دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - 23:36   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20592صفحه نخست » از رسانه هاسه شنبه، 27 تیر 1391 - 20:30
در خارج از مرزها نام مپنا مایه عزت و احترام است
  
وزیر راه و شهرسازی: عزم دولت بر اتمام پروژه های بزرگ ناتمام در قالب طرح مهر ماندگار است
   
علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح نخستین کارخانه ساخت لکوموتیو در کشور که صبح امروز 31 تیر با حضور با حضور رییس جمهور و عبدالعلی صاحب محمدی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت راه آهن، عیسی فرهادی استاندار البرز و عباس علی آبادی مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل گروه مپنا طی در استان البرز برگزار شد ضمن بیان این مطلب گفت: یکی از بزرگترین کارهایی که در وزارت راه در صدد انجام آن هستیم امکان ارتباط و ایجاد ریل با کشورهای همسایه در مرزها و در هر مسیری که امکان پذیر می باشد، است.
وی با بیان این که به طور کل 480 میلیون یور عدد عقد قرار داد ما با مپنا است گفت: می دانیم که نام مپنا امروز در خارج از مرزهای ایران مایه عزت و آبرو است.
نیکزاد بیان کرد: هدف وزارت راه و دولت این است که 18 درصد جابجایی مسافر در کشور از طریق ریل صورت پذیرد. ما احداث بزرگترین تونل ریلی کشور در منطقه 17 و 18 تهران در دست داریم و این تونل با طول 10 کیلومتر و عرض 22 متر ساخته خواهد شد.

در ادامه عباس علی آبادی مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل گروه مپنا طی سخنانی بیان کرد: توربین سازی صنعت انحصاری در کشور است و امروز نام مپنای جمهوری اسلامی در کنار شش توربین ساز قدر دنیا قرار دارد.
وی با بیان این که در رسیدن مپنا به این نقطه از حمایت های رییس جمهور بهره مند بودیم و این که در طول دولت نهم و دهم 30 میلیارد یورو سرمایه گذاری در گروه ما انجام شده است، گفت: مپنا اولین سرمایه گذار بخش خصوصی در زمینه نیروگاهی در خاورمیانه است و با 54 هزار و 439 مگابایت تولید برق شانزدهمین تولید کننده در صنعت نیروگاهی کشور است. این گروه 85 درصد نیروگاه های کشور را دارا است و 20 موافقت نامه دانش فنی با شرکت های معتبر بین المللی را در دست دارد.
علی آبادی بیان کرد: اکثر توربین سازهای مطرح در دنیا لکوموتیو ساز نیز هستند زیرا زیرساخت این دو صنعت بسیار مشابه است. امروز مپنا در پروژه های برقی کردن، راه آهن سریع و سیر، لکوموتیو دیزل الکتریک و مانوری فعال است و این خبر را می دهیم که لکوموتیو های مانوری در آینده با موتور کاملا ایرانی ساخته خواهد شد.همچنین در بخش واگن مسافری و خودکشش و منوریل و توسعه تجهیزات صنعتی در بخش ناوگان فعالیت داریم و استاندارد زیمنس رابرای تولید بوژی دریافت کردیم.
مشاور وزیر نیرو بیان کرد: کارخانه مپنا لکوموتیو با متد Over Planing ساخته شد یعنی همزمان با ساخت کارخانه سایر امور در خارج از کارخانه انجام می شد و بعد از ساخت کارخانه با سازه ها منطبق شد.
وی با بیان این که مهم ترین اتفاق در ساخت این کارخانه احداث آن از آبان 87 در مدت زمان 18 ماه است، گفت: این کارخانه در فضایی به مساحت 16 هکتار ساخته شده و شروع تولید آزمایشی در این کارخانه از خرداد 90 بوده است.
علی آبادی در پایان در رابطه با ویژگی های لکوموتیو ایران سفیر ساخت مپنا لکوموتیو گفت: لوکوموتیوهای ایران سفیر دارای سیستم ترمز الکتروپنوماتیک، سیستم مولد برق جهت استفاده در واگن های مسافری، استفاده از بوژی های پیشرفته با سرعت 160 کیلومتر در ساعت، استفاده از سیستم کنترل بهینه توان و مصرف سوخت و کاهش آلایندگی، موتور دیزل مطابق با استانداردهای روز اروپا، طراحی ویژه بدنه جهت ایجاد ارتباط و هماهنگی با واگن های مسافری است و امکان بهره برداری از ظرفیت های صنایع داخلی به میزان 50 درصد ساخت لوکوموتیو را فراهم می کند. همچنین باعث کاهش میزان مصرف سوخت به میزان تقریبی 10 درصد مصرف سوخت لکوموتیوهای مسافری قدیمی خواهند شد.
مرجع : سایت خبری شبکه خبری تحلیلی صنعت حمل و نقل (تین نیوز)
تعداد بازدید: 918 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار