دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - 16:50   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46551صفحه نخست » متروشنبه، 17 خرداد 1393 - 22:15
رکورد حفاری در خط 2 قطار شهری مشهد شکسته شد
  
ترابر نیوز:
شهردار مشهد گفت: در خط 2 قطار شهری مشهد رکورد سگمنت‌گذاری، حفاری و عدم انحراف شکسته شده است.

 
سیدصولت مرتضوی ظهر امروز در آیین افتتاح فاز دوم کارخانه تولید آسفالت مشهد اظهار داشت: کارگران کارخانه تولید آسفالت زحمات زیادی می‌کشند و باید مورد توجه قرار گیرند و افتتاح این پروژه در هفته محیط زیست نیز دارای پیام است.

 
وی بیان داشت: بهسازی و آسفالت محیط فیزیکی جامعه زیرساختی برای بهداشت و توسعه محیط زیست است و از سوی دیگر احداث کارخانه‌ای با رعایت استانداردهای زیست محیطی نیز مورد توجه است.

 
شهردار مشهد گفت: باید از صفر تا 100 پروژه‌های آسفالت در سطح شهر مشهد به بهترین شکل باشند و هرجا آسفالت بد تولید شد از آن برای معابر استفاده نشود زیرا هزینه‌ها را درنهایت افزایش می‌دهد.

 
شهردار مشهد تصریح کرد: ما باید در شهر مشهد نهضت آسفالت را به راه بیندازیم و امیدوارم تا پایان سال جاری از ظرفیت 120 میلیارد تومان استفاده شود.

 
وی ادامه داد: اگر امروز کارخانه‌ای تولید شود که مقررات بهداشتی و زیست محیطی را رعایت نکند، مانند کارخانه تولید سمی است که مردم را به مرگ می‌کشاند و اگر ما به راحتی از بحث آلودگی شهر مشهد بگذریم بزرگترین جفا را به مردم کردیم.

 
مرتضوی با بیان اینکه دولت باید برنامه مناسبی را در کلانشهرها در خصوص آلودگی داشته باشد، افزود: ما در شهرداری مشهد هزار و 241 اتوبوس شهری داریم که 700 دستگاه آن باید نوسازی شوند و همچنین از 14 هزار تاکسی فعال در مشهد باید 7 هزار دستگاه نوسازی شوند و شهرداری و دولت باید دست در دست هم دهند تا هزینه خانوارها را کاهش دهیم.

 
وی در مورد توسعه فضای سبز مشهد نیز ابراز داشت: یکی از رسالت‌های شهرداری توسعه فضای سبز است و طبق گزارش‌ها تا پایان سال سرانه فضای سبز با یک متر افزایش به 12.5 متر می‌رسد که این یک رکورد است.

 
شهردار مشهد در ارتباط با قطار شهر مشهد نیز گفت: در خط 2 قطار شهری مشهد رکورد سگمنت‌گذاری، حفاری و عدم انحراف شکسته شده است به طوری که تنها در یک روز 38 متر از این خط حفاری و سگمنت‌گذاری شده و هیچ انحرافی در خطوط تا به امروز مشاهده نشده است.

 
مرتضوی ادامه داد: ما قصد داریم در طی 4 سال معادل تمام سال‌های گذشته خطوط ریلی را افزایش دهیم و امیدوارم 5 کیلومتر باقی مانده خط یک و همچنین خط 2 و 30 درصد از خط 3 در طی این چهار سال به پایان برسد.

 
شهردار مشهد در خصوص زمان خروج دستگاه تی.بی.ام اول خط دو قطار شهری مشهد اظهار کرد: طبق برنامه تی.بی.ام اول خط دو قطار شهری مشهد در نیمه شعبان از ایستگاه راه‌آهن خارج می‌شود.

 
وی در خصوص سخنان امام جمعه مشهد در مورد کاهش نرخ بلیت اتوبوس و کاهش چراغانی ایام شعبانیه گفت: اغلب هزینه‌هایی که شهرداری مشهد در ایام شعبانیه می‌کند مقدار زیادی نیست.

 
شهردار مشهد تصریح کرد: در حال حاضر هزینه تمام شده تراکنش هر بلیت اتوبوس در بخش عمومی 500 تومان و در بخش خصوصی 800 تومان است و شهرداری مشهد باید به طور میانگین 325 تومان یارانه پرداخت کند.

 
مرتضوی در پایان گفت: در روز نیمه شعبان سامانه حمل‌ونقل عمومی اعم از مترو و اتوبوس در شهر مشهد رایگان خواهد بود
 
 
منبع:تین نیوز
تعداد بازدید: 828 ،    
  
کلیدواژه ها: حفاری - مترو مشهد


اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار