دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - 22:01   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 105239صفحه نخست » اخبار رسانه هادوشنبه، 27 فروردین 1403 - 06:56
المانیتور: بعید است نتانیاهو از درخواست بایدن سرپیچی کند و به ایران حمله کند/سی‌ان‌ان: جلسه کابینه جنگ اسرائیل بدون تصمیم گیری در مورد نحوه واکنش به حمله ایران پایان یافت/مقام آمریکایی: اسرائیل به دنبال تشدید تنش با ایران نیست/مقام ارشد آمریکایی: با ایران و اسرائیل تماس مستمر داریم؛ شب گذشته به تل‌آویو تاکید کردیم که لازم است به حمله تهران پاسخی ندهد و منتظر بمانیم
  
ترابر نیوز:
روزنامه اسرائیلی یدیعوت احارونت در این باره نوشت:  هزینه نظامی دفاع در برابر حملات ایران برای یک شب بیش از ۱ میلیارد دلار (۴-۵ میلیارد شکل) بود.   ایران کمتر از ۱۰ درصد آن را برای حمله به اسرائیل هزینه کرد. همچنین این روزنامه  از قول منابع خود اعلام کرد: انتظار نمی‌رود پاسخ اسرائیل شامل اقدام نظامی در خاک ایران باشد.
 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

المانیتور: بعید است نتانیاهو از درخواست بایدن سرپیچی کند و به ایران حمله کند/سی‌ان‌ان: جلسه کابینه جنگ اسرائیل بدون تصمیم گیری در مورد نحوه واکنش به حمله ایران پایان یافت/مقام آمریکایی: اسرائیل به دنبال تشدید تنش با ایران نیست/مقام ارشد آمریکایی: با ایران و اسرائیل تماس مستمر داریم؛ شب گذشته به تل‌آویو تاکید کردیم که لازم است به حمله تهران پاسخی ندهد و منتظر بمانیم

پس از حمله شب گذشته ایران به اسرائیل رسانه های اسرائیلی هزینه نظامی دفاع در برابر حملات ایران را بیش از ۱ میلیارد دلار (۴-۵ میلیارد شکل) برآورد کردند.
 
به گزارش «انتخاب»؛ روزنامه اسرائیلی یدیعوت احارونت در این باره نوشت:  هزینه نظامی دفاع در برابر حملات ایران برای یک شب بیش از ۱ میلیارد دلار (۴-۵ میلیارد شکل) بود.  ایران کمتر از ۱۰ درصد آن را برای حمله به اسرائیل هزینه کرد.
 
همچنین این روزنامه  از قول منابع خود اعلام کرد: انتظار نمی رود پاسخ اسرائیل شامل اقدام نظامی در خاک ایران باشد.
 
این منبع افشا کرد که آمریکا بر اسرائیل برای جلوگیری از کشیده شدن منطقه به یک جنگ منطقه ای فشار می آورد.
 
رئیس سابق موساد: حمله ایران ممکن است منجر به تغییر استراتژیک در جنگ و حتی پایان آن شود
 
از سوی دیگر بلومبرگ از قول رئیس سابق موساد معتقد است که حمله ایران ممکن است منجر به تغییر استراتژیک در جنگ و حتی پایان آن شود.
 
سخنگوی کاخ سفید:  ما معتقد نیستیم که موضوع دیشب به یک جنگ منطقه ای گسترش یابد
 
جان کربی، سخنگوی کاخ سفید نیز گفت: ما معتقد نیستیم که موضوع دیشب به یک جنگ منطقه ای گسترش یابد و مشارکت ما در مقابله با حمله دیروز برای جلوگیری از جنگ منطقه ای بود.
 
رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان امریکا: واشنگتن نباید در اقدام نظامی علیه ایران مشارکت کند
 
از سوی دیگر مایک ترنر، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان امریکا اعلام کرد: واشنگتن نباید در اقدام نظامی علیه ایران مشارکت کند.
 
 فعالیت ها و تجمعات آموزشی در اسرائیل تا فردا همچنان تعطیل است
 
در رخدادی دیگر سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل گفت که اطلاعیه های جبهه داخلی ارتش تغییر نکرده و فعالیت ها و تجمعات آموزشی تا فردا همچنان تعطیل است.
 
سفیر اسرائیل: روسیه حمله ایران را محکوم کند / مسکو: تل آویو حملات اوکراین به خاک ما را محکوم نکرد
 
در مسکو نیز ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در پاسخ به درخواست سفیر اسرائیل در مسکو برای محکوم کردن حمله ایران، خاطرنشان کرد که اسرائیل حملات کیف به خاک روسیه را محکوم نکرد.
 
گیدئون سعار، معاون سابق نخست وزیر اسرائیل و عضو کنست: لازم است صبر استراتژیک اتخاذ کنیم
 
این سیاستمدار اسرائیلی نوشت: پدافند هوایی شب گذشته به اسرائیل فضایی برای مانور و انعطاف استراتژیک داده است. لازم است صبر استراتژیک اتخاذ کنیم. اسرائیل مجبور نیست در واکنش عجله کند و ترتیب اولویت هایی را که برای خود تعیین کرده است برهم بزند. اکنون باید تمرکز به سمت جنگ غزه و شکست حماس و آزادی گروگان ها بازگردانده شود. این کار درست و هوشمندانه ای است. وقت رسیدگی به ایران نیز به موقع خود فرا خواهد رسید.
 
مقام ارشد آمریکایی: از طریق کانال ارتباطی سوئیس با  ایرانی ها و اسرائیلی ها تماس مستمر داریم
 
یک مقام ارشد آمریکایی گفت: مقامات ایالات متحده از طریق کانال ارتباطی سوئیس با  ایرانی ها و اسرائیلی ها تماس مستمر دارند.
 
وی افزود: شب گذشته به اسرائیل تاکید کردیم که لازم است به حمله ایران پاسخی ندهد و منتظر بمانیم تا ارزیابی خسارت انجام شود.
 
العربیه نوشت: یک مقام ارشد آمریکایی گفت اسرائیل به دنبال تشدید تنش با ایران نیست.
 
خبرنگار اکسیوس: بایدن در تماس تلفنی به نتانیاهو گفته باید به دقت در مورد ریسک تشدید تنش ناشی از واکنش اسرائیل به حمله ایران، فکر کند
 
باراک راوید، خبرنگار اکسیوس نوشت: یک مقام ارشد آمریکایی در جلسه مطبوعاتی گفت بایدن در تماس تلفنی به نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفته است که باید به دقت و از جنبه استراتژیک در مورد ریسک تشدید تنش ناشی از واکنش اسرائیل به حمله ایران، فکر کند.
 
سی ان ان: جلسه کابینه جنگ بدون تصمیم گیری در مورد نحوه واکنش به حمله ایران پایان یافت
 
یک مقام اسرائیلی به «سی‌ان‌ان» گفت: جلسه شورای جنگ بدون تصمیم‌گیری در مورد نحوه واکنش به حمله ایران پایان یافت. دولت مصمم است به ایران پاسخ دهد، اما هنوز درباره زمان و محدوده آن تصمیمی نگرفته است.
 
خبرنگار مشهور اسرائیلی: به عقیده من نباید در ۳ هفته آینده انتظار واکنش اسرائیل به حمله ایران را داشت، البته اگر اصلا واکنشی در کار باشد
 
یوسی ملمن خبرنگار مشهور اسرائیلی می گوید: هفته بعد «عید پِسَح» است که یک هفته تعطیلی در پی دارد.  این به این معنی است که در دو هفته آینده که منتهی به روز استقلال اسرائیل می‌شود، شاهد حمله اسرائیل به ایران نخواهیم بود. به عقیده من نباید در ۳ هفته آینده انتظار واکنش اسرائیل به حمله ایران را داشت، البته اگر اصلا واکنشی در کار باشد.
 
المانیتور:«بعید است نتانیاهو از درخواست بایدن سرپیچی کند و به ایران حمله کند»
 
المانیتور نوشت: منابع بلندپایه اسرائیلی می گویند «بعید است نتانیاهو از درخواست بایدن سرپیچی کند و به ایران حمله کند».  آنها معتقدند اسرائیل باید بر ایجاد اتحادهای پلندپروازانه در خاورمیانه تمرکز کند. 
 
تغییر رویکرد اسرائل درباره واکنش به حمله ایران را می توان در اظهارت بنی گاتس، عضو کابینه جنگ اسرائیل مشاهده کرد که گفت: «دیروز جهان آشکارا در کنار اسرائیل در مقابل خطر ایستاده بود. این یک دستاورد استراتژیک است که باید از آن برای حفظ امنیت اسرائیل استفاده کنیم.»
تعداد بازدید: 125 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار