شنبه، 15 اردیبهشت 1403 - 01:44   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 95178صفحه نخست » ریلی 2دوشنبه، 6 دی 1400 - 14:20
راه‌آهن ایران به چین متصل می‌شود؟
راه‌آهن ایران به چین متصل می‌شود؟
  
ترابر نیوز:

عبدالعلی صاحب محمدی پس از امضای تفاهم نامه با طرف ازبکستانی از تاکید دو طرف بر تسریع در ساخت خط ریلی چابهار ـ خواف ـ مزارشریف – ازبکستان خبر داد. وی گفت: همچنین طرف ازبک نیز متعهد شد نسبت به ساخت خط آهن از کشورش به سمت چین اقدام کند و در صورت عملی شدن این طرح ایران، افغانستان، ازبکستان و چین از طریق خط آهن به یکدیگر متصل خواهند شد.

 راه‌آهن ایران به چین متصل می‌شود؟

مذاکرات ریلی هیات ایرانی و ازبکستانی که برای رسیدن به توافق بر سر میزان تعرفه‌ها به طول انجامیده بود، بعد از ظهر امروز (یکشنبه) پایان یافت و توافق‌نامه به امضای مقامات دو کشور رسید.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با مثبت ارزیابی کردن نتایج مذاکرات با طرف ازبکستانی از افزایش همکاری‌های دو کشور در زمینه حمل و نقل ریلی خبر داد.

 

عبدالعلی صاحب محمدی پس از امضای تفاهم نامه با طرف ازبکستانی از تاکید دو طرف بر تسریع در ساخت خط ریلی چابهار ـ خواف ـ مزارشریف – ازبکستان خبر داد.

 

وی گفت: همچنین طرف ازبک نیز متعهد شد نسبت به ساخت خط آهن از کشورش به سمت چین اقدام کند و در صورت عملی شدن این طرح ایران، افغانستان، ازبکستان و چین از طریق خط آهن به یکدیگر متصل خواهند شد.

 

مدیرعامل راه آهن با تشریح محورهای دیگر این توافق‌نامه اظهار کرد: طرف ازبکستانی بسیار متمایل بود از تجارب ایران در زمینه برقی کردن خطوط و ساخت لوکوموتیو استفاده کند که با توافقات صورت گرفته قرار شد نمایندگان ازبکستان از بعضی از کارخانه‌های لوکوموتیوسازی ایران دیدن کنند.

تعداد بازدید: 1008 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار