چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403 - 20:10   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 67050صفحه نخست » حمل و نقل و صنایع هواییدوشنبه، 23 آذر 1394 - 11:58
مدیریت فرودگاهی در ایران «شرکت محور» می‌شود
مدیریت فرودگاهی در ایران «شرکت محور» می‌شودترابر نیوز: در این صورت با ایجاد رقابت بین فرودگاه‌های کشور شرایط برای جذب ایرلاین‌ها و راه‌اندازی خطوط پروازی فراهم می‌شود.
  
ترابر نیوز:

رحمت‌اله مه‌آبادی

 

 

 

 

 

 

 

 

رحمت الله مه‌آبادی درباره سیاست‌ها و برنامه‌های ایجاد رونق در فرودگاه‌های مناطق کمتر برخوردار گفت: توسعه پروازها از وظایف شرکت فرودگاه‌های کشور نیست بلکه از وظایف سازمان هواپیمایی کشوری است.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه مسیرهای هوایی مخصوصا به مقصد فرودگاه‌های مناطق کمتر برخوردار از وظایف شرکت فرودگاه‌های کشور است گفت: ایجاد زیرساخت‌ها از وظایف این شرکت و ایجاد خطوط پروازی و توسعه پروازها از وظایف سازمان هواپیمایی کشوری و ایرلاین‌ها است تا با مدیریت بازار این امکان را فراهم کند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه به دنبال تعریف فرودگاه‌ها در قالب «شرکت» هستیم، افزود: در این صورت با ایجاد رقابت بین فرودگاه‌های کشور شرایط برای جذب ایرلاین‌ها و راه‌اندازی خطوط پروازی فراهم می‌شود. در همین راستا اخیرا با تشکیل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، این فرودگاه رسما از شرکت فرودگاه‌های کشور تفکیک شد و به عنوان یک شرکت فعالیت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه به جز فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) تمام فرودگاه‌های کشور زیان‌ده هستند گفت: به تبع این زیان٬ ذی‌نفعان از جمله مردم نیز متضرر می‌شوند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه رونق و توسعه فرودگاه‌های کمتر برخوردار نیازمند تصمیم‌گیری در سطح طرح‌های ملی است گفت: برخی فرودگاه‌ها در چارچوب توجیه فنی٬ تجاری و اقتصادی ایجاد نشدند و بر اساس نیازهای محلی و سیاسی ایجاد شده‌اند.

مه‌آبادی با اشاره به اینکه برخی از فرودگاه‌های کشور با هدف ارائه خدمت به برخی از سازمان‌ها و نهادها احداث شده‌اند افزود: این فرودگاه‌ها نه تنها با اهداف تجاری ساخته نشده‌اند بلکه هرگز تجاری و اقتصادی نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه هزینه‌های فرودگاهی در نظام بین‌المللی توسط ذینفعان پرداخت می‌شود گفت: عموما این ذی‌نفعان در فرودگاه‌های بزرگ و پرترافیک مردم هستند اما در فرودگاه‌های اقماری و کوچک مجموعه سازمان‌ها و نهادهایی که برای تداوم فعالیت خود نیاز به وجود این فرودگاه‌ها دارند ذی‌نفع هستند. در  حالی که در کشور ما متاسفانه از این قاعده استفاده نمی‌شود و اگر رویکرد ما تغییر نکند قدرت اداره فرودگاه‌ها و توان خدمات‌دهی را به نحو قابل ملاحظه‌ای از دست خواهیم داد.

 

 

 

 

پایگاه خبری وزارت  راه وشهرسازی

تعداد بازدید: 872 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار