جمعه، 14 اردیبهشت 1403 - 18:14   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 91186صفحه نخست » انرژی،حمل و نقل دوشنبه، 29 مهر 1398 - 07:28
بررسی اقتصاد کاشت صنوبر با فاضلاب تهران و سایرشهرها
بررسی اقتصاد کاشت صنوبر با فاضلاب تهران و  سایرشهرهادرخت صنوبر ترکیبات سنگین آب را جذب می کند و برای هوای آلوده کلانشهر ها خصوصا تهران مفید و ضروری است. مصرف آب فاضلاب حتی اگر تصفیه شود برای کشاورزی مضر است و استفاده از آب تصفیه نشده در مزارع جنوب تهران برای کشت سبزی و کاهو و سایر محصولات کشاورزی فاجعه است
  

ترابر نیوز:

چنانچه درختان صنوبر در فاصله یک متری کاشته شوند در هر هکتار زمین قابلیت کاشت 10 هزار درخت صنوبر وجود دارد . هر درخت صنوبر 7 ساله 300 کیلوگرم چوب دارد به این ترتیب در هر هکتار قابلیت تولید 3 هزار تن چوب وجود دارد(این در بهترین شرایط ممکن است) اما در حالت معمول قابلیت تولید 700 تن چوب در یک هکتار باغ صنوبر 7 ساله وجود دارد یعنی سالی  100 تن، قیمت هر تن چوب حدود 200 دلار است یعنی هر هکتار در سال 20 هزار دلار چوب تولید می کند. چنانچه 50 هزار هکتار اراضی جنوب تهران به کاشت صنوبر اختصاص یابد سالانه یک میلیارد دلار چوب تولید خواهد شد  حتی اگر نصف این میزان هم چوب تولید شود باز نیز کاشت درخت صنوبر در کنار اشتغال زایی از درآمد و سود مناسبی برخوردار است. و صنعت چوب و کاغذ کشور رونق قابل توجهی خواهد گرفت. در تهران سالانه 850 میلیون متر مکعب فاضلاب تولید می شود که بخش عمده آن در 8 ماهه اول سال است زیرا در ماه های گرم مصرف آب در شهرها افزایش می یابد.

درخت صنوبر ترکیبات سنگین آب را جذب می کند و برای هوای آلوده کلانشهر ها خصوصا تهران مفید و ضروری است. مصرف آب فاضلاب حتی اگر تصفیه شود برای کشاورزی مضر است و استفاده از آب تصفیه نشده در مزارع  جنوب تهران برای کشت سبزی و کاهو و سایر محصولات کشاورزی فاجعه است و قطعا بیماری های خطرناک زیادی به دنبال خواهد داشت. فاضلاب تهران دارای مواد شوینده قابل توجه است که در تصفیه خانه نیز جدا سازی نمی شود و بسیاری از ترکیبات مضر آن بعد از تصفیه نیز برای کشاورزی مضر است لذا بهترین و تنها گزینه ممکن استفاده از فاضلاب تهران برای کاشت درختان غیر مثمر از قبیل صنوبر و سایر درختان غیر مثمر برای صنعت چوب کشور است.

تعداد بازدید: 3969 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار