سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403 - 01:16   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 105141صفحه نخست » اقتصاد حمل و نقلچهارشنبه، 22 فروردین 1403 - 17:44
حرکت اولین اتوبوس هیدروژن سبز جهان در هند
  
ترابر نیوز:

اولین اتوبوس هیدروژن سبز جهان در خیابان‌های هندوستان به حرکت در آمد.

به گزارش پایروس به نقل از تجارت‌نیوز، وزیر نفت‌وگاز طبیعی کشور هندوستان خبر داد که اولین اتوبوس پیل سوختی هیدروژن سبز این کشور شروع به کار کرده است. این اولین اتوبوس هیدروژن سبز جهان است که در خیابان‌های کشور هند به حرکت در می‌آید.

وزارت نفت و گاز طبیعی در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که ۱۵ اتوبوس دیگر از این نوع در ایالت‌های دهلی، هاریانا و اوتار پرادش پس از اتمام آزمایش‌های عملیاتی مستقر خواهند شد.

هاردیپ سینگ پوری می‌گوید: «اتوبوس‌های پیل سوختی هیدروژن سبز دوستانه‌ترین روش حمل‌ونقل با محیط‌زیست در مقایسه با اتوبوس‌های معمولی هستند. با سه برابر چگالی انرژی و عدم انتشار گازهای گلخانه‌ای مضر، هیدروژن به عنوان یک انتخاب تمیزتر و کارآمدتر برای برآوردن نیازهای انرژی می‌درخشد.»

به نقل از economictimes، پوری می‌گوید: «هیدروژن به عنوان سوختی برای آینده در نظر گرفته می‌شود که پتانسیل زیادی برای کمک به هند در دستیابی به اهداف کربن‌زدایی دارد و انتظار می‌رود تقاضای جهانی برای هیدروژن تا سال ۲۰۵۰ بین ۴ تا ۷ برابر افزایش یابد و به ۵۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تن برسد. پیش‌بینی می‌شود تقاضای داخلی با افزایش چهار برابری از ۶ میلیون تن فعلی به ۲۵ تا ۲۸ تن تا سال ۲۰۵۰ برسد.»

اتوبوس‌های پیل سوختی هیدروژنی سبز، هیدروژن و اکسیژن را به آب تبدیل می کنند و انرژی الکتریکی را به شکل الکترون آزاد می‌کنند.

در بیانیه مطبوعاتی آمده است: آنها پتانسیل ایفای نقش کلیدی در مسیرهای اقتصادی کم کربن و متکی به خود را دارند. هیدروژن سبز می‌تواند استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر را در مناطق، فصول و بخش‌ها، تغذیه جریان‌های استفاده چندگانه، چه به عنوان سوخت یا یک خوراک صنعتی، ممکن سازد.

به گزارش zawya، شرکت نفت دولتی هند، ایندین اویل، یک مرکز تحقیق و توسعه پیشرفته در فریدآباد نزدیک دهلی دارد تا سوخت‌گیری هیدروژن سبز تولید شده از الکترولیز با استفاده از صفحات خورشیدی را بررسی کند.

پوری پیش‌بینی کرد که سوخت‌های نوظهور مانند هیدروژن و سوخت‌های زیستی ۲۵ درصد از رشد افزایشی تقاضای جهانی انرژی را در دو دهه آینده تشکیل می‌دهند.

پوری در ادامه بیان کرد: هند با داشتن یکی از بزرگترین شبکه‌های برق سنکرون در جهان امیدوار است که در تولید و صادرات هیدروژن قهرمان جهانی شود و قرار است به عنوان هاب هیدروژن سبز ظاهر شود.

براساس گزارش وب‌سایت وزارت حمل‌ونقل هند، دولت هند برنامه‌هایی برای توسعه زیرساخت های هیدروژن سبز در این کشور دارد. این برنامه‌ها شامل ساخت ایستگاه‌های سوخت هیدروژن و توسعه فناوری‌های هیدروژن است. دولت هند امیدوار است که تا سال ۲۰۳۰، ۱۰ درصد از حمل‌ونقل عمومی این کشور را با اتوبوس‌های هیدروژنی تأمین کند.

برنامه دولت هند برای اتوبوس‌های هیدروژن سبز

ساخت ایستگاه‌های سوخت هیدروژن سبز

دولت هند برنامه هایی برای ساخت ۱۰۰ ایستگاه سوخت هیدروژن سبز در سراسر کشور تا سال ۲۰۲۵ دارد. این ایستگاه‌ها برای تأمین سوخت اتوبوس‌های هیدروژنی ضروری هستند.

توسعه فناوری‌های هیدروژن سبز

دولت هند همچنین سرمایه‌گذاری در توسعه فناوری‌های هیدروژن سبز را افزایش می‌دهد. این فناوری‌ها شامل سلول‌های سوختی، سیستم های ذخیره‌سازی هیدروژن و فناوری‌های تولید هیدروژن سبز است.

ترویج استفاده از اتوبوس‌های هیدروژن سبز

دولت هند همچنین برنامه‌هایی برای ترویج استفاده از اتوبوس‌های هیدروژن سبز دارد. این برنامه‌ها شامل ارائه کمک مالی به شرکت‌های حمل‌ونقل عمومی برای خرید اتوبوس‌های هیدروژنی است.

دولت هند معتقد است که اتوبوس‌های هیدروژنی یک راه حل مهم برای کاهش آلودگی هوا و ترویج حمل‌ونقل پایدار در این کشور هستند. اتوبوس‌های هیدروژن سبز هیچ آلاینده‌ای تولید نمی‌کنند و می‌توانند مسافت طولانی را با یک بار شارژ طی کنند.

مزایای استفاده از اتوبوس‌های هیدروژن سبز

کاهش آلودگی هوا

اتوبوس‌های هیدروژنی هیچ آلاینده‌ای تولید نمی‌کنند و می‌توانند به کاهش آلودگی هوا در شهرها کمک کنند.

حمل‌ونقل پایدار

اتوبوس‌های هیدروژنی می‌توانند مسافت طولانی را با یک بار شارژ طی کنند و می‌توانند یک جایگزین پایدار برای وسایل نقلیه سنتی باشند.

تولید شغل

توسعه زیرساخت‌های هیدروژن سبز می‌تواند منجر به ایجاد شغل در بخش حمل‌ونقل و انرژی شود.

دولت هند امیدوار است که با اجرای این برنامه‌ها، بتواند به اهداف خود در زمینه کاهش آلودگی هوا و ترویج حمل و نقل پایدار دست یابد.

تعداد بازدید: 200 ،    
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار