چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403 - 01:30   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 72143صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلپنجشنبه، 27 خرداد 1395 - 15:21
توسعه زیرساخت فرودگاه های کشور ضروری است
ترابر نیوز: مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور گفت: فرودگاه های کشور به سرعت در حال توسعه است و همزمان باید زیرساخت های مورد نیاز آنها نیز توسعه یابد.
  
ترابر نیوز:

به گزارش ایرنا، رحمت الله مه آبادی چهارشنبه شب در آیین تودیع و معارفه مدیر کل فرودگاه استان اصفهان افزود: مسافران داخلی و خارجی فرودگاه های کشور رو به افزایش است و برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران باید امکانات و تجهیزات فرودگاه های کشور را افزایش دهیم.
وی در ادامه با بیان اینکه فرودگاه مهرآباد تهران پر ترافیک ترین فرودگاه کشوراست، گفت: رشد ترافیک هوایی و جابه جایی مسافر این فرودگاه در سال گذشته 6.3 درصد رشد داشته است.
مه آبادی با بیان اینکه اردیبهشت ماه از فصول کم مسافر در صنعت هواپیمایی محسوب می شود،اظهار کرد: فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در اردیبهشت ماه سالجاری نسبت به سال گذشته 28 درصد رشد را در زمینه جابه جایی مسافر تجربه کرده است.
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: آمار مسافر فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در مجموع 22 درصد رشد داشته است.
وی گفت: جابه جایی مسافرین داخلی فرودگاه شهید بهشتی در سال جاری 16 درصد و جابه جایی مسافرین خارجی 49 درصد رشد یافته است.
مه آبادی، کمبود زمین و پارکینگ هواپیما را از مهمترین موانع توسعه فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان دانست و ابراز امیدواری کرد: این مشکل با همکاری بخش نظامی مستقر در جوار فرودگاه شهید بهشتی اصفهان برطرف شود.
وی با بیان اینکه آسمان اصفهان یکی از پیچیده ترین ترمینال های هوایی کشور است،اظهار کرد:برای داشتن آسمانی ایمن باید تحولات ساختاری و تسهیلات لازم پروازی فراهم شود.
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت:استان اصفهان در سال جاری در مجموع خدمات صنعت فرودگاهی کشور و جابه جایی مسافر داخلی و خارجی رتبه پنجم را کسب کرد.
وی افزود: این فرودگاه همچنین در سالجاری رتبه های سوم کشور را در جابه جایی مسافر داخلی و خارجی به دست آورد.
مه آبادی گفت: دو باند بسیار خوب و با کیفیت عالی در فرودگاه اصفهان وجود دارد اما در حوزه ترمینالی ضعیف است و برای تکمیل زیرساخت ها، 25 هزار متر مربع فضای ترمینال خارجی دراین فرودگاه ایجاد خواهد شد.
مه آبادی گفت:فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در سال 94 در مجموع جابه جایی مسافر داخلی و خارجی به جایگاه ششم کشور دست یافت.
وی گفت:استان اصفهان در سال گذشته رتبه پنجم کشور را در جابه جایی مسافر داخلی و رتبه سوم کشور را در جابه جایی مسافر خارجی به دست آورد.
در این مراسم از علی قاسم زاده قدردانی و حسن امجدی به عنوان مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان معرفی شد.
فرودگاه بین المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای دو باند به طول چهار هزار و 397 متر و عرض 45 متر با 10 جایگاه پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است.

تعداد بازدید: 2311 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار