جمعه، 14 اردیبهشت 1403 - 18:31   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 96510صفحه نخست » اقتصاد- انرژِییکشنبه، 29 خرداد 1401 - 10:48
کانادا روی استراتژی معدنی زنجیره تامین باتری خودروهای برقی ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری می‌کند
  
ترابر نیوز:

کانادا حداقل ۲ میلیارد دلار برای استراتژی تسریع تولید و فرآوری مواد معدنی حیاتی مورد نیاز در باتری خودروهای برقی EV سرمایه گذاری خواهد کرد.کانادا روی استراتژی معدنی زنجیره تامین باتری خودروهای برقی ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری می‌کند کانادا روی استراتژی معدنی زنجیره تامین باتری خودروهای برقی ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری می‌کند

 

 

کانادا روی استراتژی معدنی زنجیره تامین باتری خودروهای برقی ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری می‌کند

به گفته دو منبع ارشد دولتی کانادا حداقل ۲ میلیارد دلار برای استراتژی تسریع تولید و فرآوری مواد معدنی حیاتی مورد نیاز در زنجیره تامین باتری خودروهای برقی EV سرمایه گذاری خواهد کرد.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، قرار است دولت نخست وزیر جاستین ترودو، روز پنجشنبه لایحه بودجه امسال را منتشر کند که در آن در راستای افزایش استخراج فرآوری مواد معدنی حیاتی از جمله نیکل، لیتیوم، کبالت و منیزیم سرمایه گذاری قابل توجهی پیش‌بینی شده است.

 

این سرمایه گذاری می‌تواند بیش از یک سال ادامه داشته باشد اما منابع آگاه از اظهار نظر در مورد چارچوب زمانی خودداری می‌کنند.

کانادا ماه گذشته از حمایت مالی برای ساخت دو تاسیسات که مواد باتری برای وسایل نقلیه الکتریکی را بسازد. و یک کارخانه گیگا باطری خبر داد اما هنوز هیچ توافقی برای استخراج یا پالایش مواد معدنی صورت نگرفته است.

جاناتان ویلکینسون، وزیر منابع طبیعی گفت که پروژه های خاصی وجود دارد که ما در حال بررسی و کار روی آن‌ها هستیم.

او افزود:

تمام پروژه‌های بالقوه چه در حال استخراج یا فرآوری باشند. باید به طور قابل توجهی تسریع شوند، و این همان چیزی است که استراتژی مهم معدنی در مورد آن خواهد بود.

کریستیا فریلند، وزارت دارایی کانادا در مجلس عوام از بیان اینکه آیا سرمایه گذاری در بودجه‌ای که توسط وزیر دارایی ارائه خواهد شد یا خیر، خودداری کرد.

آدرین واپشاس، دبیر مطبوعاتی فریلند نیز گفت:

کانادا دارای ذخایر معدنی با ارزش فراوانی است و با سرمایه گذاری مناسب، این بخش می‌تواند هزاران شغل خوب جدید ایجاد کند. اقتصاد ما را رشد دهد و کانادا را به بخشی حیاتی از صنعت رو به رشد جهانی مواد معدنی حیاتی تبدیل کند.

به گفته منابع آگاه تسریع و افزایش تولید مواد خام مورد استفاده در باتری‌ خودروهای برقی در حال حاضر بین دولت کانادا و شرکت‌ها گفتگوهایی صورت گرفته است.

یکی از این منابع گفت:

کانادا که معاون زیادی را در خود جای داده است، صندوقی چند میلیارد دلاری برای سرمایه‌گذاری در فناوری‌های سبز دارد. و تلاش می‌کند شرکت‌های درگیر در تمام سطوح زنجیره تامین باتری خودروهای برقی را جذب کند تا از آینده قلب تولید خود محافظت کند.

 

انتاریو از نظر جغرافیایی به خودروسازان مستقر در ایالات متحده در میشیگان و اوهایو نزدیک است. و شرکت جنرال موتورز، فورد موتور و Stellantis NV همگی برنامه‌های خود را برای تولید خودروهای الکتریکی در کارخانه‌های استان کانادا اعلام کرده‌اند.

منبع: سی‌تی‌وی

تعداد بازدید: 724 ،    
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار