دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - 19:26   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48633صفحه نخست » دریایی2دوشنبه، 13 مرداد 1393 - 13:45
حمل و نقل در سالی که گذشت/ بخش دوم حمل و نقل دریایی
  
ترابر نیوز:

امیر جعفرپور | در سال 1392 و به عبارتی اولین سال استقرار دولت یازدهم، حمل و نقل در ابعاد مختلفش رو به پیشرفت و بهبود و در مواردی توقف بود. در هشت قسمت گزارش "حمل ونقل در سالی که گذشت" به بررسی مختصر هر یکی از هشت شیوه و موضوع اصلی حمل و نقل کشور پرداخته و در پایان یک جمع بندی ارائه می‌شود. بخش نخست این گزارش به حمل و نقل هوایی اختصاص داشت، در بخش دوم حمل و نقل دریایی پرداخته شده است.

حمل ونقل دریایی:
رشد روز افزون حمل و نقل بار و مسافر دریایی علیرغم شرایط تحریم، نشان از ظرفیت بالای این زیر بخش برای توسعه و تعالی دارد. البته نباید کاهش رشد را از نظر دور داشت ولی افزایش تعداد شناورهای متوسط و فعالیت قابل توجه حمل ساحلی و حمل و نقل دریایی بار و مسافر در سواحل شمال و جنوب و تردد قابل توجه بین جزایر جنوبی کشور و سواحل استانهای جنوبی، حکایت از امکان رشد بیشتر این زیر بخش و قابلیت بالای جذب راهبران و ملوانان حرفه ای و کارآفرینی در حوزه های مختلف دریانوری به ویژه گردشگری ساحلی، علاوه بر حمل بار و صیادی و حمل و نقل بین المللی، دارد. 
به نظر می‌رسد تا پایان سال حدود 2 درصد حمل و نقل مسافر کشور(حدود 15 الی 20 میلیون نفر) و یک درصد حمل داخلی و ساحلی بار (حدود 10 میلیون تن) و عمده حمل و نقل بین المللی بار (حدود 90 درصد و معادل 135 میلیون تن) توسط راهبران و کارگزاران فعال در این زیر بخش انجام شود. خوشبختانه رویکرد راهبرد دریامحوری در سمت سیاستگذاران کشور و توجه روزافزون مسئولان به ظرفیت‌های اشتغال و درآمد در این حوزه باعث سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در 2 بندر آستارا و جاسک شده و جذب فعالان بیشتر از پیش در امور حمل و نقل دریایی از چشم اندازهای روشن پیش رو تلقی می گردد.
وجود کمتر از سی هزار فروند شناور خدماتی، باربری و مسافری ثبت شده و حدود 1000 شرکت فعال در کارگزاری و خدمات بندری در 15 بندر تجاری و بنادر کوچک متعدد، اشتغال در حد 100 هزار نفر فعال و راهبر و خدمه در حوزه دریانوری و بنادر را به دنبال داشته که البته با توجه به ظرفیت‌های کشور بسیار قابل افزایش و توسعه است.

 

منبع:تین نیوز

تعداد بازدید: 1046 ،    
  
کلیدواژه ها: حمل ونقل دریایی - دریایی


اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار