جمعه، 14 اردیبهشت 1403 - 18:13   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 89463صفحه نخست » بین المللسه شنبه، 21 اسفند 1397 - 11:15
آمریکا از بوئینگ خواست تغییراتی را در دو مدل «737 مکس» انجام دهد
ترابر نیوز: در پی سقوط مرگبار یک هواپیمای بوئینگ در اتیوپی، آمریکا از شرکت بوئینگ خواست تغییراتی در مدل «737 مکس» صورت دهد اما برخلاف چین از پرواز این هواپیما جلوگیری نکرد.
  
ترابر نیوز:

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ در پی سقوط مرگبار یک هواپیمای بوئینگ در اتیوپی، آمریکا از شرکت بوئینگ خواست تغییراتی در مدل «737 مکس» صورت دهد اما برخلاف چین از پرواز این هواپیما جلوگیری نکرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، پس از حادثه مرگبار سقوط روز یکشنبه یک فروند هواپیمای بوئینگ «737 مکس 8­»، آمریکا قصد دارد شرکت هواپیماسازی بوئینگ را به اجرای تغییراتی در دو مدل «737 مکس8» و «737 مکس9» وادار کند اما برخلاف کشورهایی چون چین نمی خواهد مانع پرواز این هواپیماها شود.
بر اساس بیانیه مسئولان سازمان بین المللی هوانوردی غیر نظامی، اداره فدرال هوانوردی آمریکا که از تنظیم کننده های مهم حمل و نقل هوایی است، از بوئینگ خواسته است حداکثر تا ماه آوریل تغییراتی را در این دو مدل هواپیما صورت دهد.
این تغییرات مربوط به نرم افزار و سامانه کنترل «ام.سی.ای.اس» MCAS این هواپیماها است.
افزون بر این بوئینگ ملزم شده است در آموزش خلبانان این هواپیماها تجدید نظر کند.
اداره فدرال هوانوردی آمریکا تصریح کرده است اگر این اداره مشکلی فنی را که در ایمنی پرواز این هواپیماها تاثیر گذار باشد، شناسایی کند بی درنگ تدابیری مناسب اتخاذ خواهد کرد.
به این ترتیب مقامات آمریکا آشکارا بر خلاف اندونزی و به ویژه چین عمل کردند که مانع استفاده از این هواپیماها شده اند. چین به تنهایی یک سوم از 350 فروند هواپیمای 737 مکس 8 را در اختیار دارد.
یک فروند هواپیمای بوئینگ مدل «737 مکس8» شرکت هواپیمایی «اتیوپی ایرلاینز» روز یکشنبه اندکی پس از برخاستن از فرودگاه، در جنوب شرقی آدیس آبابا سقوط کرد و 157 مسافر و خدمه آن کشته شدند.
این همان مدل بوئینگی است که آخر ماه اکتبر اندکی پس از برخاستن از فرودگاهی در اندونزی در دریا سقوط کرد و 189 سرنشین آن کشته شدند. در آن زمان جاکارتا تعلیق این هواپیماها را بی فایده دانست اما از آن زمان هواپیمای بوئینگ 737 مکس پرسش های زیادی را در جامعه هواپیمایی ایجاد کرده اند.
وقوع دو حادثه مرگبار برای یک مدل جدید هواپیما در چنین فاصله زمانی اندک، مسئله ای کم سابقه است.
امریکا طی چهل سال گذشته فقط دو بار ناوگان هوایی خود را زمین گیر کرده است که آخرین بار آن در ژانویه سال 2013 بود زمانی که هواپیماهای «787 دریملاینر» بوئینگ پس از بروز مشکلات در بخش برق این هواپیما زمین گیر شدند.

تعداد بازدید: 999 ،    
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار