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری اینکه عملیات اجرایی و کلنگ زنی راه آهن شیراز- اصفهان و مراغه –ارومیه دریک تاریخ و به صورت همزمان 12 سال پیش آغاز شده است، ادامه داد: با وجود اینکه طول مسیر راه آهن مراغه- ارومیه یک سوم راه آهن شیراز اصفهان است، متاسفانه به دلیل توزیع ناعادلانه اعتبارات و نبود مسئول وظیفه شناس در وزارت راه و شهرسازی راه آهن آذربایجان غربی هنوز تکمیل و بهره برداری نشده است.

 
وی با تاکید بر اینکه جاده و مسیر راه آهن مراغه-ارومیه مسطح است و مثل مسیر شیراز-اصفهان کوه و دره ندارد، اظهار داشت: طول مسیر راه آهن آذربایجان غربی 184 کیلومتر یعنی یک سوم مسیر 524 کیلومتری شیراز-اصفهان است به دلیل تزریق نشدن اعتبارات لازم و سو مدیریت وزارت راه و شهرسازی هنوز به پایان نرسیده است.

 
ساخت راه آهن ارومیه – ترکیه فقط یک شعار و حرف است

 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه  بر لزوم تسریع در ساخت راه آهن بین المللی ارومیه به ترکیه  تاکید کرد و گفت: آذربایجان غربی تنها استانی است که از طریق ترکیه به اروپا وصل می شود بنابراین با ساخت راه آهن ارومیه به ترکیه  تردد ها و تبادلات بین ایران و اروپا با سهولت بیشتری انجام خواهد گرفت.

 
قاضی پور تصریح کرد: متاسفانه ساخت راه آهن بین المللی ارومیه – ترکیه با وجود تمام محاسنی که دارد در حد شعار و حرف باقیمانده است و حتی کلنگ آن هم زده نشده است.

 
نمانیده ارومیه در مجلس با تاکید بر اینکه آذربایجان غربی تنها استانی است که یک متر اتوبان و تونل ندارد، تاکید کرد: راه ارومیه به مهاباد، ارومیه به مرز ترکیه و ارومیه به تبریز  قتلگاه مردم است و روزی نیست که تصادف و حادثه نداشته باشد.

منبع:تین نیوز

تعداد بازدید: 642 ،    
  
کلیدواژه ها: راه آهن مراغه - ارومیه


اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  فرصت ها و ظرفیت های تجارت و سرمایه گذاری در گرجستان
  چراغ سبز مراجع تقلید به تعطیل شدن روز شنبه به جای پنج شنبه /۴ روز قطع ارتباط با دنیا به نفع اقتصاد کشور نیست
  بندر پوتی گرجستان یکی از سی بندر بزرگ و پیشرفته جهان
  ارمنستان؛ حلقه مفقوده در کریدور بین المللی شمال ـ جنوب
  معرفی بندرربزرگ و جذاب باتومی گرجستان
  چمران: واگن‌های ملی می‌توانند وارد چرخه شوند / فکر نمی‌کنم اتوبوس برقی داخلی تا پایان سال ساخته شود
  اهمیت و ضرورت‌های راه آهن ایران ارمنستان
  ساخت راه آهن ۵۰۰ کیلومتری ارمنستان توسط پیمانکاران ایرانی
  اتصال ایران به گرجستان و ترکیه از طریق خط آهن ایران ارمنستان
  ثمرات راه اندازی و احیای خط آهن جلفا
  پروژه دوخطه ریلی اندیمشک-اهواز تا دهه فجر به بهره برداری می رسد ؟!
  اصول دین ریشه درخت اسلام است. اصول دین را فدای فروع دین نکنید
  تصاویر: مراسم ترحیم همسر «محسن مهرعلیزاده»
  ده کانال مهم کشتیرانی دنیا
  سازوکار همکاری بین‌المللی برای همزیستی با رودخانه بزرگ کشتیرانی دانوب
  فیلم| افتتاح راه‌آهن تبریز-جلفا؛ 100 سال پیش
  راه‌آهن جلفا- تبریز چگونه ساخته شد
  بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  اتاق بازرگانی ایران: اگر استدلال برخی‌ها برای اصرار به تعطیلی پنج‌شنبه به جای شنبه، تعطیل بودن شنبه در دین یهود است که این دین از ادیان یکتاپرست است؛ ما تضادی با یهودیت نداریم و اگر تضادی هست با صهیونیسم است / ما که نمی‌توانیم دنیا را قانع کنیم خود را با تعطیلات ایران وفق دهند
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
  نقشه ریلی ارمنستان/جانمایی خط آهن جلفا به ایروان روی نقشه گوگل ارث
  نقشه راه آهن گرجستان
  حسین علایی: حمله موشکی و پهپادی موجب احیا قدرت بازدارندگی ایران شد/ راهبرد ایران از «سکوت و خویشتنداری» به «واکنش متقابل» تغییر یافته است
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
  آخوندی: زمان دیپلماسی است، نه جنگ
  ذخیره سدهای آب شرب تهران ۲۰ درصد است
  انقلاب اسلامی خاتمه دهنده به حکومت فردی و موروثی در ایران
  پاشینیان: راه‌آهن ایران-ارمنستان تحولی اساسی برای اقتصاد ایروان است
  تصاویر بندر بزرگ پوتی گرجستان
  نمایشی جذاب شهر و بندر پوتی گرجستان از بزرگترین بنادر جهان
  دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت راه‌آهن ایران - ارمنستان
  گرجستان؛ دروازه تجارت جهانی در دریای سیاه/ضرورت اتصال راه آهن ایران به ارمنستان گرجستان
  سرمایه گذاری قزاقستان در بندر پوتی گرجستان برای تقویت عملکرد کریدور میانی
  «منافع ملی» در کجای معادلات سیاست خارجی ایران قرار دارد؟
  اگر ما پنجشنبه را تعطیل کنیم، عملاً ۳ روز با جهان ارتباط داریم / تعطیلی پنجشنبه نوعی تحریم داخلی است / ۹۰ درصد کشور‌های دنیا تعطیلاتشان شنبه و یکشنبه است، دیگر کشور‌ها جمعه و شنبه؛ تنها کشوری که تعطیلات‌اش پنجشنبه است ما هستیم / مزیت تعطیلی جمعه و شنبه این است که با بازار‌های جهانی همگام می‌شویم
  مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران را شناسایی و مجازات کنید
  اکثریت جمعیت کشور اردن فلسطینی هستند
  حمل و نقل عمومی در ژاپن؛ سریع، دقیق و مطمئن
  پلیس: ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگی‌شان گذشته
  فایننشال تایمز: مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند
  ۵ فوتی و ۱۸ مصدوم در اثر واژگونی اتوبوس در گردنه حیران
  آیا می دانید در این کشور همه وسایل حمل و نقل عمومی رایگان است
  تعطیلی پنجشنبه هزینه ساز وبه زیان کشور است اکثر کشورهای مسلمان جهان جمعه و شنبه تعطیل هستند
  باید از هزینه‌تراشی دولت‌ها بکاهیم
  درخواست ۴۰۰ هزار دستگاه اتوبوس برقی در بازارهای جهانی
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار