پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 23:56   
 
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 89986صفحه نخست » بازار سرمایه و اقتصادیکشنبه، 29 اردیبهشت 1398 - 11:19
هدفی جز این نداریم که بر اساس برنامه مسنجم زندگی شهری را مدیریت کنیم/ یکی از بزرگترین پروژه های بارآفرینی در چابهار آغاز خواهد شد
ترابر نیوز: وزیر راه و شهرسازی از شناسایی یک هزار هکتار اراضی برای آغاز نوسازی در شهر چابهار به عنوان بزرگترین شهر حاشیه نشین کشور خبر داد.
  
ترابر نیوز:

«محمد اسلامی» بعد از پایان مراسم امضای تفاهمنامه مشترک با شهرداری تهران در جمع خبرنگاران افزود: تفاهنامه ای امروز با شهردار تهران و ریس شورای اسلامی شهر تهران رسید که بر اساس آن حدود ٤.٥ هکتار از اراضی محله سیروس تهران شناسایی و در مذاکره با توسعه گر قرارداد نوسازی آن هم نعقد شد.
وی گفت: در سال ٩٧ این هدف را داشتیم که ١٠٠ هزار واحد در بافت های فرسوده ایجاد شود که مستلزم شناسایی اراضی در ٢٧٠ محله هدف بود.
اسلامی افزود: تا امروز برای٧٢ محله در ٦٧ شهر حدود دو هزار و ٤٠٠ هکتار اراضی که متعلق به وزارت راه ی شهرسازی ، شهرداری تهران و دستگاه های دولتی بوده را شناسایی کردیم و در حال نقل و انتقال این اراضی هستیم.
وزیر راه شهرسازی با اشاره به شناسایی حدود یک هزار هکتار از این رقم در شهر چابهار گفت: ما با بزرگترین حاشیه نشینی در چابهار مواجه هستیم که از طریق تخصیص این یک هزار هکتار یکی از بزرگترین پروژه های بارآفرینی در چابهار آغاز خواهد شد و ما شاهد ادامه این روند در سایر شهرهای کشور هستیم.
وزیر راه وشهرسازی هدف از همکاری جدید با شهرداری تهران و امضای تفاهمنامه همکاری مشترک را اقدام عملی برای کیفیت‌بخشی به زندگی شهری دانست وگفت: نشست امروز در نوع خود جلسه بسیار مهمی است که راهبرد ما در تسریع بخشیدن به باز آفرینی شهری را مشخص می کند.
وی افزود: هنگامی که در وزارت راه وشهرسازی طرح جامع تصویب می‌ شود، هدفی جز این نداریم که بر اساس برنامه مسنجم زندگی شهری را مدیریت کنیم، زیرا هرجا که یک برنامه و طرح فاخر داشتیم، در اجرا موفق شدیم و خود را ملزم به تحقق اهداف طرح کردیم، اما درجایی که فاصله گرفتیم و گزینشی رفتار شد، فساد شکل گرفت و ناهنجاری‌ها رشد کرد و با معضلات گوناگون روبرو شدیم.
اسلامی تصریح کرد: شهر تهران و پایتخت، پیچیدگی‌های زیادی در اجرای طرح جامع دارد که در این شرایط اهمیت نهاد ناظر بیشتر آشکار می شود، و تخصیص نهاد جامعی که بتواند اجرای طرح جامع را پایش کند، سبب می‌شود تا نهادهای تصمیم‌گیر (وزارت راه و شهرسازی) و مجری طرح جامع (شهرداری) در اتخاذ تمهیدات لازم موفق باشند.
به گفته وی، راه‌اندازی این نهاد ناظر در پیشبرد برنامه جامع تهران و انطباق آن با طرح تفصیلی و ساماندهی این طرح، موفق‌تر خواهد شد.
اسلامی با بیان اینکه در حوزه بازآفرینی شهری در تهران با 2 موضوع روبرو هستیم گفت: تهران با تهدید بلایای طبیعی مواجه است که به دلیل تراکم بالای جمعیت این موضوع در تهران حساسیت بیشتری پیدا می کند و بر این اساس بازآفرینی شهری باید سرعت بیشتری بگیرد.
وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: لازم است برای سرعت بخشی به طرح های بازآفرینی، شهرداری تهران و وزرات راه و شهر سازی به عنوان عامل هماهنگی همکاری جدی تری با یکدیگر داشته باشند.
وی دعوت کرد : بخش خصوصی برای توسعه محلات هدف، وارد کار اجرایی شوند و افزود: انتظار می رود با انجام به موقع بازآفرینی در محلات هدف امید به زندگی مردم بازگشت داشته باشد.
 

انتهای پیام /*

تعداد بازدید: 694 ،    
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار