جمعه، 14 اردیبهشت 1403 - 17:40   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 90093صفحه نخست » بازار سرمایه و اقتصادپنجشنبه، 9 خرداد 1398 - 09:24
مُسَکن‌های بازار پرالتهاب مَسکن/ تعیین کارشناس برای قیمت‌گذاری می‌تواند اقدامی در راستای شفاف‌سازی باشد
ترابر نیوز: ‌افزایش غیرمنطقی قیمت مسکن، داشتن سرپناهی برای زندگی را به رویایی دست‌نیافتنی تبدیل کرده و هر کسی به دنبال تزریق مُسکنی برای آرام کردن این بازار ناآرام است.
  

ترابر نیوز:

مسکن

‌به گزارش ایسنا، این روزها بازار مسکن روزهای پرالتهابی را سپری می‌کند و در رکود ساخت و ساز، قیمت مسکن جهش غیرمنطقی به خود گرفته و این موضوع آرزوی خانه‌دار شدن را دور از دسترس‌تر کرده است.

در همین رابطه به تازگی خبرها و پیشنهاداتی در مورد قیمت‌گذاری مسکن توسط کارشناسان رسمی دادگستری شنیده شده تا قیمت‌گذاری بر اساس کارشناسی انجام و از دلال‌بازی و قیمت‌های غیرمنطقی جلوگیری شود.

مدیر مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان نیز در مورد امکان قیمت‌گذاری ساختمان‌ها توسط کارشناسان رسمی دادگستری، اظهار کرد: در حال حاضر این کار برای ساختمان‌های دولتی انجام و قیمت‌گذاری بر اساس نظر کارشناس ذی‌ربط انجام می‌شود اما تاکنون برای املاک شخصی، دستورالعملی صادر نشده است.

محسن محرمی‌یگانه با اشاره به اینکه امکان قیمت‌گذاری مسکن بر اساس نظر کارشناس وجود دارد، گفت: اما باید توجه داشت این کار هزینه‌ای به عنوان حق‌الزحمه کارشناس در بر خواهد داشت. البته می‌تواند در بازه‌های زمانی شش ماهه قیمت‌هایی توسط کانون‌های مربوطه تعیین شود.

وی با اشاره به اینکه معاملات مسکن با وضع کلی اقتصاد، همچنین بالا رفتن قیمت ارز، افزایش قیمت مصالح و سایر مؤلفه‌های تأثیرگذار در ارتباط است، تصریح کرد: از طرفی دلال‌بازی در بخش زمین هم زیاد است که روی افزایش قیمت مسکن تأثیر می‌گذارد.

این مسئول به شفاف‌سازی معاملات در حوزه مسکن تأکید کرد و گفت: تعیین کارشناس برای قیمت‌گذاری می‌تواند اقدامی در راستای شفاف‌سازی باشد تا جلوی بورس‌بازی زمین و مسکن گرفته شود.

محرمی‌یگانه، تعیین کد رهگیری برای معاملات ملکی و اخذ مالیات از خرید و فروش مسکن و همین‌طور مسکن‌های خالی را راهکاری برای جلوگیری از دلال‌بازی و افزایش بی‌رویه قیمت مسکن دانست و گفت: البته باید توجه داشت که چکشی برخورد کردن راه‌های دور زدن را نیز در ذهن دلالان روشن می‌کند.

وی در ادامه تأکید کرد: مردم نیز باید خود، با پول‌هایی که در اختیار دارند، به دنبال سوداگری نباشند و وجدان کاری را در معاملات در نظر بگیرند.


انتهای پیام

 

تعداد بازدید: 1436 ،    
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار