سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403 - 17:56   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 96536صفحه نخست » اخبار رسانه هاجمعه، 3 تیر 1401 - 14:49
هواپیما سازی، قاشق سازی نیست!
  
ترابر نیوز:

صنایع هواپیماسازی مستقر در استان اصفهان تاکنون از حد مونتاژ کامل هواپیمای ایران 140 (بخوانید آنتونف 140 اوکراینی) زیر نظر کارشناسان این کشور فراتر نرفته است.

 

تین نیوز کامران نرجه* :

مرحوم علی اکبر دهخدا در کتاب امثال و حِکم به ضرب المثلی اشاره می کند که شرح حال امروز ماست.

می نویسد:« قاشق سازی، کاری نداره... میزنی توی سرش، تخت میشه..... دمش رو میکشی، دراز میشه»

 
 

اکنون نیز یکی از دوستان ما در هیئت دولت دستور داده تا سفر بعدی به اصفهان، هشت فروند هواپیمای مسافربری 72 نفره ساخته شود!!

این برداشت ساده لوحانه از صنایع هواپیماسازی آن هم در کشوری که کل صنایع آن تحت تحریم بین المللی قرار دارد، همان نگرشی است که دهخدا در امثال و حکم مورد نکوهش و تمسخر قرار داده است.

یعنی افرادی در این کشور، تصور می کنند هواپیماسازی، عین قاشق سازی است. میزنی توی سرش تخت می شود، دمش را می کشی دراز می شود. بنابراین تا زمان سفر بعدی به اصفهان ، می شود هشت فروند هواپیمای مسافربری 72 نفره ساخت!

صنایع هواپیماسازی مستقر در استان اصفهان تاکنون از حد مونتاژ کامل هواپیمای ایران 140 (بخوانید آنتونف 140 اوکراینی) زیر نظر کارشناسان این کشور فراتر نرفته و اکنون حتی اگر تصمیم به مونتاژ هواپیمای جدیدی داشته باشد، دیگر نه از اوکراین خبری هست و نه از کارشناسان شرکت آنتونف!

شوربختانه با همین ساده انگاری قاشق سازی، 52 سال است که در صنعت خودرو از مرحله مونتاژ ساده ترین پلت فرم های موزه ای کشورهای دیگر فراتر نرفته ایم و اکنون می خواهیم تا سغر بعدی به اصفهان، هشت فروند هواپیمای مسافربری بسازیم!

* روزنامه نگار

تعداد بازدید: 651 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار