پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403 - 05:55   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48959صفحه نخست » دریایی2دوشنبه، 27 مرداد 1393 - 09:15
دکتر سیف: ایران می‌تواند به قطب صنایع دریایی منطقه تبدیل شود
  
ترابر نیوز:

  دبیرستاد توسعه فناوری وصنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر پتانسیل بالای ایران در عرصه صنایع دریایی و کشتی سازی تاکید کرد: در صورت کسب حمایت های لازم صنایع دریایی می‌تواند یکی از بزرگترین بخش های صنعت صنایع کشور شود و ایران را به قطب این حوزه در منطقه تبدیل کند.


به گزارش تین نیوز از روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محمد سعید سیف، دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به پتانسیل‌های کشور در حوزه‌های دریایی اظهار کرد: صنایع دریایی در کشورمان از دهه ۷۰ وسعت گرفت و در همین مدت کم توانسته دستاوردهای زیادی خصوصا در بخش فراساحل و کشتی سازی کسب کند.

 
وی با اشاره به وجود حدود ۵۰۰۰ کیلومتر سواحل در کشورمان اضافه کرد: در صورتی که حمایت های لازم از این صنایع صورت پذیرد این صنایع ضمن تامین نیازهای داخلی باعث اشتغالزایی، تربیت نیروی متخصص و جلوگیری از خروج میلیاردها دلار ارز به طور سالیانه از کشور شود.

دبیرستاد توسعه فناوری وصنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به برخی دستاوردهای این صنایع در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: ساخت کشتی های اقیانوس پیما، ساخت و تعمیر سکوهای دریایی، ساخت شناورهای متعدد کوچک و متوسط و انجام کلیه تعمیرات کشتی ها توسط متخصصان داخلی از جمله مهمترین دستاوردهای صنایع دریایی در سالهای اخیر بوده است.

وی همچنین درباره برخی از مشکلات این صنایع تصریح کرد: متاسفانه از صنایع دریایی حمایت درخور و شایسته صورت نگرفته است و خصوصا در بخش تامین اعتبار، بانک ها حمایت های لازم برای سرمایه گذاری در این بخش را نکرده اند. همین امر باعث شد تا این صنایع به بخشی از اهداف از پیش تعیین شده نرسند.

سیف در ادامه بیان کرد: اگر حمایت هایی که از صنایع دیگر کشور می شود از صنایع دریایی نیز صورت گیرد شاهد پیشرفت عظیمی در این بخش خواهیم بود که این مهم با توجه به توان علمی و فناوری ایجاد شده قابل تحقق است و در حال حاضر نیز در بسیاری موارد پروژه های خوبی در حال اجرا هستند.

تعداد بازدید: 919 ،    
  
کلیدواژه ها: سیف - ایران - صنایع - دریایی


اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار