جمعه، 14 اردیبهشت 1403 - 16:11   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 42694صفحه نخست » مترویکشنبه، 4 اسفند 1392 - 23:00
تخلیه نخستین سری واگن‌های مترو اصفهان در بندرعباس
  
ترابر نیوز:

ترابرنیوز |  نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از ورود اولین واگن‌های مترو این کلان شهر به بندر عباس خبر داد و گفت: نخستین سری واگن‌های مترو اصفهان در بندرعباس تخلیه شده و مراحل ترخیص از گمرک را طی می‌کند. 

حمید رضا فولادگر افزود: واگن‌های مترو اصفهان پس ازبرطرف شدن مسئله بانکی که بین بانک مرکزی و ملی وجود دارد از گمرک ترخیص می‌شود. وی با بیان این که گمرک در ترخیص واگن‌های مترو اصفهان مقصر نیست اظهارداشت: طی جلسه‌ای با وزیر اقتصاد مقرر شد مشکلاتی که در زمینه نرخ ارز و گشایش ال.سی وجود دارد مرتفع شود و درصدد هستیم هرچه سریع‌تر این واگن‌ها از بندرعباس ترخیص گردد. وی ابراز امید واری کرد: پس از ترخیص واگن‌ها از گمرک فاز اول خط یک مترو اصفهان در کوتاه‌ترین زمان به بهره‌برداری برسد. 

فولادگر با اشاره به اختصاص 93 میلیارد تومان برای مترو این کلان شهر در بودجه سال آینده، گفت: امیدواریم این بودجه در سال آینده به صورت 100 درصد تخصیص یابد، چرا که در سال‌های 88، 89 و 90 بودجه مترو اصفهان حدود 90 درصد محقق شد اما در سال 91 و سال جاری کمتر از 50 درصد آن تحقق یافت. 

فولادگر با بیان این که بودجه قطارشهری به صورت مساوی بین شهرداری و دولت تقسیم می‌شود ادامه داد: 50 درصد از بودجه دولت از سوی شهرداری و 50 درصد از سوی دولت تامین می‌شود. 

وی با تاکید بر این که مجلس قوانین متعددی در حمایت از توسعه حمل ونقل عمومی به خصوص برای مترو مصوب کرده،خاطرنشان کرد: استفاده از صندوق توسعه ملی، فروش اوراق مشارکت، فاینانس و جذب سرمایه گذار داخلی از منابعی است که می‌توان برای راه اندازی مترو استفاده کردکه لازم است این منابع به کار برده شوند. این نماینده مجلس تاکید کرد: شهرداری اصفهان باید از ظرفیت‌های موجود استفاده نمایند تا خط اول مترو این کلان شهر هر چه سریعتر به بهره‌برداری برسد چرا که بودجه شهرداری و دولت برای این طرح کافی نیست.

منبع:تین نیوز

 
 
تعداد بازدید: 1268 ،    
  
کلیدواژه ها: مترو اصفهان


اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار