پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403 - 04:19   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 95567صفحه نخست » اخبار رسانه هاجمعه، 27 اسفند 1400 - 13:43
ایران ظرفیت صادرات واگن ریلی به کشورهای دیگر را دارد
  
ترابر نیوز:

تهران- ایران پرس: رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران از ظرفیت بالایی در تولید واگن  برخوردار است و می‌تواند صادرات به کشورهای دیگر را نیز در دستور کار داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به ایران پرس در زمینه صادرات تجهیزات ریلی به کشورهای دیگر تاکید کرد: ظرفیت ایران برای ساخت واگن های داخلی بسیار بالاست و ظرفیت صادرات به کشورهای دیگر را دارد.

قاسمی با اشاره به ساخت ۱۵ هزار کیلومتر راه آهن در  داخل تصریح کرد: ایران هنوز به ساخت لوکوموتیو و ریل در داخل نیازمند است ولی نیاز به واردات ندارد.

میعاد صالحی، مدیر کل راه آهن نیز در پاسخ به ایران پرس گفت: ایران آمادگی اتصال و حمل و نقل ریلی و ترانزیت با کشورهای دیگر را دارد.

وی با اشاره به برخی موانع برای ایجاد ارتباط ریلی با همسایگان گفت: در حال بررسی و رفع موانع سیاسی و دیگر مشکلات برای ایجاد ارتباط ریلی با همسایگان هستیم.

میعاد صالحی تصریح کرد: مراودات با ترکمنستان در یک ماه گذشته نزدیک به دو برابر شده و الویت دولت سیزدهم ارتباط با کشورهای دیگر است و ما نیز اتصال ریلی با همسایگان را در الویت قرار داده ایم.

تعداد بازدید: 367 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار