صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - 00:15   
 
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49249صفحه نخست » دریایی2سه شنبه، 11 شهریور 1393 - 10:15
اهمیت ویژه «بندر چابهار» برای افغانستان/ تلاش برای امضای توافقنامه 3جانبه
  
ترابر نیوز:

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان با اشاره به اهمیت اقتصادی و تجاری بندر چابهار برای افغانستان گفت: تلاش‌ها برای امضای هر چه سریع‌تر توافقنامه 3 جانبه بین افغانستان، ایران و هند جریان دارد.

 
«احمد شکیب مستغنی» سخنگوی وزارت خارجه افغانستان روز گذشته در یک نشست خبری در کابل با اشاره به اهمیت اقتصادی و تجاری بندر چابهار برای افغانستان اظهار داشت: تلاش‌ها برای امضای هر چه سریع‌تر توافقنامه 3 جانبه بین افغانستان، ایران و هند جریان دارد.

 
وی با تأیید احتمال شرکت «بسم الله محمدی» وزیر دفاع افغانستان در نشست رهبران کشورهای عضو ناتو در «ولز» گفت: به دلیل ابهام در نتایج نهایی انتخابات و مشخص نشدن رئیس جمهور آینده افغانستان، وزیر دفاع این کشور در نشست ولز شرکت خواهد کرد.

 
مستغنی خاطر نشان کرد: وزیر دفاع افغانستان با حضور در نشست رهبران ناتو، ضمن بحث و تبادل نظر در زمینه برنامه‎های آینده ناتو در افغانستان از رهبران ناتو می‌خواهد تا کمک‎های سالانه خود به افغانستان را از 4.4 میلیارد دلار به 5.5 میلیارد دلار افزایش دهند.

 
سخنگوی وزارت خارجه افغانستان در پایان احتمال کناره‎گیری کرزی پیش از انتقال قدرت به رئیس جمهور آینده را رد کرد و اظهار داشت: رئیس جمهور افغانستان پیش از انتقال قدرت به رئیس جمهور آینده، کاخ ریاست جمهوری این کشور را ترک نخواهد کرد.

 
این اظهارات در حالی است که برخی منابع از احتمال کناره‎گیری کرزی تا 11 شهریور به دلیل طولانی‎شدن بیش از حد روند انتخابات خبر دادند.

 

منبع:تین نیوز

تعداد بازدید: 26168 ،    
  
کلیدواژه ها: بندر چابهار


اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار