صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403 - 20:41   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 97700صفحه نخست » انرژی،حمل و نقل شنبه، 30 مهر 1401 - 08:40
کشته شدن سالانه 10هزار نفر در خلاء شبکه ریلی مدرن
کشته شدن سالانه 10هزار نفر در خلاء شبکه ریلی مدرنبا توسعه زیرساختهای ریلی تعداد کشته های جاده ای ایران از 17هزار نفر در سال به حدود 5 هزار نفر کاهش خواهد یافت. سالانه بیش از 200 هزار نفر در جاده های ایران مصدوم می شوند هزاران نفر به معلولیت های دائمی از قبیل قطع عضو و قطع نخاخ و سایر بیماری های دائمی گرفتار می شوند.
  

ترابر نیوز:

در جدول زیر به وضوح نشان داده می شود کشورهایی که از شبکه ریلی پر سرعت برخوردار هستند و بیشترین جابجایی مسافر و بار بوسیله قطار انجام می شود تعداد کشته های جاده ای بسیار کمتر از کشورهایی است که حمل و نقل جاده ای محور جابجایی مسافر و کالا است. مثلا در کشور چین به ازای هر صدهزار نفر حدود 5 نفر در تصادفات جاده ای کشته می شوند یا در کشور انگلیس حدود 2.7 نفر به ازای جمعیت 100هزار نفری در تصادفات جاده ای کشته می شوند. در آلمان 6.7 نفر به ازای صد هزار نفر در تصادفات جاده ای کشته می شوند اما در ایران نزدیک به 22 نفر به ازای صد هزار نفر در تصادفات جاده ای کشته می شوند. سایر مطالعات انجام شده نشان می دهد کشورهایی که از شبکه ریلی مدرن و قطارهای پر سرعت برخوردار هستند و بخش عمده بار و مسافر توسط قطار جابجا می شود تعداد کشته ها و مصدومین جاده ای بسیار کمتر از سایر کشورها است. چنانچه با برقی کردن خطوط ریلی و افزایش سرعت قطارها در مسیر های پر تردد میزان جابجایی بار و مسافر در این مسیرها افزایش یابد تعداد کشته ها از 22 نفر در صد هزار نفر به 7نفر در صدهزار نفر قابل کاهش است و در آن صورت تعداد کشته های جاده ای ایران از 17هزار نفر در سال به حدود 5 هزار نفر قابل کاهش خواهد بود. 

سالانه بیش از 200 هزار نفر در جاده های ایران مصدوم می شوند هزاران نفر به معلولیت های دائمی از قبیل قطع عضو و قطع نخاخ و سایر بیماری های دائمی گرفتار می شوند. عامل همه این بدبختی ها و سیاه شدن زندگی میلیون ها هموطن ما عدم سرمایه گذاری مناسب در توسعه شبکه مدرن ریلی طی نیم قرن گذشته بوده است. هر شخص یا عاملی که در توسعه شبکه مدرن و پر سرعت ریلی نقش داشته در واقع قاتل ده ها هزار نفر و عامل معلولیت صدها هزار نفر بوده است. عوامل مختلفی در این فلاکت بزرگ و نابخشودنی نقش داشته اند که از جمله آنها عبارتند از:

- ضعف مدیریت

- عدم اختصاص بودجه

- تحریم ها

-سایر عوامل

 

 

 

 

مقایسه تعداد قربانیان جاده ای کشورهای دارای شبکه توسعه یافته ریلی با ایران

تعداد بازدید: 1618 ،    
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار