جمعه، 14 اردیبهشت 1403 - 18:50   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 94856صفحه نخست » اخبار رسانه هادوشنبه، 15 آذر 1400 - 06:53
اتوبوس آتروس ایران خودرو دیزل چه ویژگی هایی دارد؟ + مشخصات فنی
  
ترابر نیوز:
 
 

اتوبوس آتروس محصول شرکت ایران خودرو دیزل است. با توجه به ویژگی های آتروس، امکان استفاده از آن در ناوگان حمل و نقل درون شهری وجود دارد.

بیت ران – مهدی درفشی: اتوبوس آتروس محصول ایران خودرو دیزل بوده و یک اتوبوس درون شهری است. اولین نمونه از اتوبوس آتروس، مهرماه سال گذشته به شرکت واحد اتوبوس رانی تحویل داده شد. آتروس به پیشرانه شش سیلندر خطی OM457LA با حداکثر قدرت ۳۰۰ اسب بخار در دو هزار دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۲۵۰ نیوتن متر در هزار و ۱۰۰ دور در دقیقه مجهز است. این پیشرانه به توربوشارژر و اینترکولر نیز مجهز است. البته این موتور در کشنده H4 – 1943 نیز استفاده شده است و توانایی تولید ۴۳۰ اسب بخار و ۲۱۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد.

گیربکس اتوماتیک ZF

گیربکس اتوبوس آتروس از نوع ZF ECOLIFE 1400B یا 1700B است. این گیربکس اتوماتیک هفت دنده (شش دنده جلو و یک دنده عقب) است. با توجه به وجود ترافیک در کلان شهرها، استفاده از گیربکس اتوماتیک در اتوبوس های درون شهری، می تواند راحتی بسیاری برای رانندگان داشته باشد.

تجهیزات اتوبوس آتروس

این اتوبوس به تجهیزاتی نظیر تاخوگراف، صندلی راننده قابل تنظیم و مجهز به کمربند ایمنی سه نقطه، شیشه های جانبی سکوریت چسبی یک تکه با پنجره بازشو تک جداره، تابلو دیجیتال اعلام مسیر، پشتی معلولین، موقعیت ویلچر، دوربین رنگی دید از غقب و درب میانی مسافر، بخاری از نوع شوفاژی، پرده آفتابگیر جلو و جانبی راننده، سیستم تغییر ارتفاع، رمپ برای ورود و خروج معلولین و جانبازان در ورودی درب وسط، سیستم صوتی دارای سی دی پلیر، صفحه نمایشگر ۵.۷ لینچی، فیلتر جدا کننده آب از سوخت، فن رادیاتور الکترو مگنتیک، تایر زاپاس با رینگ فولادی، جعبه کمک های اولیه و کپسول آتش نشانی مجهز است.

منبع

تعداد بازدید: 320 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار