جمعه، 14 اردیبهشت 1403 - 15:11   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 89967صفحه نخست » بازار سرمایه و اقتصادپنجشنبه، 26 اردیبهشت 1398 - 11:30
جابجایی روستاهای سیلزده خوزستان امکان پذیر نیست/ لزوم ایمن سازی منازل و اجرای طرح های ایمن سازی
ترابر نیوز: رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خطاب به اعضای قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیلزده خوزستان گفت: جابجایی روستاهای سیلزده این استان امکان پذیر نیست لذا نباید بر جابجایی برخی روستاها در مناطق سیلزده پافشاری کرد.
  
ترابر نیوز:

به گزارش ایرنا علیرضا تابش در سومین نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیلزده خوزستان در استانداری اظهار داشت: به طور کلی با جابجایی روستاها مخالفیم چرا که براساس مقررات و در نظر گرفتن پیامدهای اجتماعی و سیاسی این کار امکان پذیر نیست.
وی در ادامه بر روش ایمن سازی منازل و اجرای طرح های ایمن سازی تاکید کرد و گفت: سازمان آب و برق خوزستان فرمول این طرح ها و چگونگی اجرای آن ها را در دست دارد.
تابش یادآور شد: بسیاری از مقررات ملی ساختمان سازی تا قبل از زلزله بم به صورت توصیه ای بود اما پس از زلزله بم خیلی از مقررات را الزامی کردند و بار سنگینی بر دوش ساختمان سازی گذاشتند که از آن نتیجه ای هم نگرفتند لذا با قوانین توصیه ای می‌توان روستاها را ایمن سازی کرد و آمادگی داریم که این کار را انجام دهیم و ساختمان ها را با مشخصات لازم بسازیم.
تابش اولویت بازسازی را در حوزه واحدهای تعمیری عنوان کرد و گفت: به استناد قانون برای تعمییر هیچگونه مشکلی نداریم و می توانیم هر خانه ای که نیاز به تعمیر دارد را در محل خودش بازسازی و تعمیر کنیم.
وی افزود: برای تعمییر منازل آسیب دیده از سیل نیاز به هیچ گونه پروانه جدید نیست و از مردم نیز عوارضی دریافت نمی شود.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: برای هر واحد مسکونی یا تجاری روستایی یا شهری که آب وارد آن شده است برای تعمیرات 150 میلیون ریال وام و 50 میلیون ریال کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است که اگر این مبالغ داده شوند و نظارت نیز صورت گیرد کار با سرعت پیش می رود.
تابش با بیان این که 11 هزار و 229 واحد در خوزستان نیازمند تعمییر هستند خاطرنشان کرد: در مصوبه اخیر در مرحله اول اعتبار هفت هزار واحد تامین شده است و کار بازسازی آنها نیز آغاز شده است.
عملیات اجرایی بازسازی واحدها مسکونی تخریبی در سیلاب خوزستان روز چهارشنبه به صورت نمادین در بخش شعیبیه شهرستان شوشتر و با حضور رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شد.
اوایل فروردین امسال به دلیل طغیان رودخانه های دز، کارون و کرخه سیلاب در مناطق حاشیه ای این رودخانه ها جاری شد.
بر اساس گزارش هلال احمر خوزستان 21 شهرستان خوزستان در فروردین امسال دچار سیلاب و آبگرفتگی شدند و در جریان این سیلاب به 250 هزار نفر امدادرسانی شد.
 

انتهای پیام /*

تعداد بازدید: 706 ،    
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار