صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - 00:09   
 
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32559صفحه نخست » مطلب ویژهپنجشنبه، 23 خرداد 1392 - 14:32
اصلاح طلبان و شورای شهر تهران از دیدگاه مهندس سعید نژاد
اصلاح طلبان و  شورای شهر تهران از دیدگاه مهندس سعید نژاددر نگاه سیاسی این گروه ایران برای همه ایرانیان و متخصصین است.امکان بهره گیری از نظرات کارشناسی همواره بر برخوردهای سیاسی و جناحی و حتی تفکرات و نظرات شخصی ترجیح دارد نمیتوان انتظار داشت که متخصصین از فضای تصمیم گیری با دلایل واهی و تنگ سیاسی کنار گذاشته شوند و بتوان تصمیم صحیح و کارشناسی اتخاذ کرد. بنده فکر می کنم برای احترام به همه شهروندان و استفاده از اندیشه و توانایی های آنان باید به صحنه آمد و به تفکر اصلاح طلبی که اتکا بر نظر و خروجی و احترام به حقوق همه افراد جامعه دارد از همه اندیشه ها و نظرات تخصصی بهره گرفت و شهری آباد و شاد و زیبا و پای بند به حقوق همه آحاد جامعه ایجاد کرد.
  

سئوال: انگیزه و دلایل ورود شما به عرصه انتخابات شورای شهر تهران چیست؟
تجربه اجرایی و اطلاعات فنی اینجانب در حمل و نقل عمومی از جمله حمل و نقل جاده ای و حمل و نقل ریلی که مجموعا بالغ بر 20 سال کار اجرایی در این زمینه در سطح ارشد مدیریتی داشته ام و از طرفی مشکلات کلان شهر تهران در پاسخگویی به نیاز ترافیکی شهروندان عامل اصلی و انگیزه جدی اینجانب برای ورود به عرصه انتخابات شورای شهر تهران بوده است.
بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته در حدود 70 درصد شهروندان تهران مهمترین مشکل شهر را ترافیک و حمل و نقل درون شهری می دانند لذا ضرورت دارد تا کارشناس و مدبرانی که در این زمینه تخصص و اطلاعات دارند با حضور خود در شورا و تاکید بر برنامه ها و پروژه های مناسب برای حل و فصل این مشکل کمک نمایند. شورای شهر نقش حرفه ای و تخصصی غالبی نسبت به وجوه سیاسی آن دارد و لذا در این شوراها باید افرادی از گروه های مختلف اجتماعی و فرهنگی و انجمن های تخصصی حضور داشته باشند.

سئوال: اولویت کاری جنابعالی در صورت انتخاب شدن چیست؟
مهمترین مشکلی که در تهران وجود دارد عدم توجه کافی و موثر در توسعه حمل و نقل همگانی است توسعه معابر عمومی نمی تواند عاملی در کاهش ترافیک باشد زیرا با افزایش سطح معابر و احداث تونلها اتوبانها پلها و پارکینگ ها انگیزه های بیشتری در افزایش تقاضای سفرهای شخصی ایجاد می کنیم مهمترین اولویت اینجانب در صورت حضور در شورا افزایش میزان اعتبارات و بودجه بخش های عمومی حمل و نقل، اجرای طرح های کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت، توسعه حمل و نقل همگانی از جمله تخصیص منابع جهت تکمیل هر چه سریعتر خطوط مترو، خرید و راه اندازی واگن های جدید جهت کاهش هدوی(فاصله عبور دو قطار) در مترو تهران و افزایش سهم و تعداد واگن های مترو در اولویت اول و اتوبوس های سریع السیر در درون شهرها و تخصیص فضای بیشتری از معابرشهر به این ناوگان می باشد.
ضرورت ورود اصلاح طلبان و تفاوت دیدگاه با اصولگرایان را چه می دانید؟
اگر از همان زاویه تخصص و بویژه حمل و نقل به این موضوع می پردازیم باید اذعان کنیم بدلیل برخورد سیاسی و جناحی تنگ نظرانه که از طرف اصولگرایان در شورای های دوم سوم شده است ما با مشکلات زیادی  در شهر مواجه شدیم. در شورای دوم صرفا با یک نگرش سیاسی و بدون هر گونه ارزیابی تخصصی اجرا و گسترش مترو با کاهش و کندی جدی مواجه شد و بجای آن طرح غیر کارشناسی مونوریل جایگزین گردید در اجرای این پروژه هیچگونه ارزیابی کارشناسی صورت نگرفت و دلیل آن هم جمع آوری این پروژه نیمه کاره که هزینه زیادی هم به شهروندان تحمیل کرده بود در شورای سوم است و عدم امکان ادامه پروژه در یک دوره کوتاه مشخص شد. در دیدگاه اصلاح طبی اساسا نگاه های تنگ سیاسی جای خود را به بررسی های فنی و کارشناسی می دهد همانطور که در نگاه سیاسی این گروه ایران برای همه ایرانیان  و متخصصین است.امکان بهره گیری از نظرات کارشناسی همواره بر برخوردهای سیاسی و جناحی و حتی تفکرات و نظرات شخصی ترجیح دارد نمیتوان انتظار داشت که متخصصین از فضای تصمیم گیری با دلایل واهی و تنگ سیاسی کنار گذاشته شوند و بتوان تصمیم صحیح و کارشناسی اتخاذ کرد.
بنده فکر می کنم برای احترام به همه شهروندان و استفاده از اندیشه و توانایی های آنان باید به صحنه آمد و به تفکر اصلاح طلبی که اتکا بر نظر و خروجی و احترام به حقوق همه افراد جامعه دارد از همه اندیشه ها و نظرات تخصصی بهره گرفت و شهری آباد و شاد و زیبا و پای بند به حقوق همه آحاد جامعه ایجاد کرد.
 

تعداد بازدید: 34287 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار