جمعه، 14 اردیبهشت 1403 - 16:28   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48890صفحه نخست » متروشنبه، 25 مرداد 1393 - 09:45
اخبار مترو در هفته گذشته/ از اعلام زمان افتتاح مترو تبریز تا واردات 400 دستگاه پله برقی برای مترو تهران
  
ترابر نیوز:

اعلام زمان افتتاح مترو تبریز و واردات 400 دستگاه پله برقی برای مترو تهران، برخی از مهم ترین اخبار حوزه مترو در هفته گذشته محسوب می شوند.

به گزارش تین نیوز، مدیر روابط عمومی و بین الملل شرکت مترو تهران و حومه از واردات 400 دستگاه پله برقی برای مترو تهران خبر داد.

علی اکبر روح نواز اظهار کرد: بر این اساس 400 دستگاه پله برقی موردنیاز خطوط در دست ساخت مترو تهران را سفارش داده ایم و از آنجایی که کیفیت برای مان بسیار مهم بود با برندهای خوبی که در این زمینه فعالیت داشتند، قرار داد بستیم که پس از نصب پله برقی ها به مشکلی بر نخوریم.

وی همچنین از سفارش 22 رام قطار برای مترو تهران خبر داد و افزود: این 22 رام مورد نیاز خطوط 3 و 7 مترو تهران که در دست ساخت هستند سفارش داده شده است و چند رام هم برای ایستگاه هایی است که به بهره بردای رسیده اند.

توسعه مترو از اولویت های طرح جامع حمل و نقل شهری است
عضو کمیته فنی شورای عالی ترافیک گفت: توسعه مترو از اولویت هایی است که در طرح جامع حمل و نقل شهری نیز به آن اشاره شده است.

مهرداد نجفی با بیان این مطلب که حمل و نقل ریلی در شهرهایی که می توانند مترو داشته باشند، 10 در صد است، اظهار کرد: در واقع سهم قطار شهری 10 در صد پیش بینی شده که به این سهم رسیده اند، البته این میزان در تهران با دیگر شهرها متفاوت است و این سهم تا 30 در صد برای تهران افزایش یافته است.

عضو کمیته فنی شورای عالی ترافیک تصریح کرد: مترو راه زیادی برای رسیدن به جایگاه خود دارد و باید دید پتانسیل مهندسان فنی ما برای ارتقا مترو در چه سطحی است و پس از آن پیش بینی ها صورت بگیرد.

آغاز عملیات اجرایی مهم ترین ایستگاه مترو شیراز 
عملیات اجرایی ایستگاه امام حسین (ع) به عنوان ایستگاه تقاطعی خط یک و دو مترو شیراز در حال حاضر آغاز شده است.

طبق اعلام روابط عمومی سازمان قطار شهری شیراز و حومه، در واقع این ایستگاه باعث اتصال فاز یک و فاز دو مترو شیراز خواهد شد که پیش بینی می شود سال آینده، ایستگاه امام حسین (ع) به بهره برداری برسد.

همچنین این ایستگاه در واقع ایستگاه مرکزی شهر محسوب می شود که عملیات عمرانی آن تا سال 94 به طول خواهد انجامید.

فسخ قراردادهای بین المللی پر هزینه است
سخنگوی کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: در دوره گذشته به دلیل تحریم هایی که وجود داشت امکان خرید تجهیزات حمل و نقل عمومی مانند تجهیزات ریلی و واگن مترو به جز کشور چین نبود و در حال حاضر فسخ قرار دادهای بین المللی موجب پرداخت خسارت است.

ابوالفضل قناعتی با اشاره به انتقادهایی که به مدیریت شهری درباره خرید تجهیزات حمل و نقل عمومی از کشور چین می شود اظهار کرد: در دوره گذشته مدیریت شهری برای خرید تجهیزات با محدودیت هایی روبرو بود و امکان آن که از هر کشوری تجهیزات وارد کند وجود نداشت.

وی ادامه داد: طلب های جمهوری اسلامی در زمان تحریم از کشور چین به شکل پرداخت فایناس و تجهیزات حمل و نقل عمومی پرداخت می شد و این تجهیزات نیز از بهترین کیفیت برخوردار بودند.

اعلام زمان افتتاح مترو تبریز 
مدیر روابط عمومی سازمان قطار شهری تبریز و حومه گفت: زمان دقیق افتتاح مترو تبریز مشخص نشده است، ولی پیش بینی می شود که تا پایان سال 93 مترو تبریز با یک رام قطار به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

علی شیلا در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به آخرین مراحل ساخت و ساز مترو تبریز، گفت: در حال حاضر 5 ایستگاه به طور کامل آماده شده اند و تجهیزات نیز نصب شده است و یک از ایستگاه نیز پیشرفت 75 درصدی داشته که به زودی مراحل ساخت آن نیز به اتمام خواهد رسید.

وی ادامه داد: در حال حاضر واگن های قطار شهری تبریز پس از مونتاژ و تست های سرد و گرم و تردد در مسیر فاز اول خط یک، مراحل نهایی تست ها را می گذراند و بدین ترتیب به محض تمام شدن تست ها، در نهایت مترو تبریز با 6 ایستگاه و یک رام افتتاح خواهد شد.

تعداد بازدید: 1122 ،    
  
کلیدواژه ها: مترو - مترو تبریز


اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار