پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403 - 03:21   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 65789صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلیکشنبه، 10 آبان 1394 - 13:40
نخستین کشتی کانتینری فرانسوی در بندر بوشهر پهلو گرفت
ترابر نیوز: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: پس از نهایی شدن توافق ایران و1+5 و گشایش فضای تعاملات بین المللی، نخستین کشتی کانتینری خط فرانسوی CMA CGM در بندر بوشهر پهلو گرفت.
  
ترابر نیوز:

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر روز یکشنبه به نقل از محمد راستاد افزود: این کشتی کانتینری دارای 157 متر طول و 5.7 آبخور متعلق به کشور فرانسه است و سومین خط بزرگ کشتیرانی دنیا محسوب می شود.
وی اضافه کرد: بندر بوشهر درفهرست بندرهای بین المللی دنیا قرار دارد و با سرمایه گذاری های انجام شده در این بندر و گشایش تعاملات تجاری بین المللی با ایران زمینه بازگشت کشتی های کانتینری به این بندر پس از لغو تحریم ها فراهم شده است.
راستاد ادامه داد: امید واریم با عملیاتی شدن مجتمع بندری نگین شاهد حضور هر چه بیشتر خطوط کشتیرانی در بندر بوشهر باشیم.
بندر بوشهر ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه هفت میلیون تن کالا را دارد و این روند با طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین به 15 میلیون تن در سال خواهد رسید.
با توجه به محدودیت فضا، طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین با حدود 600 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام می شود.
در جزیره نگین پایانه های کانتینری، چندمنظوره و مواد فله مایع احداث می شود.
عملیات اجرایی طرح توسعه جزیره نگین در سفر پارسال هیات دولت به استان بوشهر با حضور رئیس جمهوری آغاز شد و در پنج سال آینده فاز نخست توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین تکمیل خواهد شد.
اکنون عملیات آماده سازی محوطه ها برای احداث زیرساخت و روبناها آغازشده و نخستین پایانه جزیره نگین که کانتینری است در دو سال آینده افتتاح می شود.
با تکمیل طرح توسعه بندر بوشهر ظرفیت کنونی که 430 هزار TEU (واحد شمارش کانتینر) است به 500 هزار TEU می رسد و برنامه زمان بندی برای تکمیل این طرح سه سال خواهد بود.

 

 

انتهای پیام /*

تعداد بازدید: 694 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار