پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403 - 03:59   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 94368صفحه نخست » اخبار رسانه هاشنبه، 10 مهر 1400 - 08:57
یک درجه‌ کاهش دمای محیط، ۶ درصد مصرف گاز را کم می‌کند
  
ترابر نیوز:

یک درجه‌ کاهش دمای محیط، ۶ درصد مصرف گاز را کم می‌کند

سنندج - ایرنا - مدیر روابط عمومی شرکت گاز کردستان گفت: مشترکان بخش های خانگی، اداری و تجاری با کاهش یک درجه‌ای دمای محیط در فصل سرما، می‌توانند تا ۶ درصد در مصرف گاز طبیعی صرفه‌جویی کنند.

هوشنگ اولی‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با کاهش یک درجه‌ای دمای اتاق در فصل سرد، گازبهای مشترکان کردستان در پله پایین‌تری محاسبه می‌شود و در قیمت گاز مصرفی تاثیر کاهشی خواهد داشت.

وی یادآور شد: مشترکان کردستانی در محیط خانه با دمای ۲۱ تا ۲۵ درجه احساس آرامش می‌کنند، در حالیکه دمای مفید برای بدن، دمای رفاه بوده که بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد است.

مدیر روابط عمومی شرکت گاز کردستان از مردم خواست در فصل سرما، در منزل از لباس گرم استفاده کنند و افزود: تجهیز خانه به پنجره دوجداره و استفاده از پرده‌های ضخیم در فصل سرد، تاثیر زیادی در کاهش مصرف انرژی دارد.

اولی‌زاده تاکید کرد: برای رعایت الگوی مصرف نیاز است بخاری اتاق‌هایی که از آن استفاده نمی‌شود را خاموش کرده و درب آن هم بسته شود، ضمن اینکه درجه حرارت منازلی که از سیستم گرمایشی مرکزی استفاده می‌شود باید بر روی ۵۰ درجه تنظیم شود.

وی گفت: هر سال با آغاز فصل سرما باید نحوه عملکرد صحیح موتورخانه یا پکیج توسط کارشناسان بررسی شود البته در کنار آن عایق کاری سیستم لوله کشی داخل ساختمان نیز ضروری است.

در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری، ۹۳ درصد جمعیت روستایی و ۵۵۰ هزار مشترک در بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی از خدمات شرکت گاز کردستان بهره‌مند هستند.

تعداد بازدید: 623 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار