چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403 - 02:14   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 98869صفحه نخست » خودروهای برقیشنبه، 6 اسفند 1401 - 07:42
ولوو تا سال ۲۰۲۵ خودرو برقی ارزان قیمت تولید می‌کند
  
ترابر نیوز:
ولوو تا سال ۲۰۲۵ خودرو برقی ارزان قیمت تولید می‌کند

ولوو برنامه خود را برای دستیابی به تولید  ۱۰۰ درصد خودرو برقی ارزان قیمت تا سال ۲۰۳۰ اعلام کرد.

به گزارش تکناک، برای دستیابی به این هدف، ولوو 33 درصد از سهام Aurobay را واگذار خواهد کرد.

این یک سرمایه گذاری مشترک با هلدینگ جیلی است. با این کار  ولوو به طور کامل از مشارکت در توسعه و ساخت موتورهای احتراق داخلی کناره گیری می کند.

این حرکت ولوو را به عنوان اولین خودروسازی نشان می دهد که به طور کامل از توسعه و ساخت موتورهای احتراق داخلی کناره گیری می کند.

ولوو تا سال ۲۰۲۵ خودرو برقی ارزان قیمت تولید می‌کند

ولوو ادعا می کند که تا سال ۲۰۲۵، ۵۰ درصد از فروش جهانی آن خودروهای الکتریکی خالص خواهد بود. ۵۰ درصد دیگر خودروهای هیبریدی خواهند بود. همچنین تا سال ۲۰۳۰، این برند به طور کامل به تولید خودروهای برقی خالص روی خواهد آورد

در حال حاضر خودروهای برقی بسیار گران هستند. همه گیر شدن و کمبود تراشه از دلایل گرانی است. همچنین قیمت بالای باتری های لیتیومی و قیمت بالای بنزین باعث افزایش تقاضا برای خودروهای برقی می شود. این تقاضای بالا کاهش قیمت را برای خودروهای برقی دشوار می کند..

قیمت خودروهای برقی همچنان در حال افزایش است

قیمت برخی از مواد باتری لیتیومی در حال افزایش است. کربنات لیتیوم مصرفی در باتری خودرو های برقی ۲۵۰۰ یوان (۳۵۲ دلار) در هر تن افزایش یافت.

قیمت متوسط آن ۵۹۰ هزار یوان (۸۳هزار دلار) در هر تن است. همچنین، کربنات لیتیوم صنعتی ۲۵۰۰ یوان (۳۵۲ دلار) در هر تن افزایش یافت. قیمت متوسط آن ۵۷۷۵۰۰ یوان (۸۱۲۵۰ دلار) است. این مواد همچنان به رکوردهای جدید می رسند.

ولوو تا سال ۲۰۲۵ خودرو برقی ارزان قیمت تولید می‌کند

در همین راستا، جیم روآن، مدیرعامل ولوو، برخی از برنامه های این شرکت را فاش می کند. او مدعی است که تا سال ۲۰۲۵، خودروهای برقی این کشور به اندازه خودروهای بنزینی ارزان خواهند بود.

او معتقد است که فناوری کافی برای کاهش هزینه باتری وجود خواهد داشت. روآن ادعا می کند که فناوری های جدید برد را افزایش خواهند داد. آنها همچنین در تلاش برای رسیدن به برد طولانی تر با باتری های کوچکتر هستد که در عین حال هزینه کمتری را به همراه دارند. روآن همچنین خاطرنشان می کند که خودروسازان نباید به یارانه های دولتی متکی باشند. آنها باید راهی برای تولید خودروهای الکتریکی که مردم می خواهند و می توانند بخرند بیابند. ولوو یک EX90 جدید EX90 سه ردیفه و هفت سرنشین برقی سایز متوسط دارد. این خودرو جایگزین XC90 فعلی خواهد بود.

تعداد بازدید: 253 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار