جمعه، 14 اردیبهشت 1403 - 17:12   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19739صفحه نخست » مطلب ویژهشنبه، 10 تیر 1391 - 07:05
نقدی بر ساختار تشکیلاتی انجمن مهندسی دریایی
نقدی بر ساختار تشکیلاتی انجمن مهندسی دریاییشرایط عضویت در شورای مرکزی انجمن اصلاح و افراد بر حسب تخصص ، سوابق و مقالات علمی و تجربه اجرایی و مدیریتی امتیاز دهی و بر اساس جدول امتیاز افراد قادر به عضویت عادی و عضویت درشورای مرکزی باشند و کسی که حد نصاب امتیازات را کسب کند اجازه کاندیدا شدن برای عضویت در شورای مرکزی را داشته باشد؛ دوم اینکه تیم مدیریتی این انجمن همواره در بین چند نفر محدود در چرخش بوده و این روند برای انجمن علمی به هیچ وجه قابل قبول نیست پیشنهاد می شود تعداد اعضای شورای مرکزی به 15 نفر افزایش یابد که 6 نفر آنها با انتخاب هیات موسس و 9 نفر با انتخاب اعضای انجمن برگزیده شوند
  

انجمن  صنایع دریایی یک  تشکل علمی است که همواره شعار حمایت از تولید داخل و صنایع دریایی را سر می دهد . تیم حاکم بر این تشکل از زمان تشکیل  تا کنون تغییر چندانی نداشته و با وجود  عملکرد مثبت و فعالیت های نسبتا خوب این انجمن، چند نقد مهم بر ساختار تشکیلاتی آن وارد است.
از جمله شرایط عضویت در شورای مرکزی این انجمن عبارتند از:
    داشتن 15 سال سابقه اجرایی در حوزه صنایع دریایی
    داشتن مدرک تحصیلی لیسانس در رشته های فنی
ممکن است،  الزامی نمودن به داشتن 15 سال سابقه فعالیت در صنایع دریایی با انگیزه های مختلف از جمله تخصصی،  علمی و فنی تر شدن ترکیب اعضای شورای مرکزی  انجام شده باشد.
سئوال اینجاست؛  آیا کسی که تحصیل کرده رشته فنی از معتبرترین دانشگاه های کشور است و در صنایع مختلف فنی غیر از حوزه دریایی تجربه داشته باشد و به مدت 5 یا 6 سال مدیر عامل بزرگترین شرکت صنایع دریایی کشور بوده، می تواند عضو شورای مرکزی این انجمن شود؟
بر اساس شرایط کنونی این انجمن چنین شخصی نمی تواند عضو شورای مرکزی شود در حالی که اگر کسی از یک دانشگاه سطح پایین در نقطه ای دور افتاده مدرک فنی دریافت کرده و 15 سال به عنوان نیروی دفتری در یکی از شرکت صنایع دریایی سابقه کار داشته باشد می تواند عضو شورای مرکزی شود و این ایراد بزرگ ساختاری انجمن است.
پیشنهاد:
    شرایط عضویت در شورای مرکزی انجمن اصلاح و افراد بر حسب تخصص ، سوابق و مقالات علمی و تجربه اجرایی و مدیریتی امتیاز دهی و بر اساس جدول امتیاز افراد قادر به عضویت  عادی و عضویت درشورای مرکزی باشند و کسی که حد نصاب امتیازات را کسب کند اجازه کاندیدا شدن برای عضویت در شورای مرکزی را داشته باشد

    دوم اینکه تیم مدیریتی  این انجمن همواره در بین چند نفر محدود در چرخش بوده و این روند برای انجمن علمی به هیچ وجه قابل قبول نیست پیشنهاد می شود تعداد اعضای شورای مرکزی به 15 نفر افزایش یابد که 6 نفر آنها با انتخاب هیات موسس و 9 نفر با انتخاب اعضای انجمن برگزیده شوند به این ترتیب نگرانی خارج شدن انجمن از مسیر اصلی تا حدود زیادی از بین می رود و مجال برای حضور افراد با انگیزه وعلاقمند فراهم می شود.
اجرای پیشنهاد های فوق به نفع انجمن و موجب خارج شدن انجمن از وضعیت کم تحرکی و کم اثر بودن و تبدیل شدن آن به یک تششکل پویا و اثر گزار خواهد گردید.

پایگاه خبری تحلیلی ترابر نیوز

تعداد بازدید: 2504 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
مسعود بریمانی
| |    | 1391/4/10 - 13:38 |     0     0     |
با سلام
نقد ، مقاله یا بیانیه یا هر اسمی که برای آن انتخاب میکنید از واقعیت های امروز ماست ( سئوال اینجاست؛ آیا کسی که تحصیل کرده رشته فنی از معتبرترین دانشگاه های کشور است و در صنایع مختلف فنی غیر از حوزه دریایی تجربه داشته باشد و به مدت 5 یا 6 سال مدیر عامل بزرگترین شرکت صنایع دریایی کشور بوده، می تواند عضو شورای مرکزی این انجمن شود؟
بر اساس شرایط کنونی این انجمن چنین شخصی نمی تواند عضو شورای مرکزی شود در حالی که اگر کسی از یک دانشگاه سطح پایین در نقطه ای دور افتاده مدرک فنی دریافت کرده و 15 سال به عنوان نیروی دفتری در یکی از شرکت صنایع دریایی سابقه کار داشته باشد می تواند عضو شورای مرکزی شود و این ایراد بزرگ ساختاری انجمن است. )
اگر غیر از این میبود میبایست شک کرد !
به هر حال ................
بنده نیز از تغییر و نوآوی خوشنود بوده و خواستار آن میباشم . چون همواره تغییر عامل رشد بیز میباشد





























































































نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار