پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - 00:00   
 
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 97057صفحه نخست » اقتصاد- انرژِیچهارشنبه، 26 مرداد 1401 - 09:26
تنها راه حل علمی و اصولی برای رفع مشکل ترافیک و آلودگی هوای تهران
  
ترابر نیوز:
عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران عنوان کرد

عضو هیات رئیسه شورای شهرتهران گفت: مساله ترافیک و آلودگی هوا و تنها راه حل علمی و اصولی رفع آن را افزایش سهم حمل و نقل عمومی در شهر تهران و پرداخت سهم و نقش دولت در تامین منابع برای ساخت و تجهیز مترو عنوان کرد.
 

به گزارش مجله خبری نگار،جعفر شربیانی در تذکر خود در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران گفت: اگر پدیده اینورژن (وارونگی دما) در شش ماهه دوم سال را از معادله کنار بگذاریم، آنگاه می‌توان بین ترافیک و تراکم بالا (انسانی، خودرو و...) با آلودگی هوا رابطه مستقیم پیدا کرد.

وی ادامه داد: آمار روز‌های پاک در سنوات گذشته نشان می‌دهد که طرح‌هایی، چون شناور ساختن ساعات آغاز به کار دستگاه‌ها و ادارات دولتی و خصوصی، ایجاد محدوده طرح ترافیک، طرح زوج و فرد و تعطیلی عمومی عملاً نتوانسته مسئله ترافیک و آلودگی تهران را حل کند.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: با توجه به بیانات اخیر مقام معظم رهبری و تکیه بر روش‌های علمی و اصولی، این ابرچالش کشنده در تهران یک راه حل بیشتر ندارد و آن هم عبارت است از افزایش سهم حمل و نقل عمومی در شهر تهران.

وی یا آورشد: این مهم نیز از مسیر تکمیل و کارکرد مترو در ظرفیت نهایی آن می‌باشد و میسر نخواهدشد مگر دولت سهم و نقش خود در تامین منابع برای ساخت و تجهیز مترو را بپردازد.

وی افزود: اگر این مسئله به سبک سابق تنها بر روی دوش مدیریت شهری باشد، دهه بعد همچنان وضعیت تهران به همین منوال خواهد بود.

 
تعداد بازدید: 456 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار