چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403 - 03:18   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 88423صفحه نخست » اقتصاد- انرژِیپنجشنبه، 13 دی 1397 - 11:59
وصول مطالبات قطعه سازان استان مرکزی در دستور کار
ترابر نیوز: استاندار مرکزی: پیگیری موضوع مطالبات وصول نشده قطعه سازان نیز در دستور کار مدیریت ارشد استان مرکزی قرار دارد.
  
ترابر نیوز:

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ آقازاده شامگاه چهارشنبه در نشستی با هدف بررسی مشکلات حوزه های کارگری و صنایع در خانه کارگر ساوه  گفت:  قطعه سازان فعال در شهرستان های ساوه و زرندیه با وجود سابقه و کیفیت تولید، اکنون با مشکل بزرگی در خصوص حجم بالای مطالبات انباشته از خودروسازان مواجه هستند.

وی افزود: میزان بدهکاری ایران خودرو و سایپا به قطعه سازان استان مرکزی ،افزون بر 6 هزار میلیارد ریال است.

استاندار مرکزی گفت: همه اهتمام و عزم دولت تدبیر و امید بر رفع مشکلات واحدهای صنعتی و بخش های کارگری و اقتصادی کشور مبتنی است و پیگیری موضوع مطالبات وصول نشده قطعه سازان نیز در دستور کار مدیریت ارشد استان مرکزی قرار دارد.

آقازاده با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنعت خودرو که در آینده نزدیک در تهران برگزار خواهد شد، اظهار امیدواری کرد که در این نمایشگاه با رایزنی هایی که با پیگیری نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین مسئولان سایپا و ایران خودرو انجام خواهد شد دست کم نیمی از این مطالبات وصول و به حساب قطعه سازان استان مرکزی واریز شود.

وی افزود: با همراهی وزیر صنعت و مجلس شورای اسلامی مطالبه حق قطعه سازان از شرکت های خودروساز دنبال می شود چرا که این وصولی ضمن کمک به کاهش مشکل نقدینگی، از ایجاد شرایط بحرانی در واحدهای تولید قطعه جلوگیری می کند.

استاندار مرکزی همچنین از مساعدت وزیر صنعت، معدن و تجارت برای تامین نقدینگی لازم برای تهیه ارز و مواد اولیه قطعه سازان خبر داد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به جلسه بررسی انتقال آب از سد کوچری گفت : بهره مندی از آب سد کوچری حق همه مردم ساوه است که با گذشت دو سال از آغاز عملیات اجرایی و تعهد انجام ماهانه پنج کیلومتر لوله گذاری اما هنوز پیشرفت رضایت بخشی نداشته است.

منصوری خواستار استفاده از توان سایر پیمانکاران در کنار پیمانکار کنونی انتقال آب سد کوچری به ساوه، شد و ابراز امیدواری کرد: انشالله این طرح تا سال ۱۴۰۰ تکمیل خواهد شد.

بیش از ۸۰ درصد نیاز صنعت خودرو توسط قطعه سازان داخلی و فقط ۲۰ درصد نیاز از طریق واردات تامین می‌شود.

تعداد بازدید: 1050 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار