دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - 23:44   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 97523صفحه نخست » اقتصاد حمل و نقلدوشنبه، 4 مهر 1401 - 08:15
پیشرفت ۸۶ درصدی باند غربی قطعه دو آزادراه تهران - شمال
  
ترابر نیوز:

باند غربی منطقه دو آزادراه تهران - شمال با ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل شدن است و با تامین به موقع منابع اعتباری تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ آماده بهره برداری می شود.

 

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور گفت: باند غربی منطقه دو آزادراه تهران - شمال با ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل شدن است و با تامین به موقع منابع اعتباری تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ آماده بهره برداری می شود.

به گزارش تین نیوز، خیرالـله خادمی، درباره عملیات اجرایی در قطعه دو آزادراه تهران-شمال توضیح داد: منطقه دو آزادراه تهران-شمال یک ابرپروژه ملی در حوزه آزادراهی کشور است که در ۲۲ کیلومتر مسیر، حدود ۲.۵ میلیون متر مکعب عملیات خاکی صورت گرفته و با در نظر گرفتن توپوگرافی ویژه و سخت کوهستانی منطقه بسیار عظیم است. بیش از ۷۰ درصد مسیر از تونل تشکیل شده که طول تونل های مسیر ۳۷.۲ کیلومتر است و در ۵۹ رشته تونل در باند رفت و برگشت اجرا می شود.

 

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین راهکارها در تکمیل پروژه های مهم و اولویت دار کشور با توجه به کمبود منابع اعتباری، اولویت بندی بخش های اجرایی طرح ها است، افزود: با همین رویکرد در حال حاضر باند غربی منطقه دو آزادراه تهران- شمال با ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل شدن است و با تامین به موقع منابع اعتباری و تعهدات طرفین مشارکت تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ آماده بهره برداری شده و به تونل شرقی البرز که در حال حاضر زیر عبور قرار دارد متصل می شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور ادامه داد: عملیات اجرایی باند شرقی نیز با ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و تا پایان سال مالی ۱۴۰۲ آماده بهره برداری می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره منابع مالی قطعه دوم آزادراه تهران -شمال، اظهار کرد: به منظور اتمام عملیات اجرایی منطقه دو آزادراه تهران- شمال ۶۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که مقرر شده بخشی از این اعتبار از محل تهاتر اراضی مازاد دولت یا سایر ظرفیت های مشخص شده در قانون و بودجه بهره گرفته شود.

تعداد بازدید: 498 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار