پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403 - 05:12   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 42035صفحه نخست » مترویکشنبه، 20 بهمن 1392 - 02:30
معاون وزیر راه:در پروژه قطار شهری مشهد از فاینانس خارجی استقبال می شود
  
ترابر نیوز:

ترابر نیوز | معاون پارلمانی وزیر راه و شهرسازی گفت: برای تامین منابع مالی پروژه راه اندازی قطار شهری گلبهار- مشهد و با هدف شتاب بخشی به اجرای آن از فاینانس و اخذ تسهیلات خارجی استقبال می شود.

ˈعلیرضا محفوظیˈ روز شنبه در جریان بازدید از پروژه ساخت قطار شهری گلبهار – مشهد اظهار داشت: در صورت درخواست شرکت عمران شهر جدید گلبهار از وزارت راه و شهرسازی مبنی بر صدور مجوز ترک تشریفات برای جذب منابع مالی خارجی، زمینه لازم برای استفاده از فاینانس فراهم می شود.

 
وی بیان کرد: برای رفع مشکلات موجود در راه تامین منابع مالی این طرح عظیم ملی باید شرایط لازم برای حضور سرمایه گذاران خارجی فراهم شود که وزارت راه و شهرسازی در این زمینه آماده هر گونه همکاری است.

 
وی اظهار داشت: در صورت محقق شدن امکان استفاده از فاینانس خارجی در این پروژه، قطار شهری گلبهار – مشهد نخستین قطار شهری کشور است که با استفاده از تسهیلات خارجی تکمیل می شود.

 
نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید با تاکید بر لزوم تکمیل پروژه قطار شهری گلبهار - مشهد در کوتاه ترین زمان ممکن، آمادگی خود را برای هرگونه همکاری لازم در این زمینه را اعلام کرد.

 
ˈمحمد دهقانˈ گفت: حمل و نقل مشکل اصلی شهر جدید گلبهار و اولویت اول و زیر بنای توسعه این شهر جدید است و برای شتاب بخشیدن به پروژه قطار شهری مشهد- گلبهار نیاز به برنامه ریزی دقیق و فاینانس وجود دارد.

 
وی با اشاره به روند رشد شتابان جمعیت شهر جدید گلبهار افزود: توسعه این شهر به اقدامات زیربنایی مانند حمل و نقل سریع از جمله قطار شهری بستگی دارد.

 
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات شهر جدید گلبهار گفت: بحث ساخت بیمارستان یکی دیگر از معضلات شهر است که برای ساخت آن زمین تهیه شده ولی برای ساخت آن نیازمند اعتبارات هستیم.

 
دهقان با اشاره به تعریض 11 کیلومتر از جاده مشهد- چناران خاطر نشان کرد: ادامه این طرح به تامین اعتبارات لازم نیاز دارد.

 
 گلبهار در 35 کیلومتری غرب مشهد واقع شده و بیش از 30 هزار نفر جمعیت دارد.

منبع:تین نیوز

تعداد بازدید: 532 ،    
  
کلیدواژه ها: مترو مشهد - فاینانس خارجی


اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار