صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - 00:15   
 
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39048صفحه نخست » مطلب ویژهشنبه، 25 آبان 1392 - 09:32
برقی کردن خط آهن اصفهان مشهد و تاثیران آن
برقی کردن خط آهن اصفهان مشهد و تاثیران آنسیدحسین میرافضلی - ترابر نیوز: پیش گیری از کشته و زخمی شدن هزاران نفر در سال ، کاهش مصرف سوخت ، جلوگیری از آلودگی محیط زیست آسایش ، امنیت و راحتی مسافرین از جمله مزیت های بزرگ راه اندازی خط آهن برقی اصفهان تهران مشهد می باشد . راه اندازی این پروژه درآمدزایی بالایی نیز خواهد داشت و مالیاتی که دولت از شرکتهای حمل و نقل ریلی دریافت می کند و حق دسترسی که راه آهن از شرکتهای حمل ونقل ریلی دریافت خواهد نمود درآمد بالایی برای دولت به دنبال دارد .
  

ترابر نیوز:

طول مسیر ریلی اصفهان مشهد حدود 1400 کیلومتر است و سالانه بیش از 20 میلیون متقاضی سفر به مشهد از طریق این خط آهن پرسرعت خواهند بود ، در حال حاضر بخش عمده ای از این مسافرین از طریق خودروهای شخصی یا اتوبوس به زیارت امام معصوم می روند و هزاران نفر از آنها در مسیر بر اثر تصادف کشته و زخمی می شوند و ده ها هزار نفر نیز با مشکل دیسک کمر و عواقب ناشی از سفر طولانی از طریق خودرو مبتلا می شوند ، در حالی که قطارهای پرسرعت مجهز به امکانات و تخت خواب های استاندارد می باشند و مسافرین در کمال آسایش و آرامش می توانند در این سفر زیارتی و معنوی روح خود را جلا بخشند برای راه اندازی خط آهن برقی اصفهان تهران مشهد نیاز به حدود 34 هزار تن ریل  UIC60 می باشد که از هم اکنون می توانیم پیگیر راه اندازی خط تولید این نوع ریل در ذوب آهن اصفهان باشیم .
برای احداث این خط آهن نیاز به بیش از 5.6 میلیون عدد تراورس می باشد (600000/5  عدد تراورس )
لذا کارگاه های تولید تراورسی می توانند در مسیر راه اندازی و نیاز پروژه را تامین نمایند
کارگاه های تولید بالاست  نیز در مسیر فعال و نیاز پروژه را تامین خواهند نمود
شرکتهای راه سازی می توانند از این فرصت استفاده و ضمن خدمت به کشور ظرفیت های خود را فعال نمایند شرکتهای پل سازی و پیمانکاران آلموتوربند نیز بهره  وافری از این پروژه بزرگ ملی کسب خواهند نمود شرکتهای تولید کننده نیروگاه برق نیز می بایست  نیروگاه های برق مورد نیاز این مسیر طولانی جهت انتقال برق قطارها را تامین نمایند همچنین شرکت های تولید کننده سیم برق و تولید کنندگان ابزار مرتبط با تامین برق پروژه نیز فعال خواهند شد برای راه اندازی ایستگاه های قطار  شرکتهای ساختمان سازی می بایست چندین ایستگاه مجهز در مسیر راه اندازی کنند ایستگاهای مجهز به امکانات رفاهی و فروشگاه و رستوران
این مسیر نیاز به چندصد واگن مسافری دارد که تولید این واگن ها، شرکتهای نیم تعطیل واگن سازی را فعال خواهد نمود و هزاران نفر در این شرکتها مشغول کار خواهند شد و شرکتها نیز به سود دهی مناسب خواهند رسید راه انداری پروژه بزرگ برقی کردن خط آهن اصفهان – تهران – مشهد تحرک وپویایی را برای حوزه های مختلف اقتصادی به دنبال دارد و برکات کم نظیری برای ملت و اقتصاد ملی به دنبال دارد .
پیش گیری از کشته و زخمی شدن هزاران نفر در سال ، کاهش مصرف سوخت ، جلوگیری از آلودگی محیط زیست آسایش ، امنیت و راحتی مسافرین  از جمله مزیت های بزرگ راه اندازی خط آهن برقی اصفهان تهران مشهد می باشد . راه اندازی این پروژه درآمدزایی بالایی نیز خواهد داشت و مالیاتی که دولت از شرکتهای حمل و نقل ریلی دریافت می کند و حق دسترسی که راه آهن از شرکتهای حمل ونقل ریلی دریافت خواهد نمود درآمد بالایی برای دولت به دنبال دارد .
این پروژه در  40 سال قابل بهربرداری است و در مدت 10 سال کل سرمایه گذاری از محل درآمد بازگشت خواهد شد  بعد از آن  دولت ها به مدت 30 سال از سود بالای این پروژه بزرگ ملی درآمد های قابل توجهی کسب خواهند نمود.
 
 

تعداد بازدید: 34705 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 2 نظر (فعال: 2 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
ناشناس
|    | 1392/9/26 - 14:35 |     0     0     |
سایت شما خوبه فقط یه چیز کم داره اونم برنامه اندروید هستش! برای سفارش به سایت زیر مراجعه کنید
www.mehran-arjmand.tk

محمد شفیعی
| |    | 1392/9/16 - 12:44 |     0     0     |
با سلام و عرض خسته نباشیدبه همکار گرامی در رسانه خبری

سایت کُردتودی سایت خبری تحلیلی کردستانات ایران عراق ترکیه و سوریه میباشد. لطفا در قسمت پیوند ها مارا اضافه کنید . ما لینک شمارا در سایت خود قرار داده ایم

www.kurdtoday.ir


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار